Tex Avery tegnefilm, hvor
Fra : TGJ

Dato : 23-05-06 19:33

Hej,

Jeg leder efter gamle Tex Avery tegnefilm.

Nogen der ved hvor jeg kan købe dem på DVD?

Thomas

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 24-05-06 00:56

Jeg går selv og sparer sammen til denne her:

http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B0000DF12E/171-1343717-6977019
Læg mærke til at det er en fransk udgivelse, men med original engelsk tale.

Fra : John Hinge

Dato : 24-05-06 09:25

On 24 maj 2006 C. H. Engelbrecht was heard to say:

> Jeg går selv og sparer sammen til denne her:
>
> http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B0000DF12E/171-1343717-697701
> 9 Læg mærke til at det er en fransk udgivelse, men med original
> engelsk tale.

Det er så også en 1.33:1 Pan/Scan udgivelse..
Nu ved jeg ikke med lige præcis Tex Avery, men jeg føler mig snydt
når jeg f.eks på Cartoon Channel ser inledningen til en tegnefilm,
lad os sige f.eks Tom og Jerry, og titelsekvensen siger
"In Cinemascope", men straks efter så er det i 'full frame' 1.33:1..
Jeg føler mig simpelthen snydt på en eller anden måde..
Omvendt kan man så argumentere fro at jeg jo aldrig har set de
tegnefilm i andre formater, fjernsynet har jo traditionelt altid
sendt dem i 1.33 format.. Det er mest fordi jeg 'ved' jeg bliver
snydt for noget.. :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 24-05-06 13:46

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tegnefilm i andre formater, fjernsynet har jo traditionelt altid
> sendt dem i 1.33 format.. Det er mest fordi jeg 'ved' jeg bliver

Hmm. Jeg kan leve med det, netop fordi man aldrig har kendt tegnefilmene som
andet end 4:3, og stadig har et 4:3 fjernsyn.

Men hvad format kan tegnefilmene oprindeligt have haft? Nu siger du
Cinemascope, har de været helt oppe på 2,35:1? Jeg synes at huske et
underligt tal i den sammenhæng på 1,37:1, men det kan være jeg blander noget
sammen.

Nu med Tex Avery kan jeg huske en effekt med Ulven der under en flugt fra
Droopy skal dreje så skarpt, at han ryger ud over billedkanten. Den joke kan
kun fungere hvis man får den yderste kant med, og den har vi da set på
fjerneren. Så så meget af billedet misser vi da heller ikke, eller hvad?

Og i øvrigt fandt jeg ved et tilfælde førnævnte Tex-pakke til 50 Euro på:
http://www.alapage.com/mx/?type=4&tp=F&donnee_appel=CLIBI&VID_NUMERO=559030
Mere end halv pris ift. Amazon.fr. Fuck det, den er bestilt.

Fra : TGJ

Dato : 24-05-06 19:32

"C. H. Engelbrecht" <chris@bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> Og i øvrigt fandt jeg ved et tilfælde førnævnte Tex-pakke til 50 Euro på:
> http://www.alapage.com/mx/?type=4&tp=F&donnee_appel=CLIBI&VID_NUMERO=559030
> Mere end halv pris ift. Amazon.fr. Fuck det, den er bestilt.

Gider du ikke melde tilbage hvcad du synes om den?

Thomas

P.S. tak for svar :)

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 29-05-06 06:04

> Gider du ikke melde tilbage hvcad du synes om den?

S'føli

Fra : John Hinge

Dato : 25-05-06 08:39

On 24 maj 2006 C. H. Engelbrecht was heard to say:

> Hmm. Jeg kan leve med det, netop fordi man aldrig har kendt
> tegnefilmene som andet end 4:3, og stadig har et 4:3 fjernsyn.

Jowjow, det nævner jeg jo også, altså at jeg har jo alligevel
altid set dem i det format..

> [...]
> du Cinemascope, har de været helt oppe på 2,35:1? Jeg synes at
> huske et underligt tal i den sammenhæng på 1,37:1, men det kan

Jeg tror ikke alle, men nogen tegnefilm var tegnet i bredformater,
f.eks adskillige Tom & Jerry.

> [...]
> kant med, og den har vi da set på fjerneren. Så så meget af
> billedet misser vi da heller ikke, eller hvad?

Hvis der pan/scannes ordentligt, så vil man sørge for at at
'følge med' med det aktive område så effekten bevares..
Men den specifikke tegnefilm kan jo sagtens have været
lavet i et 'firkantet' format

Fra : Just Johnny

Dato : 24-05-06 13:37

C. H. Engelbrecht posted the following:

>Jeg går selv og sparer sammen til denne her:
>
>http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B0000DF12E/171-1343717-6977019
>Læg mærke til at det er en fransk udgivelse, men med original engelsk tale.

Jeg fik selv lyst til at købe den lige da jeg så den. Men, men,
men...

Der står i en af de franske brugerkommentarer på siden at tegnefilmene
er censurede, så *der* forsvandt min interesse igen. Så kan jeg
sagtens nøjes med min Tex Avery Laserdisc box.

--
Webmaster of 'JJJBCW':
Just Johnny's JAMES BOND Comics Website

Fra : TGJ

Dato : 24-05-06 19:31

"Just Johnny" <just.johnny@your.service> skrev i en meddelelse
> Der står i en af de franske brugerkommentarer på siden at tegnefilmene
> er censurede, så *der* forsvandt min interesse igen. Så kan jeg
> sagtens nøjes med min Tex Avery Laserdisc box.

Hvor finder jeg den henne ?

og findes den på DVD ? (ved ikke helt hvad laserdisk er)

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-05-06 21:28

(ved ikke helt hvad laserdisk er)

laserdisc er er en cd på størrelse med en gammeldags lp plade - faktisk ret
flotte.

filmene havde i de sidste år både dts og dolby digital lyd.

Billedet var ukomprimiret, det var dog ikke digitalt lagret som DVD, men
analogt som videobånd - kvaliteten var dog noget bedre end vhs.

Længe beholdt jeg mine laserdiscs, før jeg 'overgav' mig og købte DVD

LaserDisc har eksisteret siden 1980 - deromkring.

Det var (er?) meget udbredt i USA og Japan, men slog aldrig kommercielt
igennem i DK... der var et stort blærerøvselement i at samle film op gennem
slutfirserne og halvfemserne, da hjemmebiografer ikke var for alle.

Priserne var nok mest skyld i at kun en forholdsvis lille flok samlede film.

En af mine første film var Predator til 540,- det svarer til en standard DVD
film til 80 - 160,- idag.
ville man have et boxset som du kender det fra DVD (Indy trilogy, Star Wars
Trilogy osv.) var prisen meget højere, den første Star Wars Trilogy kostede
2500,- men var osse dyr... Tex boksen kostede vist omkring 11-1300,- og
sådan var der tit bokse der lå over 1000,-

Så prisen var den altafgørende faktor for udbredelsen tror jeg... det tog
mig evigheder bare at runde 50 film.

Idag er alting heldigvis billigere og bedre, men jeg mener stadig LaserDisc
har sin charme og kvalieten er stadig 100% acceptabel.... der var nu 'noget'
over at være filmsamler dengang, som ikke rigtig er mere Jeg fortryder
da lidt jeg solgte min røde Evil Dead II laserdisc, den ville have været
cool i en ramme på væggen idag
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : TGJ

Dato : 25-05-06 06:43

tak for beskrivelsen / info

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-05-06 21:15

> Der står i en af de franske brugerkommentarer på siden at tegnefilmene
> er censurede, så *der* forsvandt min interesse igen. Så kan jeg
> sagtens nøjes med min Tex Avery Laserdisc box.

som i hvert fald i et tilfælde osse er cencureret (så vidt jeg husker -
længe siden jeg solgte min).

i en droopy tegnefilm gør droopy en gerning der medfører, at en rigmand
(hund?) vil give ham penge, mens han står og tæller penge op siger han
"10$ - 20$ - 30$..." så sprænger en bombe eller lign, smidt af droopys
fjende, Butch eller hvad det er hunden hedder og som jeg husker originalen,
ser vi efter at braget og ilden forsvinder, nu en afsvedet kulsort neger med
store læber, der med rigtig gammel 'negerstemme' tæller dollars op enkeltvis
"1 darllar, 2darllars.."

ca sådan husker jeg det.

på min 9 timer lange laserdisc boks, er der klippet lige når eksplosionen er
slut - ingen neger.

Om der er andre ved jeg ikke, for den eneste jeg husker er den, det var
hysterisk morsomt.