hjælp ønskes 7800gs, ydelse problemer.
Fra : Flemming

Dato : 19-04-06 21:13

Har lige fået indstalleret mit nye 7800gs grafikkort, og fået gang i BF2,
men ligger kun på 30-55 frames, når spillet står på mellem i overall grafik,
mit system er : processor 3.0 prescott (oc 5%) , 1536mb ddr3200 ram ,
motherboard Asus P4V800D-X , har opdateret alle drivere. Kan det virkelig
passe at det er hvad det kan trække?. Er der et program der kan kontollerer
om opsætningen af grafikkortet er rigtig?

Fra : TGJ

Dato : 20-04-06 07:50

hvad er din opløsning på skærmen?

Thomas

Fra : Flemming

Dato : 20-04-06 10:58

Fra : Henning Larsen

Dato : 20-04-06 13:31

"Flemming" <nicedevice@msn.com> skrev i en meddelelse

> "TGJ" <tgsj@FJERN-DETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

Har du tjekket kortet ikke blot kører i PCI-kompatibel tilstand?

Henning

Fra : Flemming

Dato : 20-04-06 14:54

Fra : Henning Larsen

Dato : 20-04-06 15:26

"Flemming" <nicedevice@msn.com> skrev i en meddelelse

> "Henning Larsen" <NOGOOD@post.com> skrev i en meddelelse

Højreklik på skrivebordet og vælg Egenskaber. Så ser du "Egenskaber for
Skærm". Klik her på fanebladet Indstillinger. Derefter skal du klikke på
knappen Avanceret, og herefter på fanebladet Geforce 7800 GS. Du skal nu
klikke øverst på Geforce 7800GS i det vindue der kommer frem. Du kan nu se
oplysninger om dit grafikkort. Under bustype skal der stå AGP 8X.

Henning

Fra : Flemming

Dato : 20-04-06 15:44

Fra : Henning Larsen

Dato : 20-04-06 17:11

"Flemming" <nicedevice@msn.com> skrev i en meddelelse

> "Henning Larsen" <NOGOOD@post.com> skrev i en meddelelse

Årsagen er formentlig at bundkortets AGP-driver ikke er installeret. Den
findes på den cdrom der fulgte med bundkortet, men du kan også tjekke om der
findes en nyere version hos Asus. Filen du skal finde plejer at hedde noget
i retning af VIA4in1.exe.

Henning

Fra : Flemming

Dato : 20-04-06 19:20

Fra : Henning Larsen

Dato : 20-04-06 20:23

"Flemming" <nicedevice@msn.com> skrev i en meddelelse

> "Henning Larsen" <NOGOOD@post.com> skrev i en meddelelse

Har du prøvet om den kan køre i AGP-tilstand med et andet grafikkort?

Har du prøvet at fjerrne din 5% OC?

Har du et PCI-kort i PCI-slot nr. 4, hvis ja så prøv at flytte det. Jeg kan
se dette slot benytter samme IRQ som AGP.

Henning