V for Vendetta / tegneserie VS film
Fra : Peter Heide

Dato : 25-05-06 22:40

Tænkte at jeg ville læse tegneserien som filmen er bygget over inden
jeg så filmen . Man bliver mange gange skide skuffet når man
sér en film bygget over en bog man selv syntes har været en oplevelse.

( dog minus da vinci hvor både bogen OG filmen er
noger herrelort )

Hermed slået fast at filmen er betydeligt bedere ,end den ordentlige
klippert
af en tegneserie som er ALT for lang i spyttet. Man taber simpelthen
pusten ca. 2/3 inde i den ca. 250 siders lange bog.

Filmen derimod har cuttet meget af det sniksnak
som V for Vendetta er fyldt med og nogle total surealistiske episoder,
som da betjenten Finch tager sig et LSD-trip for at kunne
sætte sig ind i V's tankegang ,er ikke taget med.

Ellers holder filmen sig meget tæt op af bogen, hvor der især i slutningen,
tages der nogle gevaldige friheder. Som forfatteren vist blev
ret sur over.

Men alt i alt en OK film der til tider minder lidt for meget om 1984.
MEN hvis man har læst Vendetta så er der nu ikke meget spændende
eller overraskende i filmen.

Fra : Dennis

Dato : 26-05-06 10:22

Peter Heide skrev:
> Men alt i alt en OK film der til tider minder lidt for meget om 1984.
> MEN hvis man har læst Vendetta så er der nu ikke meget spændende
> eller overraskende i filmen.

Jeg kendte slet ikke noget til V for Vendetta inden jeg så filmen - men
jeg må sige, at jeg synes det var en rigtig god film.
Men nu havde jeg jo så heller ikke nogle forventninger til den.
Men det er helt klart en rigtig fed film, som jeg vil anbefalede folk at se!

/Dennis
--
Astra 1,6 Si til salg
se www.cent.dk for flere detaljer