grafikfejl
Fra : Kim Frandsen

Dato : 09-04-06 19:53

Hej,

jeg har et asus radeon 9800xt agp grafikkort.
Jeg har installeret nyeste drivers osv.
Blæseren er defekt på kortet, jeg skal have kabinettet åbent
og en blæser til at stå på gulvet for at kunne spille 3d-spil.
Mit problem er at der er grafikfejl i de fleste spil jeg spiller.
Ikke alle, mystisk nok. Problemet var f.eks. i Quake 4, og nu
i Elder Scrolls: Oblivion. Der er flimmer på skærmen, og så
grafikfejl, dvs nogle steder på f.eks. gulvet er ting erstattet
af en "hvid flimrende blok".
Der kan også være problemer med vandoverflader osv.
Mit spørgsmål er, kan disse fejl skyldes at grafikkortet har
taget skade af overophedning da blæseren blev defekt eller hvad
kan der ellers være galt?

Mvh.
Kim Frandsen

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 09-04-06 20:08

"Kim Frandsen" <kimela@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mit spørgsmål er, kan disse fejl skyldes at grafikkortet har
> taget skade af overophedning da blæseren blev defekt eller hvad

Formentligt. Men du kan prøve at underclocke dit kort og se om fejlen så
forsvinder.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-04-06 11:58

"Kim Frandsen" <kimela@adslhome.dk> crashed Echelon writing

> Der kan også være problemer med vandoverflader osv.
> Mit spørgsmål er, kan disse fejl skyldes at grafikkortet har
> taget skade af overophedning da blæseren blev defekt eller hvad
> kan der ellers være galt?

Som regel betyder artifacts overophedning, men kan da ikke udelukkes at det
direkte er en skade på GPUen og/eller rammen.

Du bør i hvert fald nok overveje et nyt grafikkort eller en ny blæser til
kortet.

--
Bjarke Andersen