Grafikkort
Fra : Claus Hansen

Dato : 27-04-06 19:44

Hej

Denne computer http://kortlink.dk/2nv7 grafikkort er det 64 mb eller
512 var lidt i tvivl.

Fra : Brian Hansen

Dato : 27-04-06 20:46

Claus Hansen skrev:

> Denne computer http://kortlink.dk/2nv7 grafikkort er det 64 mb eller
> 512 var lidt i tvivl.

Hmm....Kan jeg godt forstå, men uden egentlig at vide det, vil mit bud være at det kun er 64 mb,
om det så er shared eller ej, kan jeg til gengæld ikke lige gennemskue.
Er ikke før stødt på udtrykket: "64 mbnative", som de skriver.

Grundet min påstand er af den simple årsag at jeg ikke kan finde noget X600 kort
med 512 mb, højst 256 mb, men på den anden side; heller ingen med kun 64 mb?
Ej heller et SE? Så X600SE'eren er nok for gammel til at have 512 mb,
men nyere end til kun 64 mb, så chancen for at det en gevaldig trykfejl er mig ret stor,
eller også er der noget andet galt i den annonce?
Ved ikke eksakt alderen på det aktuelle kort, men mener nu nok det har en del mdr./år på bagen
og tænker man også på den samlede pris, er det nok heller ikke 512 mb:

Som jeg startede; ved det faktisk ikke, men håber du kan bruge dette til noget alligevel,
men vil dog foreslå dig at kontakte TDC og høre dem ad, for de må jo ligesom vide det, om nogen.

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Lars Hjortø

Dato : 27-04-06 21:21

Hej

Jeg tror (ret bestemt) at der er 64 MByte dedikeret RAM på kortet. Det kan
så udvides efter behov (vistnok dynamisk) op til 512 MByte. HM står for
hyperMemory og er netop en teknik der gør det muligt at tage RAM fra
bundkortet og allokere det til grafikkortet.
Det er i hvert fald hvad jeg har fået ud af at læse dette:
http://www.ati.com/technology/hypermemory.html
Om tallene 64 og 512 i annoncen så passer skal jeg ikke kunne sige.
Håber dette var til lidt hjælp.
Undrer mig så for øvrigt over at de har valgt at sætte 4 * 512 MByte på
bundkortet og ikke 2 * 1024. Men det har jo så intet at gøre med
grafikkort...
--
Venlig hilsen Lars Hjortø
Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.