Ingen VF 500 idag......
Fra : john-pilely

Dato : 15-06-01 09:24

Hejsa igen !

Vi er lige kommet hjem fra Kolding - uden mc. Min kæreste som har kørt mc i 22 år prøvekørte
selvfølgelig mc`en. Motoren lød fint og den kørte godt... Det der var galt og som jeg ikke kan leve
med,
var at gearpedal og støtteben sad så tæt at det næsten ikke var til, at komme under pedalen.
Pedalen var
flyttet bagud og gearerne var omvendt dvs. ned for at gå op og omvendt....

Hvis man kunne flytte den 180 grader som før nævnt (altså frem), ville jeg ikke kunne nå pedalen
!!!!!!!
Sælger har ikke selv ordnet dette og kunne ikke svare på hvorfor tidligere ejer havde lavet det
nummer.
Der var underligt nok ikke monteret blinklys, men de fulgte med samt meget andet udstyr.

Jeg må indrømme at jeg stadig er forelsket i modellen, men har da været og er stadig skeptisk i
forhold til
advarsler vedr. motorproblemer, så jeg har altså været lydhør (Armand).

Jeg sætter min lid til kæresten, og ved at han er bekendt med, hvad han skal tjekke, når han går en
mc efter
i sømmene, man kan dog aldrig næsten uanset hvad man køber, være 100 % sikker på, hvor når der
opstår problemer med en mc. Selvfølgelig er der modeller og mærker der er mere stabile end andre.

Nu er jeg jo tændt og glæder mig til at få min egen. Jeg hører da gerne fra jer, hvis nogle har
andre lignende og måske bedre bud for en nybegynder.

En lidt skuffet men forhåbningsfuld pige........

Hilsen Sanne

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 15-06-01 09:33

"Hvis man kunne flytte den 180 grader som før nævnt (altså frem), ville jeg
ikke kunne nå pedalen".

Det er ikke selve "pedalen" du skal vende 180 grader. Det er trækarmen som
er monteret på selve "gearakslen" (hvis der altså er en sådan). Eller var
gearpedalen monteret direkte på akslen. Ved ikke lige hvordan det er lavet
på en VF500.

Det kunne lyde som om den havde været brugt til bane, når blinklys var
afmonteret ?!?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : john-pilely

Dato : 15-06-01 10:01

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk skrev i meddelelsen <9gch94$g04$1@sunsite.dk>...
> [...]
>gearpedalen monteret direkte på akslen. Ved ikke lige hvordan det er lavet

Sanne

Fra : Armand

Dato : 15-06-01 15:30

john-pilely <john-pilely@post.tele.dk> skrev i en

> [...]
været
> og er stadig skeptisk i forhold til advarsler vedr. motorproblemer, så

OK!
Hva' mæ' a køøw en måske mere fornuftig model [nærmeste match jeg kan
diske op med er en GPZ 500 S! - Men jeg er jo også ligeså meget
Kawa-mand, som Honda-hader ] og så designe den lidt á VF 500 ved
hjælp af en kåbe og lidt lak (hvilket selvfølgelig så igen kan komme til
at koste det samme som en motor til en VF'er!)??

--
Armand
(der engang måtte nøjes med et fravalg, som han til gengæld lakerede som

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-06-01 23:15

Armand wrote:
-///-
> Der er sgu' langt fra en XS1100 og til en RD 500!)

Der er vist også langt den anden vej
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 16-06-01 12:57

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
> Armand wrote:
> -///-
> Der er vist også langt den anden vej

Ja!
Men en bagagebærer på Rd'eren gør den mere touringduelig, end lakeringen
på Yamahaen gjorde dén til en racer

--
Armand.

Fra : Michael Hansen

Dato : 18-06-01 20:40

Hej John,

Hvis du er SUPER tændt på VF500 holder der vist et par stykker hos mc-center
i køge, lidt af en længere tur hvis du bor i nærheden af kolding :( Jeg ved
ikke hvad stand de er i. Prøv evt. www.mc-center.dk

Held med det,

Michael
Suzuki VX800