7800gt performance problemer
Fra : CasperR

Dato : 05-05-06 10:56

Hey

Jeg har en pc som følger:
p4 2.6@3.0
1024 ocz ram
340W Chieftec psu med 24-20 pins adaptor.
7800gt kører med 84.21

Problemet er at i spil som fx guild wars hakker der når jeg kører i
1280*1024 med alt på (dog ikke AA)
Jeg scorer 5893 i 3dmark05 hvilket jeg ikke syntes er meget?
Jeg troede at jeg havde løst problemet her forleden da der jo går 2 x stik
ud fra mit 7800gt, og kun det en sad til, men det gav ingen forskel at sætte
det til?

/Casper

Fra : Bruno

Dato : 05-05-06 13:57

CasperR wrote:
> [...]
> 1280*1024 med alt på (dog ikke AA)
> Jeg scorer 5893 i 3dmark05 hvilket jeg ikke syntes er meget?

Ingen anelse, det er længe siden jeg droppede 3DMark.

Hvad scorer de andre med samme specs hvis du checker i 3DMark basen?

> Jeg troede at jeg havde løst problemet her forleden da der jo går 2 x stik
> ud fra mit 7800gt, og kun det en sad til, men det gav ingen forskel at sætte
> det til?

Her tror jeg faktisk du kun bør havde forbundet et, men check manualen
(Jeg går ud fra du mener strømstik).

Er du sikker dit problem ikke skyldes mangel på ram? Hvis du checker
task manager for og efter du har kørt et spil, så kan du se hvor meget
spillet har brugt og om det skulle være mere end hvad du fysisk har.

Som eksempel kan jeg nævne at FEAR med alt på gerne bruger ca. 1.3 GB,
til spillet alene forstås, og at hvis man går ned til næst-højeste
texture detail indstilling så kan det nøjes med ca. 700 MB.

Mvh

Bruno