Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Q: 3dmark 2001
Fra : Ukendt

Dato : 07-04-06 16:04

Det gamle test program er stadig fint til at teste Geforce 3 og GEforce 4
ti 4200 og kort i den klasse...

Men er det ikke korekt at netop denne version også er meget følsom overfor
resten af PC systemmet ??? At man får en markant lavere score med ringe
hastighed på RAM (CL timming), lav bushastighed med mere...

Har scoret over 13000 med et Geforce 4 ti 4400 på en Barton 3000 engang, men
samme kort score kun 10500 på en Pentium 4 3000mhz

Anyone ???

Fra : Bruno

Dato : 07-04-06 17:33

Morten Bo Jensen wrote:
> [...]
> resten af PC systemmet ??? At man får en markant lavere score med ringe
> hastighed på RAM (CL timming), lav bushastighed med mere...

Alle 3DMark versionerne medtager hele systemet i test. Faktisk så synes
det endnu mere tydeligt i den seneste version.

Ikke urimeligt som sådan da der jo skal noget til at fodre grafikkortet,
men mange moderne spil udnytter ikke CPU'en så hårdt og derfor kunne man
ønske den score testprogrammerne leverede var delt op i CPU, grafik
power o.a.

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-06 17:42

Hvor meget betyder CL 2.5 istedet for 2.0 for 3dmark 2001 se tror du/I

Fra : Bruno

Dato : 07-04-06 17:48

Morten Bo Jensen wrote:
> Hvor meget betyder CL 2.5 istedet for 2.0 for 3dmark 2001 se tror du/I

Et skud i tågen - max et par procent.

Jeg har altid synes den score 3DMark gav var ligegyldig i sig selv, men
blot brugt den og deres bare til fx. os se om der rigtig var noget og
hente i at overclocke et givet kort. Prøv og sammenlign din score med
tilsvarende maskiner, samme CPU, grafikkort og driver, og er der nogen
med bedre score et hurtigere ram nok et sted de kan havde hentet forskellen.

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-06 18:06

Barton 3000 plus
Busspeed: 400mhz
512mb PC3200 RAM (CL 2.0)
Geforce 4 ti 4200 (128mb RAM)
Score over 13000 i 3DMARK 2001 SE

Pentium 4 3 ghz (Northwood)
Busspeed: 800mhz
512mb PC3200 RAM (CL 2.5)
Geforce 4 ti 4200 (128mb RAM)
Score kun 10500 i 3DMARK 2001 SE

Synes det lyder lidt underligt !!

Fra : Bruno

Dato : 07-04-06 18:18

Morten Bo Jensen wrote:
> Barton 3000 plus
> Busspeed: 400mhz
> 512mb PC3200 RAM (CL 2.0)
> Geforce 4 ti 4200 (128mb RAM)
> Score over 13000 i 3DMARK 2001 SE
>
> Pentium 4 3 ghz (Northwood)
> Busspeed: 800mhz
> 512mb PC3200 RAM (CL 2.5)
> Geforce 4 ti 4200 (128mb RAM)
> Score kun 10500 i 3DMARK 2001 SE
>
> Synes det lyder lidt underligt !!

Nogle apps er bedst på Intel, mens andre er bedre på AMD. Men forskellen
er større end man skulle vente, det giver jeg dig ret i blot så er det
nok ikke ram der er så afgørende.

Se

http://www.tomshardware.com/2004/12/21/the_mother_of_all_cpu_charts_part_2/page14.html

der kan man finde benchmarks hvor skiftevis den ene og den anden CPU er
bedst.

Mvh

Bruno