E-Mail
webnoob 5265
gmail time out
Fra : Thomas gade

Dato : 29-04-06 17:53

Når jeg forsøger at hente post fra min gmail konto får jeg en time out
på min pop.gmail.com

Jeg har tjekket alle settings og min FW. Alt er som det skal være.

Mit spørgsmål er hvordan tjekker jeg om der gmails server der er
problemet eller om det er mit postprogram Thunderbird?

--
Mvh Thomas

Fra : Dino

Dato : 29-04-06 20:21

Den 29-4 2006 skrev Thomas gade i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
>
> Mit spørgsmål er hvordan tjekker jeg om der gmails server der er
> problemet eller om det er mit postprogram Thunderbird?

Gmail kræver en sikker forbindelse (SSL) - Port 995 ved POP3 & Port 465
ved SMTP. Og så skal POP aktiveres i din Gmail-konto:
Log ind på Gmail -> Indstillinger -> Videresendelse og POP

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamster Classic
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Thomas gade

Dato : 29-04-06 23:13

Dino wrote:

> Gmail kræver en sikker forbindelse (SSL) - Port 995 ved POP3 & Port 465
> ved SMTP. Og så skal POP aktiveres i din Gmail-konto:
> Log ind på Gmail -> Indstillinger -> Videresendelse og POP

Jep, alle mine indstillinger er ok. Har tjekket dem et par gange.
Har kørt med mine gmail konti i lang tid. Problemet er opstået efter en
reninstal af XP.
Genindlæste min indstillinger i TB med mozbackup og det virker med mine
andre konti , men tilsyneladende ikke med mine Gmail konti. Troede først
at der var rodet med gmail indstilingerne eller pop access men det er
der ikke såe jeg ved ikke rigtig hvad det er. JEg kan også accesse min
konti via browseren.

Alle ideer er velkomne.

--
Mvh Thomas

Fra : Karsten Jensen

Dato : 30-04-06 11:33

On Sun, 30 Apr 2006 00:13:09 +0200, Thomas gade
<placeit-fjern-@gmail.invalid> wrote:

Prøv senere, jeg oplever problemet fra tid til anden. Hos mig er
problemet sporadisk.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-04-06 23:32

Thomas gade skrev:

>hvordan tjekker jeg om der gmails server der er problemet

Jeg har ingen problemer med at hente via POP fra gmails server

>eller om det er mit postprogram Thunderbird?

Det er også mit postprogram

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thomas gade

Dato : 29-04-06 23:37

Thomas gade wrote:
> [...]
>
> Mit spørgsmål er hvordan tjekker jeg om der gmails server der er
> problemet eller om det er mit postprogram Thunderbird?

Er løst det var FW der blokerede - underligt.

--
Mvh Thomas

Fra : Calle.

Dato : 30-04-06 12:48

Thomas gade wrote:
> [...]
>
> Mit spørgsmål er hvordan tjekker jeg om der gmails server der er
> problemet eller om det er mit postprogram Thunderbird?

har du husket at aktivere pop3 i gmail indstillinger

--
*** Calle ***

Fra : Thomas gade

Dato : 01-05-06 22:07

Calle. wrote:

> har du husket at aktivere pop3 i gmail indstillinger

Ja, det var FW der havde blokket forbindelsen til gmail.

--
Mvh Thomas