Skærme
Fijala 3554
Skærmen slår fra efter boot..
Fra : Main

Dato : 12-04-06 14:53

Hej

Har købt ny Dell analog fladskærm og spændt til mit ældre pci grafikkort.
Når jeg booter op er der skærmbillede, men så slår skærmen fra og bliver
sort. Når jeg trykker på finindstillingsknapperne på skærmen, melder den, at
skærmen er i powersafe mode, og at jeg skal aktivere pc. Men pc'en er
aktiveret, og jeg kan komme til den fra netværket.

Det skal siges, jeg har onboard grafikkort foruden pci grafikkortet, men
onboard er deaktiveret og det virkede fint på den tidligere crt skærm.

Nogen, der har en ide?

Main

Fra : the LU

Dato : 13-04-06 15:57

"Main" <doe@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det skal siges, jeg har onboard grafikkort foruden pci grafikkortet, men
> onboard er deaktiveret og det virkede fint på den tidligere crt skærm.

Hvilken opløsning og ved hvilken opdateringsfrekvens var grafikkortet sat
til at spytte ud da CRT-skærmen var koblet på? For de fleste fladskærme er
ikke så glade for opløsninger over deres native (som er 1280 x 1024 ved de
fleste 17-19") og vertikale frekvenser på over 75 Hz. Du kan jo evt. prøve
at starte maskine op i fejlsikret tilstand og sætte disse ned. Det ville i
øvrigt hjælpe på fejlsøgningen hvis du kunne oplyse modelnummer på skærmen.

/Toby

Fra : Main

Dato : 15-04-06 17:31

"the LU" <fart1138REM0VEME@hotmail.com> skrev ...

> [...]
> at starte maskine op i fejlsikret tilstand og sætte disse ned. Det ville i
> øvrigt hjælpe på fejlsøgningen hvis du kunne oplyse modelnummer på

Tak for tippet. Det kunne sikkert have klaret det. Jeg gik dog hårdere til
værks og af/reinstallerede grafikkort, inden jeg læste beskeden. Men det
virker i alt fald nu.

Main