Vise alle nye poster i Thunderbird (newsre~
Fra : an

Dato : 27-04-06 01:14

Når jeg åbner en NG får jeg at vide hvor mange nye (ulæste) meddelelser
der er, men flere af dem kan jeg ikke se, idet de er skjult i tråde, der
ikke bliver "fede" selv om de indeholder nye meddelelser.

Jeg har visningen stående til at vise alle tråde.
Alle tråde er sat til "collapset"

Er der ikke mulighed for at få alle tråde vist som "fede" tråde hvis de
indeholder blot en enkelt ny post. Jeg synes det er tidskrævende at
"uncollapse" alle tråde for dernæst at scrolle gennem 1000vis af indlæg.

Venlig hilsen,
A-N

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-04-06 01:26

On Thu, 27 Apr 2006 01:13:42 +0100, an wrote:

> Er der ikke mulighed for at få alle tråde vist som "fede" tråde hvis de
> indeholder blot en enkelt ny post. Jeg synes det er tidskrævende at
> "uncollapse" alle tråde for dernæst at scrolle gennem 1000vis af indlæg.

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men når jeg bruger Tbird til news
plejer jeg blot at trykke 'n' for at hoppe til næste ulæste besked.

Lige over gruppe-panelet er der også en "View"-menu, den kan du evt.
sætte til kun at vise ulæste beskeder.

--
http://www.last.fm/user/front243/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-04-06 08:15

Den 27-04-06 02.13 skrev an følgende:
> Når jeg åbner en NG får jeg at vide hvor mange nye (ulæste) meddelelser
> der er, men flere af dem kan jeg ikke se, idet de er skjult i tråde, der
> ikke bliver "fede" selv om de indeholder nye meddelelser.

Det er en fejl i Thunderbird. Du kan skifte til næste indlæg, som Thomas
skriver. Men du kan selvfølgelig også rette op på fejlen, selvom det er
lettere nørdet.

Problemet opstår, når meddelelser slettes via et filter i Thunderbird,
men det kan også opstå, hvis et indlæg slettes fra gruppen på anden vis,
fx hvis det er et spamindlæg, der slettes af serveren eller manuelt af
en anden bruger. Der opstår så et hul i meddelelsesnumrene, og det hul
kan Thunderbird ikke håndtere.

Det er muligt at lukke hullet manuelt. Luk Thunderbird. Find profilen
til Thunderbird og åbn undermappen News (1). Her ligger der en rc-fil
for hver newsserver der bruges. Åbn den ønskede rc-fil i et program som
notesblokken.

Filen indeholder en liste over abonnerede grupper og de læste
meddelelsesnumre. Det kan fx se således ud:
dk.videnskab.jura: 1-144283,144285-144535,147761-147772
Slet alt mellem 1- og det sidste nummer, så ovenstående ændres til:
dk.videnskab.jura: 1-147772

Det er for øvrigt også muligt at ændre rækkefølgen på grupperne i
Thunderbird ved at ændre rækkefølgen i rc-filen.

1) Du finder News-mappen i profilen i Windows ved at klikke på Start =>
Kør => skriv: %appdata%\thunderbird\profiles => klik på OK => åbn mappen
med det underlige navn => åbn mappen News.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : an

Dato : 27-04-06 13:27

Mange tak for jeres hjælp

A-N

Fra : Arvid Mærsk

Dato : 29-04-06 21:17

Hej, d. 27-04-2006 02:13 skrev du bl.a.:

> Er der ikke mulighed for at få alle tråde vist som "fede" tråde hvis de
> indeholder blot en enkelt ny post. Jeg synes det er tidskrævende at
> "uncollapse" alle tråde for dernæst at scrolle gennem 1000vis af indlæg.

Hvis en tråd er "collapset", vil emnet og afsenderen være understreget hvis
der er en ny post i tråden.
Når du åbner tråden vil den nye post være fremhævet.
Sådan virker det hos mig.

--
AM

Fra : an

Dato : 30-04-06 03:07

Arvid Mærsk wrote:

> Hvis en tråd er "collapset", vil emnet og afsenderen være understreget hvis
> der er en ny post i tråden.
> Når du åbner tråden vil den nye post være fremhævet.
> Sådan virker det hos mig.

Det havde jeg slet ikke opdaget. Tak for oplysningen.
A-N