Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Asus 6800 GT - grafikfejl
Fra : Brian Bendtsen

Dato : 02-04-06 20:35

Hej

Jeg har købt et Asus Geforce 6800 GT AGP og har store problemer.

I alle spil og 3dmark sker det at grafikken går helt amok, det ligner at
skærmen slår gnister og det blinker hist og her.

Jeg har prøvet med alle mulige forskellige drivere. Har de nyeste til
bundkort osv.

Kan disse grafikfejl skyldes at det ikke får strøm nok? Har en 400 W
strømforsyning.

Mit system:
Asrock 939Dual-SATA2
AMD Athlon 64 cpu 3200+
2 GB PC3200 ram

Nogen ideer?

Mvh. Brian Bendtsen

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 03-04-06 09:58

> I alle spil og 3dmark sker det at grafikken går helt amok, det ligner
> at skærmen slår gnister og det blinker hist og her.

Lyder som et temperaturproblem. Hvad ligger den på af grader?

-Lasse

Fra : Brian Bendtsen

Dato : 03-04-06 17:05

Lasse Hoelgaard skrev:

> Lyder som et temperaturproblem. Hvad ligger den på af grader?
>
> -Lasse

Hvis jeg tjekker med rivatuner er den på 50 grader

/Brian Bendtsen

Fra : Kasper

Dato : 05-04-06 16:42

>Hvis jeg tjekker med rivatuner er den på 50 grader

Prøv at tjekke temperaturen på grafikkortets ram-chips (brug evt.
Lavalys EVEREST Home Edition)

Jeg har selv et Asus 6800GT-kort, og det opførte sig, som du beskriver
det, indtil jeg skiftede original-køleren ud med en Zalman-køler, og
det var fordi, grafikkortets ram-chips blev for varme.

Hvis jeg var dig, ville jeg skifte original-køleren ud med NV Silencer
5 fra Arctic Cooling, fordi jeg tror, den er bedre til at holde
grafik-rammen kølig, end Zalmans køler er det.

-Kasper