AGP til PCI-Xpress
Fra : Ding-Dong

Dato : 20-04-06 16:01

Hej rødder

Jeg har et A6600 GT TDH, det er et AGP kort.
Jeg skal nu ud og investere i et nyt MB. Det MB jeg har fået anbefalet kører
PCI Xpress, og samtidig fik jeg af vide at man kunne sætte en adapter på
AGP-kortet så det kunne køre på det nye MB.
Der er det i det at jeg er ganske glad for mit AGP-kort og som udgangspunkt,
af økonomiske årsager, vil jeg beholde det.
Nogen der har erfaringer med disse adaptere eller i den anledning kan komme
med nyttefulde oplysninger?
Med hygsom hilsen

Ding-Dong

Fra : Dr. Phil

Dato : 20-04-06 16:17

"Ding-Dong" <viper_1337@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> udgangspunkt, af økonomiske årsager, vil jeg beholde det.
> Nogen der har erfaringer med disse adaptere eller i den anledning kan

Det tror jeg ikke der findes en adapter (men kan aldrig vide)

Hvis du vil købe nyt bundkort og vil beholde dit AGP-kort kan du købe et
ASrock 939DUAL-SATA2.
Det har BÅDE AGP og PCI-E port.
http://www.asrock.com/product/939Dual-SATA2.htm

Men så skal du nok osse have ny CPU (AMD Socket939)

Fra : Ding-Dong

Dato : 20-04-06 16:31

Dr. Phil skrev i en meddelelse
> [...]
> Det har BÅDE AGP og PCI-E port.
> http://www.asrock.com/product/939Dual-SATA2.htm

> Men så skal du nok osse have ny CPU (AMD Socket939)

Jeg er igang med en ombygning af min maskine og har fundet MB & CPU. Ideen
er at fremtids sikrer en smule således at når det nuværende AGP kort ikke
længere er tilstrækkeligt for mig så kan jeg fjerne det og sætte et
PCI-Xpress i. Det klarer dit link også så mange tak for det:c)
Har stillet spørgsmål i denne samt news:dk.edb.hardware og
Med hygsom hilsen

Ding-Dong

Fra : ai

Dato : 20-04-06 17:50