Medium-Low-Noise AGP grafikkort?
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 22-04-06 16:25

Hejsa.

Jeg leder efter (et sted at købe) AGP grafikkort med et lydniveau
omkring eller under 25dB.
Det skal helst være nVidia, og prisen skal ikke ligge for tæt på
3000,- med mindre det er med god grund.

Det skal selvfølgelig bruges til at spille med.
World of Warcraft, Battlefield 2, HalfLife 2 og lignende.

Det må gerne kunne klare de kommende spil i en acceptabel grafik,
og også gerne kunne klare de eksisterende i flot grafik, evt. med
diverse features som AA osv. slået til.

Framerates over 65Hz er ikke umiddelbart interessante - så hellere
lidt flere detaljer i grafikken.

Jeg regner med at skulle opgradere strømforsyningen ved samme lejlighed,
enten til en Chill eller en Seasonic. Nogen tanker?

Maskinen det skal sidde i er 2 år gammel:
Pentium 4, 3gHz 478 FSB800
ASUS P4P800 Deluxe i865PE, FSB800
4x512Mb Kingston DDR3200 KVR400

P.S.
Jeg havde umiddelbart blot kigget på de nye GeForce 7800GS, men jeg
kan ikke finde nogen information om deres støjniveau...

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 22-04-06 20:24

så skal du overveje de nye 7800 GS (agp) som er de nyeste indenfor agp

http://makeashorterlink.com/?D22F245EC

priser fra lige under 2k

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 22-04-06 22:21

"Johnny B [2000]" <johnnyb2000@KAGEN_I_DÅSENgmail.com> wrote in message

> så skal du overveje de nye 7800 GS (agp) som er de nyeste indenfor agp
>
> http://makeashorterlink.com/?D22F245EC
>
> priser fra lige under 2k

Det har jeg også (som skrevet) gjort, men det er lidt svært at
vurdere dem, når der ingen oplysninger gives om deres støjniveau.
Jeg har kigget efter sådanne oplysninger mange steder uden held.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 23-04-06 08:42

Johnny B [2000] wrote:
> så er muligheden at købe en NVsilincer6 eller en zalman900, GF køler
> og montere

Lyder bestemt interessant...
Vil det påvirke varmeudviklingen på nogen måde?
Jeg har før haft lidt for meget varm luft i et for lille kabinet,
og har ikke lyst til at skulle trækkes med det problem igen.

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 23-04-06 12:38

det vil gøre dit kort mindre støjende ... mht med varme er det jo om der er
nok gennemstrømning i dit kabi

men det er nok den bedste løsning, medmindre du vil lege med vandkøling

Fra : preben nielsen

Dato : 23-04-06 22:07

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en
meddelelse news:P6x2g.126$Mw1.12@news.get2net.dk...

> Det har jeg også (som skrevet) gjort, men det er lidt svært at
> vurdere dem, når der ingen oplysninger gives om deres
> støjniveau.
> Jeg har kigget efter sådanne oplysninger mange steder uden held.

Jeg har et 7800 GS fra BFG og der er ingen støjproblemer.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk