Køler til GF 6600 GT AGP version
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 15:25

Kan det lade sig gøre at få en anstændig køler til SUBJ, som ikke fylder
mere end den der sidder på lige nu, og som ikke larmer så meget som den
nuværende (!!!!!!) - Skal sidde i en barebone, og må derfor ikke være den
der Zalman med vingerne - Må gerne være aktiv og billig - Blot den er
nogenlunde støjsvag !!

Fra : Kim S

Dato : 09-04-06 17:16

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nuværende (!!!!!!) - Skal sidde i en barebone, og må derfor ikke være den
> der Zalman med vingerne - Må gerne være aktiv og billig - Blot den er
Jeg har koblet min til 7V i stedet for de 12Volt den siider på originalt.
Støjen er ca. 1/3..... Kølingen er selvfølgelig nedsat, men den bliver
ikke faretruende varm.
Prøv dig frem om den kan køre 5, eller 7 Volt, og check GPU-
temperaturen.

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-06 19:09

Hvordan skal jeg gøre det med den originale køler ???

Er det nogen ledninger der skal loddes om, eller ???

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 09-04-06 19:32

Fra blæseren går der et kabel med to ledninger ned til et klasisk 2 bens
stik på kortet - En rød og en sort ledning - Hvordan laver jeg 7 volts
tricket her ???

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 09-04-06 19:53

Ok... Fandt en løsning på nettet - Kortet støjer nu ike mere

Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 09-04-06 20:05

> Ok... Fandt en løsning på nettet - Kortet støjer nu ike mere

Må vi andre også få løsningen at vide ?

Fra : Kim S

Dato : 09-04-06 20:48

"N´far ( 8600 )" <abcdefNOSPAM@sdklfjsdkf.dk> skrev i en meddelelse

> Må vi andre også få løsningen at vide ?
Du må ha' fat i et voltmeter og måle dig frem
Spændingsforskellen mellem den røde og den gule
ledning i dine stik til f.eks. harddiske skulle gerne være
7 V. Din strømforsynig leverer +12 og +5V ud på de 2
i forhold til stel. Hvis du så løfter stel op til +5V og bruger de
12V til +, har du 12-5V=7 Volt.
Capice ?

Mvh, Kim
(Forsøg på eget ansvar...)

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 10-04-06 02:25
Fra : N´far \( 8600 \)

Dato : 09-04-06 20:05

Hvad er pt. din temp. af GPU ved idle og under last?

Hent evt. rthdribl.exe for at kunne aflæse sidstnævnte.

vh

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 10-04-06 00:39

Ved slet ikke hvordam jeg skal aflæse GPU temp ???

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 10-04-06 02:23

Omkring 58 grader Idle og 70 grader ved fuld load, så den lille barebone er
en varm asag :-\

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 10-04-06 02:24

Og det er efter jeg har lavet 7 volt tricket...

Fra : Søren

Dato : 09-04-06 22:31

> [...]
> ikke faretruende varm.
> Prøv dig frem om den kan køre 5, eller 7 Volt, og check GPU-

hvor varmt må det blive (kortet)?
mit er helt opppe på 62 grader med 12v
Søren

Fra : Kim S

Dato : 09-04-06 22:37

"Søren" <vussi_v@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hvor varmt må det blive (kortet)?
> mit er helt opppe på 62 grader med 12v
> Søren

Mit kører Windows MCE og ligger på 44 grader ved 7Volt
på blæseren.
Det kommer jo osse an på kølingen af kabinettet. Blæseren på
grafikkortet fjerner jo ikke varmen fra kabinettet....

Mvh, Kim