Skærme
Fijala 3554
5 meter kabel
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-05-06 14:17

Nogen der kender et 5 meter langt skærmkabel (ikke DVI) af GOD KVALITET.

Kvaliten er vigtigere end prisen, derfor spørger jeg
- og forventer kun svar fra dem der har erfaringer med kablet.

Jeg kan ikke acceptere skygger eller slør på billedet, så derfor KVALITET !

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 13-05-06 16:26

Michael Lund Sørensen skrev:
> [...]
> - og forventer kun svar fra dem der har erfaringer med kablet.
>
> Jeg kan ikke acceptere skygger eller slør på billedet, så derfor KVALITET !

Jeg bruger et 5m Belkin kabel med guldbelagte stik. Kablet er næsten 1
cm tykt og kvaliteten er den samme som når jeg bruger et kabel på 1.5m.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=184201

Iøvrigt vil jeg ikke mene du bør have nogen problemer næsten uanset
kvaliteten af kablet da signalet er digitalt....

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Morten Guldager

Dato : 13-05-06 16:47

2006-05-13 Uffe S. Callesen wrote

> [...]
>
> Iøvrigt vil jeg ikke mene du bør have nogen problemer næsten uanset
> kvaliteten af kablet da signalet er digitalt....

Nej da, manden skriver jo netop at vi ikke taler DVI her.

"almindeligt" vga er ganske analogt. (bortset fra sync)

/Morten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-05-06 10:00

Uffe S. Callesen wrote:

> [...]
>
> Iøvrigt vil jeg ikke mene du bør have nogen problemer næsten uanset
> kvaliteten af kablet da signalet er digitalt....

Som Morten skriver er VGA (XVGA) analogt, men er der kapacitet i et kabel
kan de digitale signaler da ødelægges ganske nemt.

Men tak for din erfaring!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Hans

Dato : 13-05-06 18:11

Michael Lund Sørensen wrote:
> [...]
> - og forventer kun svar fra dem der har erfaringer med kablet.
>
> Jeg kan ikke acceptere skygger eller slør på billedet, så derfor

Prøv og se her:

http://www.av-connection.dk

ClickTronic og Lindy kablerne er alle pengene værd.

Hans

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-05-06 10:02

Hans wrote:

> Prøv og se her:
>
> http://www.av-connection.dk
>
> ClickTronic og Lindy kablerne er alle pengene værd.

Jeg ved godt at AV-Connection sælger hunde dyre kabler der er gode, men det
er jo før set at hunde dyre kabler ikke er bedre en kabler i mellem klassen
(jeg tænker på højttaler kabler, hvor den største forskel ofter er butikkens
avance - jeg ved det jeg har set engross priserne!).

Det er derfor jeg beder om folks erfaringer.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Hans

Dato : 13-05-06 22:14

"Michael Lund Sørensen" <laeses_ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - og forventer kun svar fra dem der har erfaringer med kablet.
>
> Jeg kan ikke acceptere skygger eller slør på billedet, så derfor KVALITET

Ja. Man tør jo næsten ikke nævne, at skygger og slør i høj grad afhænger af
opløsningen, og det derfor er svært at videregive eventuelle erfaringer...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-05-06 10:04

Hans wrote:
> [...]
>>
> Ja. Man tør jo næsten ikke nævne, at skygger og slør i høj grad
> afhænger af opløsningen, og det derfor er svært at videregive

Jeg burde selvfølgelig have skrevet at opløsningen er 1360 x 768 pixels og
skærmen er 32"
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Morten Guldager

Dato : 14-05-06 12:51

2006-05-13 Hans wrote

> [...]
>>
> Ja. Man tør jo næsten ikke nævne, at skygger og slør i høj
> grad afhænger af opløsningen, og det derfor er svært at

Kvaliteten af det tilsluttede udstyr er også af væsentlig betydning.

Der er jo ikke meget sjov ved at have et perfekt 75 ohms kabel
hvis hverken indgang eller udgang (skærm og grafikkort) gør
noget særligt for at impedanstilpasse til de samme 75 ohm.

Så derfor kan man godt se 2 setups som med korte kabler giver et
fint billede, men hvis de begge forlænges med 10 meter kabel,
samme type, bliver det ene setup væsentligt dårligere ned det andet.

Og i konsumgrej er der beklageligvis ofte sparet vildt på det som
ikke lige kan ses i et udstillingsvindue.

/Morten