Skærme
Fijala 3554
Har forelsket mig i en apple cinema skærm ~
Fra : MjanneH

Dato : 19-04-06 11:14

Hej

Kan jeg kombinere en Apple cinema skærm med windows XP? Min computer har
ikke DVI-stik (men det kan den selvfølgelig få).

Går det?

mvh
marianne

Fra : CGH

Dato : 19-04-06 13:57

"MjanneH" <handelvaek@lundbak.dk> wrote in message
> Hej
>
> Kan jeg kombinere en Apple cinema skærm med windows XP? Min computer har
> ikke DVI-stik (men det kan den selvfølgelig få).
>
> Går det?

30" versionen af Cinema skærmen kræver at grafikkortet har Duallink DVI
stik. Det skyldes, at skærmen kører med en så høj opløsning, at den
almindelige DVI standard ikke understøtter den. Man skal op i de lidt større
grafikkort for at finde det.

Ellers kræver skærmene at grafikkortet har DVI stik og så skriver Apple selv
at det skal understøtte DDC, men det gør alle nyere grafikkort, så vidt jeg
ved. DDC gør det muligt for grafikkortet at aflæse skærmens EDID data
(skærmen kan identificere sig selv og oplyse hvilke opløsninger den
understøtter).

Fra : JRS

Dato : 02-05-06 18:33

"MjanneH" <handelvaek@lundbak.dk> wrote in message
> Kan jeg kombinere en Apple cinema skærm med windows XP? Min computer har
> ikke DVI-stik (men det kan den selvfølgelig få).
>
> Går det?

Der gives faktisk både en vga og en dvi udgave af dem ... Men jeg ville da
naturligvis vælge DVI udgaven og få mig et nyt grafikkort.
Har prøvet at installere et par pc'er med 23" udgaven, og man skal lige vide
at (ved de computere jeg prøvede på ihvertfald) virker skærmen ikke i
"dos-mode".
Man kan altså ikke se noget på skærmen før man er kommet ind i windows og
sat skærmen op. Dette kan dog godt ha noget at gøre med grafikkortet ...? Så
husk lige at behold en "alm" skærm ved siden af

Ud over dette virker de fint.
Vil dog lige kommentere, at man kun skal købe disse skærme for designet. Man
kan fint, til billigere penge, finde bedre skærme. Dermed ikke sagt at
cinema displays er dårlige. Bare "gennemsnitlige" ...

MVH
JRS