Bevægende musikvideo med Johnny Cash: HURT
Fra : Kent

Dato : 02-05-06 17:41

Hej

Jeg har søgt en del på nettet efter info om Johnny Cash
her i de sidste dage, og i den forbindelse "faldt" jeg over
en gribende og meget bevægende musikvideo. Måske
Cash's sidste, men jeg er ikke er ikke helt sikker - og har
ikke lige tjekke det . Men et faktum er det i hvertfald,
at både Cash og June Carter Cash begge var væk kun
et halvt år efter denne optagelse. Jeg vil gerne lige dele
den med jer andre, hvis ikke I allerede har set den:

http://www.roxwel.com/player/johnnycashhurt.html?bitrate=_300&mediatype=wmv&x=38&y=13

OBS: Af en eller anden grund, skifter videoen adresse rimeligt tit,
og det forstår jeg ikke helt. Hvis der med det samme dukker en lille kort
DELL-reklame op, er den god nok! Men hvis der imidlertid dukker
billeder op af nogle "rare" damer, kan du jo kigge lidt på dem - men så
dukker Cash'es video IKKE op. I såfald klikker du på "Player Settings"
lige nedenfor "skærmen", og så giver resten sig selv derefter. Så skulle
du gerne få at se Cash's enestående fortolkning af "Hurt".

Jeg har givet samme link i en anden tråd, men synes bare at
musikvideon er af en sådan støbning, at den fortjener et
indlæg for sig selv. Håber ikke nogle lader sig genere af det.

Kent.

Fra : es

Dato : 02-05-06 20:09

Det er det, som gør biopics så gode (hvis man ellers er til biopics).
Når man har set filmen, kan man straks gå i gang med et udforske alt
det, der ligger bag. Johnny Cash havnede jo - efter flere år med
sådan lala ok-men-heller-ikke-mere-plader - i stald hos Rick Rubin -
som fik skåret alle strygere, juhu-piger og hvad de ellers sovser
store solister ind i så det blir max mainstream fra - og resultatet
blev 4 utrolige skiver "American Recordings".
"Hurt" er på den fjerde "The Man comes Around". Her er osse en
fantastisk udgave af Depeche Mode's Personal Jesus. På en af de andre
i serien gir JC et cover af Soundgarden's Rusty Cage.
Efter at ha set WTL er "Hurt" næsten ubærlig, fordi man jo ved at det
hele er slut inden for et par måneder. Den video er så god at den har
fået fast plads på iPod'en. Den er også utroligt godt klippet,
filmet, komponeret. Det var vist dén video der satte standarden det
år.
En skam at Rick Rubin ikke fik fingre i Ray Charles, hvis biopic
følger stort set samme opskrift som Walk The Line, uden af den grund
at være bare i nærheden af den nerve der er i WTL.
Til gengæld har han jo så lige haft Neil Diamond under behandling.
Nåmen, det har jo ikke meget med film at gøre. hilsen Esther

Fra : Kent

Dato : 02-05-06 22:25

"es" <selig@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>store solister ind i så det blir max mainstream fra - og resultatet
>blev 4 utrolige skiver "American Recordings".

Ja, jeg har bestilt den ene af dem, men jeg skal da have alle 4

> [...]
>fået fast plads på iPod'en. Den er også utroligt godt klippet,
>filmet, komponeret. Det var vist dén video der satte standarden det

Den blev jo årets musikvideo i 2002. Jeg er da mand nok til at indrømme,
at jeg kom til at klemme en tåre eller to, da jeg så musikvideon.
Den går bare lige ind og rammer. Og når man så ved noget om, hvad
manden har været igennem.

>En skam at Rick Rubin ikke fik fingre i Ray Charles, hvis biopic
>følger stort set samme opskrift som Walk The Line, uden af den grund
>at være bare i nærheden af den nerve der er i WTL.

Jeg har ikke set "Ray Charles" endnu.

>Til gengæld har han jo så lige haft Neil Diamond under behandling.
>Nåmen, det har jo ikke meget med film at gøre. hilsen Esther

Lyder ellers interessant .

Min far havde ét enkelt kassettebånd med Johnny Cash, da jeg
var lille, men til gengæld blev den spillet meget ofte. Det var
live-optagelsen fra San Quentin fængslet. Da jeg blev lidt ældre,
begynte jeg selv at spille kassettebåndet . Sjovt nok var der
ingen der tænke på at købe noget mere med ham .

Den dag i dag ejer jeg ikke én eneste cd med ham, men jeg har
altid været interesseret i hans liv. Men nu, da jeg har set filmen
"I Walk The Line", har jeg i dén grad fået lyst til at få min egen
Cash-samling . Har bestilt 4 cd'er med ham + en dvd med en
liveoptagelse fra San Quentin fængslet. Glæder mig til at få
dem.

Kent.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 02-05-06 21:47

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et halvt år efter denne optagelse. Jeg vil gerne lige dele
> den med jer andre, hvis ikke I allerede har set den:

JEg er enig, kendte den godt. De små hår i nakken rejser sig når jeg ser
den...den virkelig god..

Mvh. Brian

Fra : Kent

Dato : 02-05-06 22:17

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:4457c531$0$47007$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> JEg er enig, kendte den godt. De små hår i nakken rejser sig når jeg ser
> den...den virkelig god..
>
> Mvh. Brian

Ja - jeg har set den 5 gange nu. Har et link liggende på skrivebordet,
hvor jeg bare kan klikke. Den er virkelig noget særligt. Johnny Cash
var en så utrolig stor mand, og han har haft ufattelig stor indflydelse
på musikkens verden.

Gennem det meste af livet kæmpede han med lavt selvfærd. Han
følte ikke at noget af det han gjorde var godt nok. Men June
Carter Cash hjalp.

Håber sådan han døde med en viden om, hvor ubegribeligt meget
han har betydet for utroligt mange mennesker.

Kent.

Fra : Holst

Dato : 02-05-06 21:58

Kent wrote:

> Jeg har søgt en del på nettet efter info om Johnny Cash
> her i de sidste dage, og i den forbindelse "faldt" jeg over
> en gribende og meget bevægende musikvideo.

Ja, det er en fin lille video. Jeg har altid været ret begejstret for
Reznor, som efter min mening er en utrolig dygtig kunstner, og det har
altid undret mig, hvordan Cash er kommet i nærheden af et nummer af ham,
men der er ingen tvivl om, at Cash formår at formidle det med langt mere
sjæl end Reznor selv gør.

Men tak for synet. Jeg har ikke selv tidligere set videoen.

Fra : Kent

Dato : 02-05-06 22:12

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> altid undret mig, hvordan Cash er kommet i nærheden af et nummer af ham,
> men der er ingen tvivl om, at Cash formår at formidle det med langt mere

Absolut også min mening .

Det kan måske hjælpe lidt på din undring at se Johnny Cash's sidste
interview på tv, hvor han også fortæller om, hvordan kan kom til
at lave "Hurt" - som i øvrigt betød meget for både ham og June
Carter Cash. I interviewet fortæller han også om, hvordan han
ikke regner med at leve meget længere - og han døde også
kort efter. Et meget gribende interview.

Link til interviewet:
http://www.mtv.com/music/artist/cash_johnny/artist.jhtml#/music/artist/cash_johnny/artist.jhtml

Og "Hurt" VAR Cash's sidste musikvideo.

> Men tak for synet. Jeg har ikke selv tidligere set videoen.

Så lidt

Kent.

Fra : Anders

Dato : 03-05-06 20:08

"Cash formår at formidle det med langt mere
> sjæl end Reznor selv gør.

Jeg har ALDRIG fattet at NiN blev så store.

Selv elsker jeg dyster og gotisk musik, men jeg kan simpelthen ikke se
kvaliteten i NiN´s musik
....totalt kedelig og åndsforladt lydlandskab. Måske fordi de er
amerikanere...de kan bare ikke det med det gotiske og stemningsfyldte!

-Anders

Fra : Holst

Dato : 03-05-06 22:22

Anders wrote:

> [...]
> ...totalt kedelig og åndsforladt lydlandskab. Måske fordi de er
> amerikanere...de kan bare ikke det med det gotiske og stemningsfyldte!

Nu er NiN vel heller ikke ligefrem det, jeg ville kalde gotisk musik.

Gotisk musik er en genre, som jeg ikke rigtig kender så meget til. Købte
for nylig Fields of the Nephilims seneste album, "Morning Sun", som er
et rigtig godt og anbefalelsesværdig album, og netop skulle være inden
for genren "gotisk musik". Men det er efter min mening en helt anden
genre end NiN.

Fra : Anders

Dato : 05-05-06 02:37

> Nu er NiN vel heller ikke ligefrem det, jeg ville kalde gotisk musik.

Det er rigtigt at det ikke er 100% gotisk (det spænder vidt), men der er
mange wannabee-gotikere der kan lide dem (ligesom med Marilyn Manson)
- Og de er en del af den såkaldte amerikanske små-gotiske mainstream
scene...

> [...]
> genren "gotisk musik". Men det er efter min mening en helt anden genre end

Hvis du kan lide "Fields..." så skla du gøre dig selv den tjeneste at købe
deres DVD. Den har 3 - 4 fulde koncerter og andet godt. Virkelig fed!!!
- Du bør også se lidt på (eller lytte til) "The Sisters og Mercy" og "The
Mission" (det gamle).

Begge bands er forløbere for "F.o.T.N."

-Anders

Fra : Holst

Dato : 05-05-06 06:16

Anders wrote:

> [...]
> deres DVD. Den har 3 - 4 fulde koncerter og andet godt. Virkelig fed!!!
> - Du bør også se lidt på (eller lytte til) "The Sisters og Mercy" og "The

Jeg siger tak for anbefalingerne, men jeg er ikke lige sikker på, at
gotisk musik er en genre, som jeg nødvendigvis har behov for at stifte
mere bekendtskab med.

Det er som sagt en genre, jeg ikke kender meget til. Jeg har naturligvis
hørt lidt hist og her over årene, men "Morning Sun" købte jeg
udelukkende for at snuse lidt mere til det efter at have læst følgende
anmeldelse:

http://www.geekculture.dk/arkiv.php3?reviewid=2704

og det er absolut ikke ringe, tværtimod, og jeg har lyttet til albummet
mange gange siden. Men derfra og til at opbygge en lille samling af
gotisk musik er der vist et stykke vej