E-Mail
webnoob 5265
Problemer med opsætning af Email konti i O~
Fra : Kim

Dato : 23-04-06 19:17

Jeg er ved at prøve at få Outlook 2003 Email til at virke i Outlook Express
er der ingen problemer, der skal jeg bare skrive min TDC adgangskode
12010*******
og min Password samt pop3.mail.dk og SMTP.mail.dk og så kører det bare
Men i Outlook 2003 kommer der en boks , hvori der står (skriv adgangskoden
til netværket server pop3.mail og et felt til brugernavn og et til
adgangskode) men jeg forstår ikke hvilken brugernavn og adgangskode ?? Det
har da ikke noget at gøre med TDC adgangskode + Password , det kan jeg ikke
få til at virke
Mvh. Kim

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-04-06 20:09

Kim skrev:

>Jeg er ved at prøve at få Outlook 2003 Email til at virke

Prøv at kig på
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71506
--
Kerim - tidl. kendt som Knud Gert Ellentoft
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Kim

Dato : 23-04-06 21:27

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Prøv at kig på
> http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71506

Tak det hjalp mig videre
Nu er det bare om man også kan læse nyhedsgrupperne i Outlook 2003 ?
Kim

Fra : Bjarne

Dato : 23-04-06 21:48

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak det hjalp mig videre
> Nu er det bare om man også kan læse nyhedsgrupperne i Outlook 2003 ?
> Kim
Nej der skal du bruge OE

--
venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen

Fra : MN

Dato : 25-04-06 20:45

"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message

> "Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Tak det hjalp mig videre
> Nu er det bare om man også kan læse nyhedsgrupperne i Outlook 2003 ?
> Kim

Funktioner - Tilpas - Kommandoer
Vælg Tilpas i venstre side og så er der nyheder i højre. Træk denne op på
værktøjslinjen.

Og du starter en udgave af OE kun med nyheder.

Mogens

Fra : Bjarne

Dato : 25-04-06 22:02

"MN" <willemoesgadeFJERNES@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> værktøjslinjen.
>
> Og du starter en udgave af OE kun med nyheder.

Det virker kun hvis outlook også kører
Hvis vælger du læs news fra browseren og outlook ikke
kører sker der ikke en pind.

--
venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen

Fra : Bjarne

Dato : 23-04-06 20:12

> [...]
> adgangskode) men jeg forstår ikke hvilken brugernavn og adgangskode ??
> Det har da ikke noget at gøre med TDC adgangskode + Password , det kan jeg
Du skal "bare" skrive det samme i Outlook som i OE
Din bruger ID er 12010*******
Du må jo have et "password" adgangskode til din mailboks
og så pop3.mail.dk og SMTP.mail.dk i henholdvis send og modtag
Du kan også prøve om du ikke kan importere din mail konto fra OE
Outlook foreslår nogen gange selv at gøre det men selvfølgelig først
når man har siddet og bøvlet med at sætte den op .-)
du kan nok bruge denne her

Fra : News Reader

Dato : 23-04-06 21:10

Bjarne wrote:
> og så pop3.mail.dk og SMTP.mail.dk i henholdvis send og modtag

Ikke helt korrekt. Citat fra
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71506, det link du
selv skrev:

"Ud for Server til udgående post skal du skrive asmtp.mail.dk"
"Ud for Server til indgående post skal du skrive pop3.mail.dk"

Korrekt tekst skal altså være:
og så pop3.mail.dk og asmtp.mail.dk i henholdvis modtag og send

--
Min email adresse slettes om 22 timer
My email address will be deleted in 22 hours

Fra : Bjarne

Dato : 23-04-06 21:47

"News Reader" <n4mf7r3cek8v9dl@jetable.net> skrev i en meddelelse
> Korrekt tekst skal altså være:
> og så pop3.mail.dk og asmtp.mail.dk i henholdvis modtag og send
> Min email adresse slettes om 22 timer
> My email address will be deleted in 22 hours

Den tænkte jeg ikke lige over
for jeg kan ikke bruge asmtp.mail.dk
på en kabel TV forbindelse skal det være smtp.mail.dk

--
venlig hilsen / best regards
Bjarne Christensen

Fra : News Reader

Dato : 23-04-06 23:04

Bjarne wrote:
> Den tænkte jeg ikke lige over for jeg
> kan ikke bruge asmtp.mail.dk på en
> kabel TV forbindelse skal det være smtp.mail.dk

Du kan sagtens bruge asmtp.mail.dk fra en kabel TV forbindelse. Faktisk kan
du benytte asmtp.mail.dk uanset hvilken internetudbydere du har, både i
Danmark og i udlandet.

Du skal blot ændre den udgående SMTP port fra 25 til 587 så kan du sende
email uanset hvilken internetudbydere du har. Husk at sætte mærke i
"Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse".

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 24-04-06 07:41

"News Reader" <kosdcd3oei89v5a@jetable.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> email uanset hvilken internetudbydere du har. Husk at sætte mærke i
> "Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse".

Det må jeg prøve en dag.
Men TDC's kabel Tv's webmail er ikke helt som som hos TDC
Du kan bl.a. ikke logge på din mailboks med digital signatur.
det kan jeg på min almindelige TDC konto
jeg har ellers et smart værktøj jeg har downloadet fra Kabel TV
der helt automatisk kan sætte min mailkontoen op men kun i OE
skifte IP adresse osv.

mvh Bjarne