3 skærme til samme PC
Fra : Klaus Jensen

Dato : 11-05-06 16:18

Hej

Jeg har pt en laptop og en ektern skærm, som jeg har stor fornøjelse af at
bruge (expanded til et endnu større skrivebord).

Jeg mangler dog stadig plads, og overvejer at købe en stationær pc til
hjemmebrug, hvor jeg gerne ville koble 3 skærme med en fornuftig opløsning
på.

Kan man det? Og hvad skal der til af grafikkort?

På forhånd tak

- Klaus

Fra : Bruno

Dato : 11-05-06 19:45

Klaus Jensen wrote:
> [...]
> på.
>
> Kan man det? Og hvad skal der til af grafikkort?

Det kan man. Der findes særlige grafikkort til formålet, men de er dyre.
Alternativt så kan man købe et alm. grafikkort (til AGP eller
PCI-Express), de har næsten alle 2 udgange i dag, og et ekstra der kan
sidde i et PCI-slot.

Du kan også kigge på den her dims:

http://www.tomshardware.com/2006/05/04/can_matroxs_triplehead2go_span_fun_across_three_displays/

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 19:56

Klaus Jensen wrote:
> [...]
> på.
>
> Kan man det? Og hvad skal der til af grafikkort?

Matrox Parhelia kan, hvis du ikke vil investere i det kort kan du købe
deres dualhead2go boks.
(selve kortet koster dog kun nogle få hundrede mere end boksen, så det
var nok det mest økonomisk forsvarlige valg)

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : Hans

Dato : 11-05-06 20:15

Klaus Jensen wrote:
> [...]
> opløsning på.
>
> Kan man det? Og hvad skal der til af grafikkort?

Du skulle kigge lidt på bundkort med ATI's Radeon Xpress 200 chipsæt. Alt
efter model håndterer de 3 eller 4 skærme med et PCI-Express grafikkort
monteret.

Her er et par eksempler på udgaver til håndtering af 4 skærme:

Hans

Fra : ai

Dato : 11-05-06 20:45

16 skærme til 1 PC
var det noget? findes også til 4 skærme. (manuelt)

http://www.danbit.dk/produkter/1512.phtml

/ain