The Shining.
Fra : Mike Witte

Dato : 20-05-06 07:18

Hej Gruppe!!!

Jeg opdaget til min store rædsel at min "The shining" var cuttet ikke mindre
end en halv time!!!
Jeg har kigget på dvdcompare.net og dvdbeaver.. som begge bekræfter min
frygt.
Er der nogen der kender et link til hvad der faktisk er klippet ud, eller er
det så meget at det er umuligt..
Nogen der kender årsagen til at Kubrick har gået med til et cut på 30 min.

Jeg må heller smutte ud og købe R1 Remastered..

--
- - -
Mike Witte

Fra : Jan Andersen

Dato : 20-05-06 07:50

On Sat, 20 May 2006 08:18:25 +0200, "Mike Witte" <tagmos@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>det så meget at det er umuligt..
>Nogen der kender årsagen til at Kubrick har gået med til et cut på 30 min.

Kubrick "gik ikke med til" et cut. Han klippede den selv til det
ikke-amerikanske marked efter den Amerikanske udgivelse fik dårlige
anmeldelser og et halvskidt boxoffice. Så det drejer sig faktisk om to
forskellige Director's Cut.

Jeg har begge og jeg synes nu ikke at den ene er at foretrække frem
for den anden.

Forskelle kan du sikkert se på imdb.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Brian K

Dato : 20-05-06 11:16

"Jan Andersen" <FOSjklash@FOSmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forskellige Director's Cut.
>
> Jeg har begge og jeg synes nu ikke at den ene er at foretrække frem

Hvor lang er den ene version i forhold til den anden?

mvh
brian

Fra : Peter Heide

Dato : 20-05-06 20:45

Der ligger også en Kubrick "The Shining Remix " film, hvor blandt andet det
originale
soundtrack m. bla. Wendy Carlos er pillet ud og lagt over m. "rigtig"
gysermusik.
Der er lavet drastiske cut i filmen og stemmer er blevet fremhævet m. div.
effekter.

Må tilstå at det var lidt af en oplevelse at se den. Ikke ubetinget
positivt.

Men ideen med at lave sig egen version af sin favoritfilm syntes
jeg er meget sjov.

btv. den fylder ca. 700mb og er i format .avi

Fra : Mike Witte

Dato : 21-05-06 09:31

Tak.. næste gang tænker jeg mig lige om før jeg skriver noget..

> Hvor lang er den ene version i forhold til den anden?

The original theatrical release er 146 min.
U.S. theatrical release og R1 dvd er 144 min.
og R2/R4 er 114 min.

Mike