Erstatning for Matrox G450
Fra : Troels Pedersen

Dato : 03-04-06 16:14

Hej

Jeg skal have et nyt grafikkort, da jeg skal bruge en DVI udgang til en HTPC
konfiguration. Pt. kører jeg med et Matrox 450 dualhead som er til låns fra
min almindelige stationære. Jeg har altid været meget tilfreds med Matrox
kortet til formålet, da billedet står skarpt og flot, og jeg har specielt
været meget glad for TV funktionaliteten, som var det bedste jeg kunne finde
da jeg købgte kortet for 4-5 år siden.

Jeg stiller få krav:
DVI udgang
Pris imellem 300 og 500 kr.
God tv-udgang - al'a Matroxen (Måske alle kort idag kan gengive flot på
analog tv-udgang?) mit fjernsyn er ikke DVI kompatibel, så det skal altså
være analog.
Passivt kølet

Skal ikke bruges til spil. Primært til HTPC og en smule kontor maskine brug.

Hvad skal jeg vælge? Jeg synes det er en djungle

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Fra : Bruno

Dato : 03-04-06 17:25

Troels Pedersen wrote:
> Hvad skal jeg vælge? Jeg synes det er en djungle

Køb et brugt Matrox kort, dit budget rækker ikke til så meget andet.

Mvh

Bruno

Fra : Bruno

Dato : 03-04-06 17:27

Bruno wrote:
> Køb et brugt Matrox kort, dit budget rækker ikke til så meget andet.

Det lød måske lidt negativt, så jeg uddyber lige. Tild dit formål er der
ej heller grund til og købe andet, du får ikke bedre.

Mvh

Bruno

Fra : Troels Pedersen

Dato : 03-04-06 20:34

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse
> Bruno wrote:

Hej Bruno

> Det lød måske lidt negativt, så jeg uddyber lige. Tild dit formål er der
> ej heller grund til og købe andet, du får ikke bedre.

Helt fint med dit råd

Jeg har selv overvejet det samme. Det er nu nok det jeg bliver bedst
tilfreds med.
Så er det bare lige det med at opstøve sådan et kort - De hænger jo ikke på
træerne.

--
MVH Troels
www.broendbjerg.dk

Fra : Bruno

Dato : 03-04-06 23:31

Troels Pedersen wrote:

> Jeg har selv overvejet det samme. Det er nu nok det jeg bliver bedst
> tilfreds med.
> Så er det bare lige det med at opstøve sådan et kort - De hænger jo ikke på
> træerne.

Prøv og annoncer i markedsgruppen (dk.marked.privat.edb hedder den vist,
ellers noget i den stil) og så skulle det undre om ikke nogen har et.
Bare skriv du skal bruge Matrox med TV-ud, der er flere modeller som
opfylder det.

Mvh

Bruno

Fra : Jonas Jalling

Dato : 04-04-06 17:47

Troels Pedersen skrev:

> [...]
> tilfreds med.
> Så er det bare lige det med at opstøve sådan et kort - De hænger jo ikke på

Hvis det er, kan du kontakte mig via. mail. Jeg har et g400 og et g550
liggende.

Jonas Jalling

Fra : Troels Pedersen

Dato : 05-04-06 05:18

"Jonas Jalling" <jonas@jalling.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis det er, kan du kontakte mig via. mail. Jeg har et g400 og et g550
> liggende.

Har sendt dig en mail.

--
MVH Troels