Nyt grafikkort til slæden ... hvad skal je~
Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 07:05

Har nu et Radeon 9600 ATI, men den årlige netweekend med spil står for
døren. Maskinen er en Pen 4 3.0 ikke den nyeste slæde og har kun en agp kort
ingen pci express. Er der noget at hente ved købe nyerere nyt grafik kort ?
De nyeste spil som det kommende Ghost Recon er jo en anelse krævende.

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : TGJ

Dato : 06-05-06 08:07

"Janner" <Nemlija> skrev i en meddelelse
> Er der noget at hente ved købe nyerere nyt grafik kort ?

JA!
> De nyeste spil som det kommende Ghost Recon er jo en anelse krævende.

Yes :)

Kig efter Nvidia's AGP 7xxx serie (fx GS 7600 / GS7800 ) på edbpriser.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 08:45

7> JA!

> Yes :)
>
> Kig efter Nvidia's AGP 7xxx serie (fx GS 7600 / GS7800 ) på edbpriser.dk

Hvordan finder jeg ud af om mit Epox bundkort af ukendt herkomst har agp
eller agp x 4 eller x 8 ?

Skulle jo gerne have købt det rigtige *S*

/JAn

Fra : Søren

Dato : 06-05-06 08:58

> Hvordan finder jeg ud af om mit Epox bundkort af ukendt herkomst har agp
> eller agp x 4 eller x 8 ?
>
> Skulle jo gerne have købt det rigtige *S*

Du kan bruge CPU-Z til dette. Kan hentes her:

http://www.cpuid.com/cpuz.php

/Søren

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 09:25

> Du kan bruge CPU-Z til dette. Kan hentes her:
>
> http://www.cpuid.com/cpuz.php
>
> /Søren
Takker ... fandt frem til Sisoft Sandre det siger X 8 så har jeg lidt gå
efter

Fra : TGJ

Dato : 06-05-06 08:11

Check evt her:

http://www.tomshardware.com/2005/07/05/vga_charts_vii/page4.html

bemærk at den desværre ikke indeholder de nye nvidia kort, men du kan se dit
nuværnede kort

Fra : Bruno

Dato : 06-05-06 09:37

Janner wrote:
> [...]
> ingen pci express. Er der noget at hente ved købe nyerere nyt grafik kort ?
> De nyeste spil som det kommende Ghost Recon er jo en anelse krævende.

Skift dit motherboard. Der findes bundkort der passer med din
CPU+RAM+PSU og som har den nødvendige PCI-Express, det du betaler for
bundkortet kommer du endda til at spare på grafikkortet.

Jeg har gjort det selv så min PC er nu en P4 2.533 med et X1900XTX, det
er ikke så ringe endda

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 17:59

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> wrote in message

> [...]
> kommer du endda til at spare på grafikkortet.
>
> Jeg har gjort det selv så min PC er nu en P4 2.533 med et X1900XTX, det er

Måske en ide men hvilket bundkort kan tage klassiske ram og klassisk pen4
??

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 06-05-06 19:31

> Måske en ide men hvilket bundkort kan tage klassiske ram og klassisk pen4

Hvis du med klassisk mener socket 478 og DDR RAM, så kan dette kort vidst
klare opgaven:

Mvh Martin

Fra : Bruno

Dato : 07-05-06 00:15

Martin Sinkjær wrote:
> Hvis du med klassisk mener socket 478 og DDR RAM, så kan dette kort vidst
> klare opgaven:

Det er sådan et jeg har købt. Bunkortet er ikke så lækkert som mit gamle
P4G8X DeLuxe, men ganske fornuftigt og jeg har ikke haft nogen
problemer. Man skal dog lige være opmærksom på der kun er to ram slots,
ikke så mange PCI stik og kun understøttelse af to IDE enheder, men for
de fleste er der rigeligt og det med IDE løses let med en ekstra controller.

Mvh

Bruno

Fra : Kim Frandsen

Dato : 06-05-06 19:37

"Janner" <Nemlija> wrote in message
> [...]
> kort ingen pci express. Er der noget at hente ved købe nyerere nyt grafik
> kort ? De nyeste spil som det kommende Ghost Recon er jo en anelse

Jeg havde et asus radeon 9800xt før, og købte dette geforce 7800gs til agp,
og jeg fik fra medium settings i Elder Scrolls:Oblivion til at den
anbefalede ultra high settings.
Det er ligesom at få et nyt spil.
I øvrigt larmer det ikke særlig meget og er ikke særlig varmt (48C)
2000 er ikke meget for det klart bedste grafikkort til agp.

Fra : Peter T.

Dato : 06-05-06 20:41

Kim Frandsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> købte dette geforce 7800gs til
> agp, og jeg fik fra medium settings i Elder Scrolls:Oblivion til at
> den anbefalede ultra high settings.
> Det er ligesom at få et nyt spil.

Jeg sidder med et TI4200 og med en patchet oblivion, som lige nøjagtigt kan
trække spillet acceptabelt. :) Hvilken opløsning kører du spillet i?

--
Mvh. Peter T.

5% ved ikke bedre.

Fra : Kim Frandsen

Dato : 06-05-06 21:06

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message

> [...]
> kan
> trække spillet acceptabelt. :) Hvilken opløsning kører du spillet i?

Jeg kører altid spil i 1024x768. Tror aldrig jeg har prøvet at køre i f.eks.
1280x968 eller hvad det
nu er den højere opløsning hedder.
Det kørte egentligt fint nok på mit gamle grafikkort men det brændte sammen.
Jeg tror den store forskel er HDR.