Problemer med at få to ens skærme
Fra : Hagar

Dato : 04-05-06 10:54

Hej i gruppen

Lige siden jeg har fået to skærme, så har den ene, nr. 2 skærm, været vist
meget mørk. Jeg har smidt et par billeder i dk.binaer der viser det. Det ene
ser ikke ud til at fejle noget, det er så et screenshot på almindelig vis,
det andet viser hvordan jeg ser det, og der er jo noget helt galt.
Jeg kan godt justere mig ud af det, nogenlunde, men ikke helt godt nok, men
det burde ikke være meningen. Hvad kan det være der er galt ?
Jeg har før kørt med et Tyan G9700 pro kort, så gik det død og jeg fik et
GF5200 i for en kort periode, og nu har jeg så et Sapphire G9800 pro kort i,
og resultatet er det samme med alle 3 kort.
Det mest underlige, syntes jeg, er at når jeg lavet et screenshot, så fejler
farverne ikke noget, det viser slet ikke det jeg ser, så hvad er det lige
der går galt ?

Hagar

Fra : Esben

Dato : 04-05-06 17:48

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det mest underlige, syntes jeg, er at når jeg lavet et screenshot, så
> fejler farverne ikke noget, det viser slet ikke det jeg ser, så hvad er

Har det nogen effekt at bytte rundt på skærmene? Kører du med en eller anden
form for gamma-loader (fx Adobe gamma)?

--
Esben

Fra : Thomas Hansen

Dato : 05-05-06 07:48

On Thu, 04 May 2006 11:54:29 +0200, Hagar <nogo31@hotmail.com> wrote:

> [...]
> fejler
> farverne ikke noget, det viser slet ikke det jeg ser, så hvad er det lige

Hej
Er skærmene købe samtidig?
Jeg har også samme dårlige erfaring som dig med to skærme hvis de ikke er
købe sammen.
Problemet er at lyset i skærmen ændre sig over tid og når man sætter en
anden skærm til vil lyset være anderledes.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"