AGP FAST WRITES
Fra : Heuten

Dato : 26-05-06 00:10

Jeg har i nogen tid prøvet at få mit GForce 6600GT, fra Club-3d.com til    at
virke. Når jeg spiler krævende spil i langt tid kommer der mærkelige
streger i grafikken. Mit gamle GForce 4 TI 4200 virker fint, det tager bare
langt tid at loade alt grafikken nogle gange. Anyways jeg fandt denne
liste:

SUPPORT CHECKLIST
Before asking for support, please use this checklist.
?    Did you install the latest drivers?
Ja
?    Is your Microsoft DirectX updated to version 9?
Ja
?    Did you disable AGP FAST WRITES in your BIOS?

w00t!? hvad er det? har kikket hele min bios i gennem man kan simpelthen
ikke finde noget FAST WRITE, hvordan ser jeg om det er slået fra? det
eneste jeg ikke ved om jeg har gjort..

?    Are you sure that your POWER SUPPLY has the right power requirements?
Ja, 400W som der stod på pakken ^^

håber i kan hjælpe :)

Fra : -*- DANELAW .*.

Dato : 26-05-06 10:07

"Heuten" <heuten@4ff3.dk> wrote in message
> [...]
> bare
> langt tid at loade alt grafikken nogle gange. Anyways jeg fandt denne

Det lyder til, at dit grafikkort bliver for varmt. Du får det, der hedder
'artifakter'.

Sørg for at der kommer en jævn luftgennemstrømning af kabinettet.

Et 6600GT er ikke
voldkrævende mht. strøm, og 400 watt er rigeligt.

Fra : Heuten

Dato : 26-05-06 13:20

"-*- DANELAW .*." <mail@topbanana.dk> wrote in

> [...]
>
> Et 6600GT er ikke
> voldkrævende mht. strøm, og 400 watt er rigeligt.

Du kan jo kikke på en screendump af det her:

http://4ff3.dk/heuten/grafikfejl.jpg

Det undrer mig da lidt at grafikkortets egen køler ikke kan klare det.
+ den ekstra blæser der sidder i kabinettet
kan jo være jeg skulle prøve at flytte lidt rundt på den

Fra : Bruno

Dato : 26-05-06 12:32

Heuten wrote:
> w00t!? hvad er det? har kikket hele min bios i gennem man kan simpelthen
> ikke finde noget FAST WRITE, hvordan ser jeg om det er slået fra? det
> eneste jeg ikke ved om jeg har gjort..

Med ATI kort er AGP Fast Write noget man slår til/fra i driveren, mon
ikke du kan finde det et sted i Nividia værktøjet.

> ?    Are you sure that your POWER SUPPLY has the right power requirements?
> Ja, 400W som der stod på pakken ^^
>
> håber i kan hjælpe :)

400w skulle være rigeligt, mendmindre din PC er fyldt med helt særligt
hardware. Hvis du vil checke din strømforsyning er OK så installer et
motherboard overvågningsprogram. Du kan sikkert finde et på driver CD'en
der kom med motherboardet.

Mvh

Bruno

Fra : Heuten

Dato : 26-05-06 13:36

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote in

> Med ATI kort er AGP Fast Write noget man slår til/fra i driveren, mon
> ikke du kan finde det et sted i Nividia værktøjet.

Jeg har nu kikket hele nvidia værktøje igennem og har ikke kunnet finde
noget der hedder Fast Write.. har det et smart Dansk navn? mit værktøj er
på dansk.

> [...]
> hardware. Hvis du vil checke din strømforsyning er OK så installer et
> motherboard overvågningsprogram. Du kan sikkert finde et på driver

2xharddisk
2xcddrev
grafikkort (har sin egen strømtilslutning som harddisk og cddrev har)
netværkskort

Der var ikke noget program på min motherboard cd, men den er også ved at
være gammel, men jeg tror ikke det er den som er problemet da den er næsten
ny.

Fra : Esben

Dato : 26-05-06 16:55

"Heuten" <heuten@4ff3.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har nu kikket hele nvidia værktøje igennem og har ikke kunnet finde
> noget der hedder Fast Write.. har det et smart Dansk navn? mit værktøj er
> på dansk.

AGP-indstillinger > Hurtige skrivninger

--
Esben