Integreret grafikkort deaktiveret i en Del~
Fra : Jakob Griffel

Dato : 16-05-06 12:20

Hej!

Jeg har en Dell-maskine som jeg fik leveret med et større skærmkort end det
integrerede på bundkortet. Sidstnævntes stikforbindelser på bagsiden af
maskinen er blokerede med nogle plastikhætter.
Nu vil min far gerne overtage maskinen, og han har ikke brug for så meget
grafikkraft. Så hvis jeg nu piller skærmkortet ud af maskinen (for at sætte
det i en anden), vil det integrerede kort så bare fungere i stedet (evt.
efter en geninstallation)?

--
Hilsen Jakob

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-05-06 12:44

Jakob Griffel wrote:

> [...]
> det i en anden), vil det integrerede kort så bare fungere i stedet (evt.

Har du prøvet at sætte skærm på den nu? Kommer der ikke billede på, så er
det nok fordi det integrerede grafikkort er slået fra i BIOS'en. Så der
skal du ha' det "enabled" igen før du fjerner dit grafikkort.

Du skal nok trykke på Esc, F1, F2, Del eller lignende under opstart.

--
Mvh. Lars

Fra : Jakob Griffel

Dato : 16-05-06 12:49

> Har du prøvet at sætte skærm på den nu? Kommer der ikke billede på, så er
> det nok fordi det integrerede grafikkort er slået fra i BIOS'en. Så der
> skal du ha' det "enabled" igen før du fjerner dit grafikkort.

Øh, kan man bare det? Tror du de virker begge to? Det vil jeg da prøve bare
for sjov...
Hætterne er måske bare sat på fordi det er en Dell, der jo skal være
idiotsikker?

--
Hilsen Jakob

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 16-05-06 13:11

Jakob Griffel wrote:

> Øh, kan man bare det? Tror du de virker begge to? Det vil jeg da prøve bare
> for sjov...

Der kan i hvart fald ikke ske noget ved at prøve.

> Hætterne er måske bare sat på fordi det er en Dell, der jo skal være
> idiotsikker?

Sikkert. Nu du havde betalt for et hurtigere grafikkort, ville det være
trist både for Dell og dig hvis du koblede skærmen på det forkerte stik og
derefter klagede over ydelsen

--
Mvh. Lars

Fra : Jakob Griffel

Dato : 16-05-06 15:37

> Der kan i hvart fald ikke ske noget ved at prøve.

Jeg prøver. Tak for hjælpen.

--
Hilsen Jakob