Mailhotel. Hot or not?
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-05-06 22:40

Hej,

Jeg er ved at være godt og grundig træt af at drive egen mailserver
på jobbet og overvejer at flytte hele skidtet ud på et mailhotel.
Vi er en mindre grafisk virksomhed med 18 sjæle ansat, og der kommer
en del mails. Hvad vi præcis modtager af data om måneden, er jeg dog
ikke klar over.

Jeg er klar over, at det vil tage længere tid for os at hente og
sende mails, når de skal ud i byen frem for at lade en lokal server
stå og klare det, men det ville være rart at kunne lade andre tage
sig af spamfiltrering, backup osv.

Hvad er jeres erfaring med mailhoteller? Er de driftsikre nok, eller
skal man passe på? Jeg synes jo da f.eks. at priserne på denne side
er ret overkommelige: <http://www.clichehosting.com/dk/Default.asp?>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : NikonPro.dk

Dato : 29-05-06 06:29

> [...]
>
> Hvad er jeres erfaring med mailhoteller? Er de driftsikre nok, eller
> skal man passe på? Jeg synes jo da f.eks. at priserne på denne side

Jeg bruger selv mailhotel hos www.jirty.dk og kan anbefale det både med
hensyn til pris og driftsikkerhed

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-05-06 12:04

On Sun, 28 May 2006 23:39:44 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

Har haft et mail-hotel på www.enavn.dk for min tidligere arbejdsplads
- og det fungererede fint. Har i dag to domains på enavn.dk og jeg
har intet at klage over. Ej heller mail-delen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-05-06 14:31

Karsten Jensen skrev:

> Har haft et mail-hotel på www.enavn.dk for min tidligere arbejdsplads
> - og det fungererede fint. Har i dag to domains på enavn.dk og jeg
> har intet at klage over. Ej heller mail-delen.

Enavn kører også fint for mig, men de vil have ekstra for MySQL.
Det kan gøre det til en halvdyr affære hvis man skal bruge det.

--
Bertel

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-05-06 21:10

Bertel Lund Hansen skrev:

> Enavn kører også fint for mig, men de vil have ekstra for MySQL.
> Det kan gøre det til en halvdyr affære hvis man skal bruge det.

Nu er det ikke så tit at man bruger MySQL til mail så om det
koster ekstra er vist lige meget.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : -= JF =- priv

Dato : 29-05-06 20:17

Thomas G. Madsen (nospam@madsen.tdcadsl.dk) kradsede følgende besked i
<e5dcc0.11c.1@tgm.dyndns.dk>

> Hvad er jeres erfaring med mailhoteller? Er de driftsikre nok, eller
> skal man passe på? Jeg synes jo da f.eks. at priserne på denne side
> er ret overkommelige: <http://www.clichehosting.com/dk/Default.asp?>.

Vi har benyttet MicroNet (www.micronet.dk) siden 1996 ell. '98

Absolut intet at klage over. Super-service og fornuftige priser!!
Jeg kan kun anbefale dem!

--
Mvh. John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-05-06 21:20

-= JF =- priv skrev:

> Vi har benyttet MicroNet (www.micronet.dk) siden 1996 ell. '98

Exchange Hosting kunne jeg godt bruge. Vi har behov for at have
adgang til en fælles kalender, og det kan man vel få den vej.
Spørgsmålet er, om der findes mailklienter til OS X, som fungerer
ok med en exchange server, for størsteparten af os bruger OS X,
men det vil jeg lige undersøge nærmere.

--
Hilsen
Madsen

Fra : -=JF=- arb

Dato : 30-05-06 14:37

> Exchange Hosting kunne jeg godt bruge. Vi har behov for at have
> adgang til en fælles kalender, og det kan man vel få den vej.

Det er nemlig lige hvad det er!
Du ser ingen forskel om du er på kontoret eller fra en hvilken som helst
anden maskine med netopkobling. Kan varmt anbefales!

> Spørgsmålet er, om der findes mailklienter til OS X, som fungerer
> ok med en exchange server, for størsteparten af os bruger OS X,
> men det vil jeg lige undersøge nærmere.

Det ved jeg så ikke... Det nærmeste jeg har været på en Mac, er når jeg er
gået forbi dem i et udstillingsbindue
Men hvis du ringer til MicroNet kan han helt sikkert svare på det - Og så
hils fra John i lufthavnen

Mvh John

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-05-06 15:59

-=JF=- arb skrev:

> Du ser ingen forskel om du er på kontoret eller fra en hvilken
> som helst anden maskine med netopkobling. Kan varmt anbefales!

Ja, det lyder jo da unægtelig lovende.

> Det ved jeg så ikke... Det nærmeste jeg har været på en Mac, er
> når jeg er gået forbi dem i et udstillingsbindue

Nå ok. :)

> Men hvis du ringer til MicroNet kan han helt sikkert svare på
> det - Og så hils fra John i lufthavnen

Skal nok.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 30-05-06 23:59

Den 28 maj 2006 skrev Thomas G. Madsen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg er ved at være godt og grundig træt af at drive egen mailserver
> på jobbet og overvejer at flytte hele skidtet ud på et mailhotel.

Har du kikket i dk.edb.internet.udbydere? Der er en del indlæg om emnet
Lars Klintholm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-06-06 21:19

Lars Klintholm skrev:

> Har du kikket i dk.edb.internet.udbydere?

Næ, den gruppe har jeg ikke skænket en tanke, hvis jeg skal være
ærlig.

> Der er en del indlæg om emnet

Ok. Så vil jeg da lige ind i den og lure :)

--
Hilsen
Madsen