Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
World ofwarcraft hakker i det...
Fra : Jan Roed

Dato : 12-04-06 15:25

Kære eksperter,

Sønnens computer er oprindeligt en Medion (Celeron(R) CPU 2,79 GHz, 768 MB
RAM), men vi har skiftet bundkortet til er ASUS X-serie motherbord og købt
et grafikkort Club 3D Geforce 6600GT med 128 MB RAM.

Jeg forventede at det grafikkort let kunne trække world of warcraft, men
maskinen føles varm efter noget tid og spillets grafik hakker i det. Er der
nogen der har et bud på hvor flaskehalsen er? Er der eventuelt nogen
analyseprogrammer, der kan hjælpe?

Jeg skal nævne at når man bruger ASUS Probe programmet så skulle
temperaturen ikke komme over de settings der er anbefales, men jeg ved
selvfølgelig ikke om man kan stole på disse værdier.

Jeg tror ikke at vi har installeret kortet forkert - det reagerer på alle
måder som det bør når man går ind i settings.

I øjeblikket er den desperate teenager parat til at skrotte alt og købe en
ny maskine, men jeg kunne godt tænke mig at finde den reelle årsag så vi
ikke laver et fejlkøb.

Venlig hilsen

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 16:11

Fra : KsNa

Dato : 12-04-06 18:25

> [...]
> ny maskine, men jeg kunne godt tænke mig at finde den reelle årsag så vi

Min datter spiller også World of Warcraft og hun har lige købt en bærbar med
et ATI X200 og 1024MB RAM, den spiller fint uden problemer, så din søns
grafikkort skulle jo også sagtens kunne spille splillet.

Mvh
Kim

Fra : Kim Eichen

Dato : 12-04-06 22:37

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
> med et ATI X200 og 1024MB RAM, den spiller fint uden problemer, så din
> søns grafikkort skulle jo også sagtens kunne spille splillet.

Det afhænger også en del af hvilken opløsning det spilles i og med hvor højt
detaljeringsniveau og ydermere er der stor forskel på hvor i wow man er. I
Alterac Valley hvor der er 80 spillere ad gange trækker det tænder ud på de
fleste grafikkort.

Mvh Kim

Fra : KsNa

Dato : 13-04-06 18:06

"Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> [...]
> er. I Alterac Valley hvor der er 80 spillere ad gange trækker det tænder

Spillet har jeg ikke forstand på, men hun skulle være rimelig god til det
(være nået langt eller hvad det nu er), der er vist noget med at hun styrer
nogle grupper eller sådan noget i den stil).

mvh
Kim

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-04-06 10:50

Jan Roed wrote:

> [...]
> RAM.
> Jeg forventede at det grafikkort let kunne trække world of warcraft,

Det burde det også i princippet

Her i huset kører vi WoW på en X800GT samt en 9600 Pro
Begge kort har 256Mb mem

På 9600 så er der dømt powerpoint når man flyver
På X800GT fungerer det rimeligt

Begge maskiner har en noget kraftigere CPU (P4 2.6) samt 1Gb mem

Nogle bud kan være CPU samt de 128Mb på grafik kortet
6600GT er til dels sammenligneligt med eller bedre end X800GT i de lavere
opløsninger

Check evt grafikindstillinger i selve spillet
Du kan prøve at høre i dk.spil.computer mht indstillinger samt bedste driver
version

hth/Peter

Fra : Kim Eichen

Dato : 14-04-06 17:48

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det burde det også i princippet
>
> Her i huset kører vi WoW på en X800GT samt en 9600 Pro
> Begge kort har 256Mb mem
>
> På 9600 så er der dømt powerpoint når man flyver
> På X800GT fungerer det rimeligt

Hvis det kun fungerer rimeligt når man flyver vil det hakke voldsomt i
Alterac Valley (80 personers pvp battleground)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-04-06 18:39

Kim Eichen wrote:

> Hvis det kun fungerer rimeligt når man flyver vil det hakke voldsomt i
> Alterac Valley (80 personers pvp battleground)

Nu spiller de ikke pvp i WoW såehh :)

Med flyver mener jeg flyver med ørnen eller hvad den nu hedder (hvad ved jeg
:)
Svjv har de sat alt grafik på max

Under flyveturen skifter sceneriet/landskabet meget hurtigt
Battlescener selv med ret store parties fungerer ret fint

- Peter

Fra : Svend

Dato : 20-04-06 10:45

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
> På X800GT fungerer det rimeligt
>
> Begge maskiner har en noget kraftigere CPU (P4 2.6) samt 1Gb mem

Jans cpu er en celeron, den er for lille.

--
Svend