6600GT / 6800LE - Hvad ville i vælge?
Fra : JL

Dato : 02-05-06 22:00

Jeg skal have smidt 2 grafikkort i et Asus A8N SLI bundkort.

Disse 2 varianter koster omkring det samme.

GeForce EN6600GT/ TD/ 128MB / PCI-E

GeForce 6800LE / TD / 256 MB / PCI-E

Husk at 6800LE har 256 mb ram fremfor 128 mb på 6600GT. Hvor stor en rolle
spille det?

Hvad ville I vælge?

2x6600GT (128MB ram) eller 2x6800LE (256MB ram) ??

Fra : Hans Joergensen

Dato : 03-05-06 07:40

JL wrote:
> Hvad ville I vælge?
> 2x6600GT (128MB ram) eller 2x6800LE (256MB ram) ??

1x7900GT .. det er hurtigere..

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-05-06 15:01

On Tue, 2 May 2006 23:00:26 +0200, "JL" <invalid@invalid.dk.invalid>
wrote:

>Husk at 6800LE har 256 mb ram fremfor 128 mb på 6600GT. Hvor stor en rolle
>spille det?

Der findes også en GE 6600 fra Asus, der har 256 MB

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 03-05-06 15:42

"JL" <invalid@invalid.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> spille det?
>
> Hvad ville I vælge?
>
> 2x6600GT (128MB ram) eller 2x6800LE (256MB ram) ??

Ingen af dem, det er spild af penge - køb hellere ét godt grafikkort.

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Mvh.
Flemming

Fra : Johs32

Dato : 03-05-06 16:24

"Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "JL" <invalid@invalid.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Ingen af dem, det er spild af penge - køb hellere ét godt grafikkort.
>
> http://www23.tomshardware.com/graphics.html

hmm hvad kan det være at der ikke er forskel på om man kører SLI eller bare
med et enkelt kort i graferne?

Mvh
Johs

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 04-05-06 01:05

> hmm hvad kan det være at der ikke er forskel på om man kører SLI eller
> bare med et enkelt kort i graferne?
>
> Mvh
> Johs
Spil - drivere - hardware - who knows.

Jeg syntes bare at 6600GT i sli er penge totalt kastet ud af vinduet, kan
dog ikke finde 6800LE, men allene LE betegnelsen får hårene til at rejse sig
på hovedet af mig.

Jeg går jo ud fra at når man kigger efter sli kort at man jagter en god
hastighed, og betaler mere for det, men det ser da ikke ud til at være
tilfældet her.

Måske er det bare rart at få noget nyt stykke legetøj - kender det jo selv.

Ellers har det da været meget interessant at kigge på Tom's hardware guide,
kunne godt tænke mig et 7800gs agp.

Mvh. Flemming

Fra : Hans Joergensen

Dato : 04-05-06 12:59

Johs32 wrote:
> hmm hvad kan det være at der ikke er forskel på om man kører SLI eller bare
> med et enkelt kort i graferne?

Der er også forskel... ca. 30-50% højere ydelse typisk når man kører
SLi.

Men et 7900GT er stadig ca. 50% hurtigere end et sæt 6600GT.

// Hans

Fra : Jakob M

Dato : 04-05-06 08:33

> Ingen af dem, det er spild af penge - køb hellere ét godt grafikkort.

Helt enig, f.eks. et 7600GT

Jakob