Navn på barneskuespiller
Fra : Heidi

Dato : 03-05-06 16:50

I en tråd på imdb var der en der søgte navnet på en barneskuespiller
(som nok ikke er helt så meget barn mere), som var med i en film, hvor
hun spillede en pige der blev adopteret væk sammen med sin lillebror,
fordi de var blevet mishandlede som små, eller noget i den retning.
Filmen handlede vist mest om hvordan de nye forældre skulle lære at
takle adoptivbørnene og deres traumer. Ifølge tråden på imdb forsøgte
hun vist at slå adoptivfaderen ihjel med en kniv.
Jeg kan godt huske filmen, og kan også se hende for mig, og ved jeg også
har set hende i andre film - men jeg kan ikke huske navnet på nogen af
filmene, eller hvem nogen af de andre skuespillere har været, og kan
derfor ikke finde noget på imdb.

I de film jeg har set, har hun haft langt, helt mørkt, glat hår - og jeg
tror hun har brune øjne, og har, såvidt jeg husker, mest spillet enten
sådan en sukkersød eller en halvond pige - i det jeg har set hende, har
hun nok været omkring 6-10 år. Og det har nok været indenfor de sidste
10 år, vil jeg tro.

Er der en klokke der ringer hos nogen? Evt. udfra beskrivelsen af den
første film? Det har nok været en tv-film.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig på vej så jeg kan få stillet min
(og måske en andens) nysgerrighed - og nej, det er ikke hende der er med
i Pokkers til krøltop/Curly Sue

--
Heidi

Fra : J. Eriksen

Dato : 03-05-06 20:02

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Håber der er nogen der kan hjælpe mig på vej så jeg kan få stillet min (og
> måske en andens) nysgerrighed - og nej, det er ikke hende der er med i

Jeg kender ikke filmen, men har forsøgt at finde frem til et svar på IMDB.
Kunne filmen være Child of Rage http://us.imdb.com/title/tt0103955/ ? I
givet fald er barnestjernen du søger Ashley Peldon:
http://us.imdb.com/name/nm0670779/ .

Fra : Heidi

Dato : 03-05-06 20:51

J. Eriksen wrote:

> Jeg kender ikke filmen, men har forsøgt at finde frem til et svar på
> [...]

Det er lige nøjagtig den, og hende! Tak skal du have - hvordan fandt du
frem til det?
Ikke at jeg kunne genkende hende ud fra de billeder der er på imdb
profilen, men en søgning på google billeder gav nogle fra da hun var
barn, og det er helt klart hende.
Så behøver jeg ikke ligge søvnløs i nat

--
Heidi

Fra : J. Eriksen

Dato : 03-05-06 21:20

> [...]
> Ikke at jeg kunne genkende hende ud fra de billeder der er på imdb
> profilen, men en søgning på google billeder gav nogle fra da hun var barn,

Glad for at jeg kunne hjælpe.

Jeg brugte IMdB's avancerede søgefunktion på http://www.imdb.com/list og
søgte på nogle forskellige kriterier baseret på de informationer du gav.
Derefter kiggede jeg på beskrivelsen af nogle af de film der blev foreslået
og vurderede om det passede med hvad du skrev. Hver gang søgte jeg efter
tv-film fra USA i perioden 1990-2000. Jeg prøvede med forskellige søgeord i
feltet "Plot summary"; da jeg søgte på "adopt brother" kom der tre film
frem, og en af dem - Child of rage - havde en beskrivelse der svarede til
den du gav.