henter det samme igen og igen i Agent 3.3 ~
Fra : not@home.se

Dato : 09-05-06 19:41

nu er det gået op for mig at når jeg har hentet alle headers i en
gruppe, og slettet dem igen, og jeg så lige efter henter "nye" headers
for grupen så er det de samme headers der kommer frem ? hvordan kan
det være ?

i Agent 2.0 ville der ikkekomme nogen headers hvis jeg lige havde
slettet alle sammen som jeg lige havde hentet, jo kun hvis der er en
der lige havde postet en headers imens jeg var ved at slette, hmm
håber at det er forståeligt, hvad gør jeg forkert i 3.3 ?

Fra : not@home.se

Dato : 09-05-06 19:52

On Tue, 09 May 2006 20:40:51 +0200, not@home.se wrote:

> [...]
>der lige havde postet en headers imens jeg var ved at slette, hmm
>håber at det er forståeligt, hvad gør jeg forkert i 3.3 ?

nu har jeg så lige hentet nye headers for denne gruppe som vi re i nu,
så hentede den ikke alle sammen igen, da jeg ikke havde slettet dem ,
men den var mindst lige så lang tid om at hente de 5 headers der er
nye ? det må være et eller andet indstilingshaløj jeg er gået glip af
eller hvad ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-05-06 20:08

not@home.se skrev:

> [...]
> men den var mindst lige så lang tid om at hente de 5 headers der er
> nye ? det må være et eller andet indstilingshaløj jeg er gået glip af

Hvordan henter du nye indlæg (eller headers)?

--
Bertel

Fra : not@home.se

Dato : 09-05-06 20:26

jeg klikker på ikonet "get all headers"

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-05-06 21:09

not@home.se skrev:

>jeg klikker på ikonet "get all headers"

Bruger du denne, så får du også slettede headers med.

Det gjorde du også i tidl. versioner af Agent.

Hvis du ikke vil ha' slettede headers igen, så synkroniserer du
da bare på normal vis.
--
Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : not@home.se

Dato : 10-05-06 05:00

On Tue, 09 May 2006 22:08:53 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Bruger du denne, så får du også slettede headers med.
>
>Det gjorde du også i tidl. versioner af Agent

ok så må det være et forkert ikon jeg bruger eller hvad ? jeg har
sorteret alle de ikoner fra som jeg ikke bruger

>Hvis du ikke vil ha' slettede headers igen, så synkroniserer du
>da bare på normal vis.

og hvordan er det så ? det er nemlig ret ireterende for nu måtte
jeg hente 8700 headers for denne grupe for at se om nogen havde svaret
mig siden igår

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 09-05-06 23:52

On Tue, 09 May 2006 21:25:46 +0200, not@home.se wrote:

>jeg klikker på ikonet "get all headers"

Du skal trykke på "Get new headers in subscribed groups".
Sådan er det i hvert fald i version 1,9x og version 2.x

Ellers ber du jo den netop om at hente alle de "headers" der er på
serveren i de grupper du abonerer på.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : not@home.se

Dato : 10-05-06 05:23

>Du skal trykke på "Get new headers in subscribed groups".
>Sådan er det i hvert fald i version 1,9x og version 2.x

jeg fandt en der hedder "get new headers in folders" den virker
og ja jeg kan da godt se nu at det har været den helt forkerete knap
jeg har brugt, men der er ingen som hedder det samme som i 2.0eren så
jeg havde nok bare valgt den der lød mest bekendt, nå men nu virker
det igen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-05-06 20:06

not@home.se skrev:

> [...]
> gruppe, og slettet dem igen, og jeg så lige efter henter "nye" headers
> for grupen så er det de samme headers der kommer frem ? hvordan kan

Det ved jeg ikke, men hvorfor lader du ikke Agents automatik
styre det hele for dig? Det kan du gøre ved i
standardindstillingerne for grupperne at sætte purge til at
fjerne filer der er f.eks. en uge gamle, og til at blive
aktiveret når du lukker Agent.

--
Bertel

Fra : not@home.se

Dato : 09-05-06 20:29

On Tue, 9 May 2006 21:05:53 +0200, Bertel Lund Hansen
> [...]

>standardindstillingerne for grupperne at sætte purge til at
>fjerne filer der er f.eks. en uge gamle, og til at blive

jeg tror ikke at det er det som er problemet her, men jeg vil da godt
lige vide hvor du finder "purge" indstillingen henne ? det lyder smart
hvis man kan indstille den til at slette filer der er en uge gamle

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 09-05-06 20:58

not@home.se wrote:

>jeg tror ikke at det er det som er problemet her, men jeg vil da godt
>lige vide hvor du finder "purge" indstillingen henne ? det lyder smart
>hvis man kan indstille den til at slette filer der er en uge gamle

Hvis det ikke er flyttet: Group --> Default Properties

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-06 08:47

not@home.se skrev:

> jeg tror ikke at det er det som er problemet her, men jeg vil da godt
> lige vide hvor du finder "purge" indstillingen henne ? det lyder smart
> hvis man kan indstille den til at slette filer der er en uge gamle

Jeg har version 1.93 liggende stadig. I den er det:
Group- Default properties
   What to purge: Der vælger jeg 7 dage i alle fire bokse
   When to purge: Der vælger jeg "When closing Agent".

--
Bertel

Fra : Lars Klintholm

Dato : 10-05-06 20:31

Den 10 maj 2006 skrev Bertel Lund Hansen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

>When to purge: Der vælger jeg "When closing Agent".

Kan du også indstille "When to purge" i Dialog?

Lars Klintholm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-05-06 13:00

Lars Klintholm skrev:

> Kan du også indstille "When to purge" i Dialog?

Ja da: Menu - Group - Default group options - Purging

--
Bertel

Fra : Lars Klintholm

Dato : 11-05-06 16:54

Den 11.maj 2006 skrev Bertel Lund Hansen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ja da: Menu - Group - Default group options - Purging

Jo, men er det ikke kun hvad der skal ske _når_ man purger? Jeg ville
gerne kunne indstille _hvornår_ der purges. Altså fx. når man åbner en
gruppe, eller når man lukker programmet.

Så vidt jeg kan se, så purges der altid, når der hentes nye headers i en
gruppe, kan denne indstilling ikke ændres?
Lars Klintholm

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-05-06 17:08

Lars Klintholm skrev:

> Jo, men er det ikke kun hvad der skal ske _når_ man purger? Jeg ville
> gerne kunne indstille _hvornår_ der purges.

Åh, det kan man ikke pr. indbygget kommando, men man kan lave
visse ting med et script. Somme tider tager det dog lidt tid at
purge, og derfor gør jeg det ved et klik på et ikon.

I scriptafdelingen kan man bruge det der hedder "Event scripts".
Der kan man f.eks. benytte "OnStartup" eller "OnShutdown". Jeg
har haft brugt det sidste. Hvis du vil prøve det, skal du markere
"OnShutdown" ude til venstre og så kopiere det følgende ind i
vinduet til højre:

========
program OnShutdown;

procedure OnShutdown;
begin
ADo('PurgeSubscribedGroups');
end;

begin
end.
========

Derefter skal du trykke Ctrl-F9. Så vil det virke næste gang du
starter Dialog. Men som sagt betyder det at der kommer nogle
uventede ventetider når man vil lukke Dialog. Man kommer let til
at tro at man ikke ramte krydset rigtigt, og det er irriterende.

> Altså fx. når man åbner en gruppe, eller når man lukker
> programmet.

Hvis det skal ske når du åbner en ny gruppe, skal du bruge
"OnGroupEntered" i stedet og det skal du så rette to steder i
koden. Men jeg tror at den tilfældige ventetid vil irritere for
meget.

> Så vidt jeg kan se, så purges der altid, når der hentes nye
> headers i en gruppe

Det tror jeg ikke.

--
Bertel

Fra : Lars Klintholm

Dato : 11-05-06 19:30

Den 11.maj 2006 skrev Bertel Lund Hansen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> ADo('PurgeSubscribedGroups');

Denne kan jeg ikke få til at virke hverken under OnStartUp eller
OnShutDown. Men den virker under OnGroupEntered, så den må jeg vel leve
med?

> Det tror jeg ikke.

Det tror jeg nu, for sådan virker det hos mig.
Fandt iøvrigt denne:
http://groups.google.dk/group/news.software.readers/browse_frm/thread/d17ab6256595c1e7/19171afe7ca33af2%2319171afe7ca33af2

"Dialog automatically purges old messages according to your Purge
settings in Group options, every time you retrieve some new heeaders
in that group"

Lars Klintholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 13-05-06 22:53

Den 11. maj 2006 kl. 18:07 skrev Bertel Lund Hansen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Somme tider tager det dog lidt tid at purge, og derfor gør jeg det ved
> et klik på et ikon.

Du har ret. En knap eller en genvej er bedre til purge. Et event script
bliver irriterende i længden
Lars Klintholm