Skærme
Fijala 3554
Finjustering af Fladskærm - hvordan
Fra : Christian Jacobsen

Dato : 14-04-06 19:28

Hej i gruppen.

Jeg har netop anskaffet med en viewsonic VG920 fladskærm, og er dybt
imponeret af billedets kvalitet både til grafik og spil.

Jeg mindes at jeg har læst her i gruppen (kan ikke finde indlægget igen) at
skærmen vil blive væsentlig bedre ved at lys /kontrast o.m.m indstilles helt
korrekt.

Findes der hjælpeprogrammer der kan guide mig på vej, eller kan nogen linke
mig hen til en hjemmesiden med en guide til det?

På den medfølgende CD var der kun et lille program hvor man kunne teste
opløsningen (1280 x 1024).

På forhånd tak for hjælpen

Christian Jacobsen

Fra : Klaus Johansen

Dato : 14-04-06 20:56

Her den hurtige måde at kalibrere sin skærm på

http://asp.fotobasen.dk/?page=49&mode=showarticle&id=29

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-04-06 11:47

Klaus Johansen skrev:

> Her den hurtige måde at kalibrere sin skærm på
>
> http://asp.fotobasen.dk/?page=49&mode=showarticle&id=29

Adobe Gamma er bare ikke beregnet til fladskærme.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-04-06 23:47

> [...]

linke
> mig hen til en hjemmesiden med en guide til det?

Der er et godt lille program her:
http://tft.vanity.dk/monitorTest.exe

Jeg har selv brugt det justering af et par TFT'er og med gode resultater til
følge

Mvh
Benjamin