passivt eller næsten lydløst kølet grafikk~
Fra : Jakob Harder

Dato : 11-04-06 23:37

Jeg er ved at bygge en nogenlunde lydløs pc og skal jo så også have et
grafikkort, der ikke larmer for meget.
Der findes jo modeller med helt passiv køling - og ASUS laver da også en
geforce 7800 model i deres silencer-serie. Men det er ikke lige det
prisniveau jeg havde forestillet mig.

Jeg regner med at bruge ca. 1500 (i hvertfald max 2000) på grafikkort. Har I
forslag til et grafikkort med god ydelse og som samtidig kan køles næsten
støjfrit - enten fordi det er passivt kølet eller fordi man kan fjerne
blæseren og placere en 80mm blæser henover med lave rpm. Alternativt
udskifte køleprofilen til en passiv - men så går noget af budgettet jo
hertil.

Jeg bruger pc'en til videoredigering, lidt 3D-spil, men ikke meget og så
naturligvis office.

Jeg kan nævne, at det noget upræcise "larmer for meget" skal holdes op mod
min nuværende pc, der kun er kølet er 3 stk 12 dB 80 mm pabstblæsere (CPU,
PSU, GPU). De kører sjældent på fuld effekt, så det er max-støjniveauet jeg
kan acceptere.

VH
Jakob

PS: Jeg har tilladt mig at poste indlægget i både grafikkort og støjgruppen,
da der jo formentlig er den relevante viden begge steder.

Fra : Nicolai

Dato : 12-04-06 12:37

> Jeg regner med at bruge ca. 1500 (i hvertfald max 2000) på grafikkort. Har

Der ligger asus' 6600GT silencer - måske lidt under 1500,-

Kører her med stor succes.

Fra : Jakob Harder

Dato : 13-04-06 07:26

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message

> Der ligger asus' 6600GT silencer - måske lidt under 1500,-

Tak. Men hvad er forskellen på de mange geforce 6600 silencer kort fra ASUS.
F.x. mellem:

ASUS Extreme N6600 Silencer/TD/256M til ca. 700,-
og
ASUS Extreme N6600GT Silencer/HTD til ca. 1300,-

Er forskellen bare at den sidste har TV/FM eller betyder "GT" også noget?

Ogf hvad så med det, der hedder ASUS Extreme N6600TOP Silent /TD til ca.
750,-

Jeg synes, at det er svært at finde sammenlignende tests.

Ja, og endelig. Er disse kort hurtigere end et Radeon X800, der også fås
passivt kølet?

VH
Jakob

Fra : Jakob Harder

Dato : 13-04-06 07:36

Hvad i øvrigt med dette 7600GS kort fra MSI? Kender i det?
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=NX7600GS-T2D256EH&class=vga

Det fås til ca. 1100,- kr. og er tilsyneladende også passivt kølet. Er
7600GS bedre end 6600GT ?

Fra : Tveskaeg

Dato : 14-04-06 13:58

On Wed, 12 Apr 2006 00:37:19 +0200, "Jakob Harder" <jharder@mail.dk>
wrote:

> [...]
>PSU, GPU). De kører sjældent på fuld effekt, så det er max-støjniveauet jeg

Hvis du kan vente lidt kan du købe Asus nye passivt kølet GF7600GT
kort som nok vil have en bedre ydelse en GF6600 kortet

http://www.asus.com/products.aspx?l1=2&l2=6&l3=271&model=1097&modelmenu=1

SHG.dk skulle have det på lager omkring 05-05-2006

Du skal dog bemærke at det stille krav til luftgennemstrømningen i dit
kabinet, varmen skal væk fra kortet.

Fra : Jakob Harder

Dato : 14-04-06 19:11

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> wrote in message

> [...]
>
> SHG.dk skulle have det på lager omkring 05-05-2006
>
> Du skal dog bemærke at det stille krav til luftgennemstrømningen i dit

Ved du til ca. hvilken pris - det er vel noget hurtigere end MSI's 6600GS
kort.

VH
Jakob

Fra : Tveskaeg

Dato : 22-04-06 01:22

On Fri, 14 Apr 2006 20:11:15 +0200, "Jakob Harder" <jharder@mail.dk>
wrote:

>Ved du til ca. hvilken pris - det er vel noget hurtigere end MSI's 6600GS
>kort.

Kortet lander på ca 1700.

Der er også en GS version til 1200.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=341280