At møde Guds fred på en helt almindelig to~
Fra : Dan

Dato : 15-06-01 01:20

Hej i gruppen

Jeg er lidt flov over sådan at "møve" mig ind
på gruppen. Jeg er jo ikke så stærk i teorien
og retorikken og har det ikke godt med at
rode mig ind i større diskussioner.

Men jeg har tit ønsket mig, at een eller anden
ville fortælle her eller andetsteds, hvordan det
er at mærke Guds nærhed. Ikke sådan at føle
ham i naturen eller i det lille barn, men sådan
på "pinsefacon".

Men efter at have tænkt i flere dage over Anders´
mail har jeg erkendt nogle sandheder om mig
selv og min tro. Og jeg har bestræbt mig på at
handle efter de ting, som jeg nu tror er vigtige.
Mange ting er blevet vigtigere efter Anders´
mail.

Den største forskel i mig er, at jeg har erkendt,
at jeg er en synder og har brug for tilgivelse. Og
den har jeg bedt om.

Jeg havde til morgen en dårlig oplevelse med min
voksne datter omkring en meningsudveksling. En dårlig
start på dagen. Min hustru og jeg gør rent på en pragt-
fuld herregård på Lolland. Omgivelserne er helt
paradisiske i ordets smukkeste betydning. Vi gik i
gang med en ordentlig omgang rengøring. Og mit
humør blev bedre, mens vi arbejdede. Og da jeg
var rundt med toiletpapir, sæbe og tandkrus til
værelse 1 og 2 stoppede jeg op, fordi jeg fik en
mærkelig rar fornemmelse i brystet. Det var som om
noget omsluttede mit hjerte og varmede det. Og
samtidig fik jeg en smuk ro og fred i legeme og
sind.

Jeg blev mødt af Guds fred. Det er jeg sikker på. Jeg
bad en bøn mens det stod på. Og jeg var klar over, at
jeg ikke var alene i værelserne. Det var så dejligt og
så smukt, at jeg gerne vil dele oplevelsen med jer.

Det er ikke sådan, at jeg ikke har mere tvivl i mit sind.
Men jeg føler, at det, at jeg har erkendt overfor Kristus
i bøn, at jeg har brug for hans hjælp, har gjort, at han
har sendt Hjælperen med besked om at varme og
blødgøre mit hjerte for en stund. I ren og skær kærlighed
- det følte jeg. Han kom til mig - det var ikke mig, der
skulle komme til ham i andet end en beskeden bøn.

Det er også en form for livssyn.kristendom - tak for
jeres opmærksomhed.

Kærlige hilsner Dan

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-06-01 18:56

"Dan" <dan.kiving@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - det følte jeg. Han kom til mig - det var ikke mig, der
> skulle komme til ham i andet end en beskeden bøn.

Tak, fordi du ville dele denne smukke oplevelse med
os. Det er altid vidunderligt at få bekræftet Guds nærhed
og omsorg, denne varme, trygge fornemmelse.
Jeg føler, at jeg vil sige tillykke til dig, bevar det i dit
hjerte, og glæd dig over det.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 15-06-01 22:47

"Dan" <dan.kiving@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:9gbkhn$uu$1@news.inet.tele.dk...

> Jeg er lidt flov over sådan at "møve" mig ind
> på gruppen. Jeg er jo ikke så stærk i teorien
> og retorikken

Nej men du har givet et vidunderligt vidnesbyrd .. må Gud velsigne dig !!!
MVH Anne-Marie