PC til TV. VGA converter søges
Fra : John Lund

Dato : 19-05-06 17:48

Jeg har nu fået fingerne i en lille kompact og meget stille PC som jeg vil
have koblet til mit TV så jeg kan se film fra Sputnik eller lign på TV'et.

Den lille PC har integret grafikkort og ingen PCI-slots til rådighed, så jeg
kan ikke smide et gammelt G-forcekort med tv-out i den. Jeg søger derfor en
ekstern converter og har set på blandt andet disse produkter :

http://www.keyzone.com/converters/grand-hv.htm
eller
http://www.ramelectronics.net/html/PC-TV_GTM-2000.html

Erfaringer, anbefalinger søges.

Bemærk at jeg stiller ikke store teniske krav til udstyret. Jeg har et
gammelt CRT 21" TV med scartindgang, men det skulle gerne med PC'en ende med
et mini-multimedie center til afspilning af streamet video og musik fra
internet.

På forhånd tak for jeres seriøse indlæg

John Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 19-05-06 18:00

Den Fri, 19 May 2006 18:48:28 +0200 skrev John Lund:
> [...]
> kan ikke smide et gammelt G-forcekort med tv-out i den. Jeg søger derfor en
> ekstern converter og har set på blandt andet disse produkter :

Umiddelbart, uden at have erfaring med produkterne, ligner det
deciderede konvertere, der tager VGA-signalet og laver det om til et
composite eller SVHS (begge kan tilsluttes scart med et simpelt
konverter-stik). De bør altså virke uanset hvilket TV du har.

Dette i modsætning til de noget billigere kabler, der bruger
scart-stikkets RGB-funktionalitet, som svarer næsten til VGA,
så der kun kræves nogle få, billige komponenter, men til gengæld
kun virker med TV der har RGB i scart-stikket (langt fra alle,
og typisk ikke 21" TV), og kun når grafikkortet leverer PAL (eller
NTSC) opløsning i 50 (60) hz interlace.

Mvh
Kent

Fra : John Lund

Dato : 22-05-06 16:30

Det er også min egen vurdering at de kan det jeg søger. Jeg har det bare
bedst med at købe i DK eller til nøds i Europa.

Er der slet ingen der kender et lignende produkt der forhandles i DK ?

Eller måske nogen der kan anbefale en DK-forhandler med speciale i av-udstyr
eller med et meget stort udvalg af PC komponenter ?

Mvh

John Lund

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-05-06 16:38

Hej!

John Lund wrote:

> Det er også min egen vurdering at de kan det jeg søger. Jeg har det bare
> bedst med at købe i DK eller til nøds i Europa.
>
> Er der slet ingen der kender et lignende produkt der forhandles i DK ?

Mener bestemt AVconnection.com har noget du kan bruge. Jow jow, se bare her:

http://www.av-connection.com/?ProductNo=22-040

Iøvrigt, skriv venligst _under_ det du citerer (som jeg gør), klip det
overflødige væk, og husk en XFUT når du krydsposter. Sidstnævnte gør, at der
ikke kommer 3x alle indlæg, men kun i een gruppe.

XFUT dk.teknik.tv+video
--
Mvh, Kim Voss Schrader