Skærme
Fijala 3554
Hold jer fra de nye Samsung-skærme
Fra : Kim S

Dato : 03-04-06 08:54

Jeg har købt 2 Samsungskærme til vores hjemme-PC'er.
Én 970P og én 960BF. Begge kræver software til kalibrering
og justering, da der ingen knapper er til justering af f.eks.
lys & kontrast m.m.
Derfor kræves der installation af den medfølgende software. Men
denne software gør, at PC'erne går ned med jævne mellemrum.
De 2 PC'er er ikke ens, de har forskelligt bundkort, chipset og
grafikkort, men går ned med samme fejl: "Page fault in nonpaged
area".
Har kontaktet Samsung i DK, men de var ikke specielt hjælpsomme,
men sagde at " så måtte jeg bare bruge skærmens standardopsætning".

Fra : Nicolai

Dato : 03-04-06 13:13

> [...]
> Har kontaktet Samsung i DK, men de var ikke specielt hjælpsomme,
> men sagde at " så måtte jeg bare bruge skærmens standardopsætning".

Brug din returret.

Fra : JK

Dato : 03-04-06 13:18

On Mon, 3 Apr 2006 09:54:14 +0200, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

> [...]
>Har kontaktet Samsung i DK, men de var ikke specielt hjælpsomme,
>men sagde at " så måtte jeg bare bruge skærmens standardopsætning".

Standardopsætningen er da også tilstrækkelig.

Lys & kontrast stiller man i grafikkortets driver !!

mvh

John

Fra : Svend

Dato : 03-04-06 15:11

JK wrote:
> On Mon, 3 Apr 2006 09:54:14 +0200, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
> wrote:
>

> Lys & kontrast stiller man i grafikkortets driver !!

Ikke hvis man bruger en skærm kalibrering som f.eks. Lacie's.

--
Svend

Fra : Kim S

Dato : 03-04-06 15:28

"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke hvis man bruger en skærm kalibrering som f.eks. Lacie's.

Det skulle heller ikke være nødvendigt med Samsungs skærme.
Bortset fra at deres software får computeren til at gå ned, og hvis man
benytter DVI virker softwaren slet ikke

Mvh, Kim

Fra : Svend

Dato : 03-04-06 15:31

Kim S wrote:
> [...]
>>
> Det skulle heller ikke være nødvendigt med Samsungs skærme.
> Bortset fra at deres software får computeren til at gå ned, og hvis man

Du drømmer ikke om hvor meget en skærm bliver bedre af at indstille dem
med sådan en fætter. Alle viewsonics skærme bliver klasser bedre af at
blive indstillet korrekt.

--
Svend

Fra : Kim S

Dato : 03-04-06 15:37

> Du drømmer ikke om hvor meget en skærm bliver bedre af at indstille dem
> med sådan en fætter. Alle viewsonics skærme bliver klasser bedre af at
> blive indstillet korrekt.

Det er jo det jeg véd, og osse derfor jeg er "en anelse" pissed over
at skidtet ikke virker. Jeg troede jeg havde købt et par
kvalitetsskærme.... Og osse derfor jeg deler ud af mine dårlige
erfaringer, så ikke andre ryger i samme situation.
Troede jeg kunne få hjælp på Samsungs hotline, men der var
holdningen at "det var der jo ikke noget at gøre ved"...

Mvh, Kim

Fra : Svend

Dato : 03-04-06 20:03

Kim S wrote:
> [...]
> Troede jeg kunne få hjælp på Samsungs hotline, men der var
> holdningen at "det var der jo ikke noget at gøre ved"...

Tjah, min næste skærm heder nok vx922. Eller den 1 ms. som de har
liggende på deres lager.

--
Svend

Fra : P.L.

Dato : 03-04-06 20:53

On Mon, 3 Apr 2006 16:28:04 +0200, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>"Svend" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

>Det skulle heller ikke være nødvendigt med Samsungs skærme.
>Bortset fra at deres software får computeren til at gå ned, og hvis man
>benytter DVI virker softwaren slet ikke

Jeg har en Samsung 930BF og bruger DVI, har bestemt ingen problemer
med deres software, lyder som om du har et eller andet program der
konflikter, som sagt virker softwaren uden problemer på mit XPpro, men
lyder da underligt at skærmen ikke har en menu samt knapper til det,
det er der da på 930BF, har de virkelig droppet det.

Fra : Kim S

Dato : 03-04-06 23:43

"P.L." <Not@Valid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> lyder da underligt at skærmen ikke har en menu samt knapper til det,
> det er der da på 930BF, har de virkelig droppet det.

Det er ikke samme software der følger med til skærmene.
Jeg kunne f.eks. ikke bruge softwaren fra 970P'eren til 960BF.
Jeg ringede til Samsung og fik beskeden om, at det ikke virkede
med DVI. Så deet....

Mvh, Kim

Fra : P.L.

Dato : 04-04-06 00:09

On Tue, 4 Apr 2006 00:42:54 +0200, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg kunne f.eks. ikke bruge softwaren fra 970P'eren til 960BF.
>Jeg ringede til Samsung og fik beskeden om, at det ikke virkede

Hvorfor i himlens navn skulle de lave en skærm man ikke kan justere
undtagen hvis man bruger software, men softwaren duer ikke sammen med
DVI, lyder sgu underligt.

Fra : Kim S

Dato : 04-04-06 11:05

> Hvorfor i himlens navn skulle de lave en skærm man ikke kan justere
> undtagen hvis man bruger software, men softwaren duer ikke sammen med
> DVI, lyder sgu underligt.
Ikke desto mindre....
Kunne først ikke justere skærmen, da jeg havde sat op og installeret
programmer.
Ringede til Samsungs hotline. Svar: "Nååe...Det er fordi du bruger DVI, så
virker
softwaren ikke på nogen maskiner, du skal bruge VGA-udgangen."
Bevares, så virkede softwaren, bortset fra, at maskinen gik ned så'n ca.
hver 2. time ;-(
Det tog lidt tid at indkredse problemet, men fandt ud af, at det var kommet
efter
installation af Samsungs programmer. Ringede derefter igen til hotline, men
fik
så blot det svar, at "det var der jo ikke noget at gøre ved"...

Mvh, Kim

Fra : P.L.

Dato : 04-04-06 17:58

On Tue, 4 Apr 2006 12:04:43 +0200, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

> [...]
>fik
>så blot det svar, at "det var der jo ikke noget at gøre ved"...

Damn, Samsung skyder sgu sig selv i foden med noget så tåbeligt.

Fra : Homer

Dato : 28-04-06 12:29

Hmmm.

Jeg har også sådan en 970p fætter der kører i DVI indgang på en GeForce
6800GT og jeg har slet ingen problemer med medfølgende software og den står
altid tændt når jeg er hjemme uden crashes, heller ikke når jeg spiller i
2-3-4-5-6-7-8 timer i træk i BF2.
Lyder godt nok underligt det problem du har.

Dog har jeg det problem at jeg godt vil have skærmen lidt højere 5-6 cm og
når jeg rykker den lidt op, så kommer den ned igen.
Kan man stramme standeren der ved sammenkoblingen så den ikke glider ned så
nemt?

Takker.
Homer

Fra : news.tele.dk

Dato : 04-04-06 18:54

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har kontaktet Samsung i DK, men de var ikke specielt hjælpsomme,
> men sagde at " så måtte jeg bare bruge skærmens standardopsætning".

Har faktisk selv anskaffet mig en 970P for ganske nyligt.

Indtil videre er jeg ganske tilfreds, og har ikke haft nævneværdige
problemer med softwaren.
Selve MagicTune (programmet med alle indstillingerne) har virket fint fint
og bruger endda DVI. (Bruger her et ATI Radeon 9700 kort)

MagicRotation er dog en anden snak, det er dog pludselig begyndt også at
virke?
Til at starte med reagerede det enten ikke når man roterede skærmen og i et
tilfælde genstartede maskinen. (meget underligt)
Men det virker faktisk også nu.

De andre programmer har jeg ikke prøvet så meget, bortset fra NaturalColor,
der heller ikke voldte problemer.

Men jo, denne specielle opsætning kan da bestemt give problemer, her tænker
jeg specielt på f.eks. Linux maskiner og lign.
Ved ikke om det er understøttet i f.eks. Linux, men jeg tvivler.

Samsung DK's indstilling til tingene er dog noget skuffende, men på den
anden side, software har vist aldrig været deres stærke side.
Lidt det samme som med ATI for nogle år siden, de har dog oppet sig
gevaldigt.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 06-04-06 08:23

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote in message
> [...]
> Har kontaktet Samsung i DK, men de var ikke specielt hjælpsomme,
> men sagde at " så måtte jeg bare bruge skærmens standardopsætning".

Har du kigget på deres hjemmeside om der er opdateret software ? (så vidt
jeg kan se har de noget fra 28. juni)

Niels Dybdahl

Fra : Kim S

Dato : 07-04-06 22:43

"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse

> Har du kigget på deres hjemmeside om der er opdateret software ? (så vidt
> jeg kan se har de noget fra 28. juni)

Ja (selvfølgelig).

Mvh, Kim