Incasso
Fra : Christopher Højsbo

Dato : 14-06-01 11:17

Jeg har en kunde (et firma), som har modtaget varer for ca. kr. 1400,- inkl.
moms, men han har ikke betalt. Han nægter konsekvent at svare på henvendelse
via telefon, email osv.

Selvom beløbet ikke er stort er det et relativt stort tab for mit lille
firma.

Kan det betale sig at sende sagen til incasso, og kan nogen i så fald
anbefale et firma....?

Hvad med RKI og KOB, er det nogen som kunne være interessante for mit firma
at samarbejde med fremover, eller er omsætningen for lille ( ca. 50.000 kr.
/ år ) ??

Hilsner

Christopher

Fra : per

Dato : 14-06-01 18:50

On Thu, 14 Jun 2001 12:16:43 +0200, "Christopher Højsbo"
<christopher@juize.com> wrote:

> [...]
>at samarbejde med fremover, eller er omsætningen for lille ( ca. 50.000 kr.

Så tror jeg ikka at det kan svare sig. RKI tager ca 4000 kr pr år for
et lille enmandsfirma.

Men du skal huske at sende rykkere, og oplyse at du agter at gå til
incasso. men det er ikke sikkert at han hopper på den.

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Erik G Christensen

Dato : 14-06-01 18:56

"Christopher Højsbo" wrote:

> Jeg har en kunde (et firma), som har modtaget varer for ca. kr. 1400,- inkl.
> moms, men han har ikke betalt. Han nægter konsekvent at svare på henvendelse
> via telefon, email osv.

Hvis det er muligt, plejer et fysisk besøg hos kunden at hjælpe,
godt ved spisetid, og få bare så mange penge med som muligt,
selvom det ikke er det hele.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : zacho

Dato : 14-06-01 19:34

In article <9ga2ub$jkb$1@sunsite.dk>, christopher@juize.com says...
> [...]
> at samarbejde med fremover, eller er omsætningen for lille ( ca. 50.000 kr.

Jeg kan anbefale Dun & Bradstreet.... http://www.dbdanmark.dk/rms/index.html
Jeg har et par sager kørende hos dem og det er kunder som er kommet i betalings-
vanskligheder....de afdrager så et beløb hver måned.
Hvis kunden betaler eller indgår et forlig med D&B, så er provisionen 8,0%.
Hvis det ikke lykkedes af få noget ud af kunden så betaler du intet....
Så...det er bedre end at få intet...
Det kræver dog et medlemskab af D&B, som koster (vist nok) 1500,- + moms.
Det giver dig så adgang til at køre ubegrænset antal sager i et år.

Du kan finde mere info på hjemmesiden...

Hvis du handler med mange forskellige kunder, så kan det godt svarer lige at tjekke
RKI eller firmaregnskabet på den pågældende....hvis du er i tvilv...

- Zacho.

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 15-06-01 06:12

Hejsa..

Jeg har selv gode erfaringer med det der nu hedder www.online-inkasso.dk -
det har i hvert fald virket for mig!

/Kasper

Fra : per

Dato : 17-06-01 20:36

On Fri, 15 Jun 2001 07:12:15 +0200, "Kasper Carøe Olsen" <kco@vu.dk>
wrote:

>Hejsa..
>
>Jeg har selv gode erfaringer med det der nu hedder www.online-inkasso.dk -
>det har i hvert fald virket for mig!

Hvem står mon bag det firma?? Hvad hed det før, det lyder næsten for
godt.

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Palle B

Dato : 19-06-01 13:30

"per" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse > Hvem står mon bag det
firma?? Hvad hed det før, det lyder næsten for
> godt.

Ret & Råd i Roskilde, såmænd - mon ikke det er garanti nok.

Palle

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 15-06-01 07:56

"Christopher Højsbo" <christopher@juize.com> wrote in message
> [...]
henvendelse
> via telefon, email osv.
>
> Selvom beløbet ikke er stort er det et relativt stort tab for mit

Måske.

> Kan det betale sig at sende sagen til incasso, og kan nogen i så fald
> anbefale et firma....?

Prøv www.advokatgruppen.dk

Og Ja - jeg er anset dér.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jesper Brock

Dato : 15-06-01 15:07

"Peter Grauslund Christensen" <peter@FJERNDETTEgrauslund.com> skrev i en
meddelelse news:3b29b193$0$1532$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Prøv www.advokatgruppen.dk
>
> Og Ja - jeg er anset dér.

Hehe - jamen så må jeg jo hellere sørge for, at du får lidt "support"

Jeg er nemlig KUNDE der... og advokatgruppen har indtil nu løst tingene
hurtigt og effektivt... og vel og mærke til en pris, der er til at betale.

Jesper Brock

"Jura er først sjovt, når vi kommer til ekstremerne"

Fra : Lars Jensen

Dato : 01-11-01 14:44

> [...]
> at samarbejde med fremover, eller er omsætningen for lille ( ca. 50.000 kr.

Hej Christopher.

Du skal holde dig væk fra RKI. RKI registerer kun personer og en registrering
er ikke lig med at du får dine penge. Du skal kontakte et firma som hedder
DANSK KREDITORSERVICE på tlf. 75728183. De kan få dine penge ind uden,
at du får store omkostninger.

Hilsen

Lars Jensen

--
Posted from [129.142.157.5]

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-11-01 00:46

"Lars Jensen" <debitorchefdks@mail.dk> skrev :

> [...]
>er ikke lig med at du får dine penge. Du skal kontakte et firma som hedder
>DANSK KREDITORSERVICE på tlf. 75728183. De kan få dine penge ind uden,

hmmmmmmmmmm...... skrev en med mailaddressen debitorchefdks@mail.dk
virkeligt sådan ???????

Tror du det er en reklamesøjle ?

--