Så "Walk The Line" i går....... (+musikvid~
Fra : Kent

Dato : 01-05-06 21:26

Hej

Min kæreste og jeg var i biografen i går for at se
"Walk The Line" - filmen om Johnny Cash's liv.

Dén skal I simpelthen love jer selv at se!!!!

En gribende historie fortalt mig flot - og absolut
fantastisk skuespil. Det er en film, jeg aldrig nogensinde
vil glemme.

Jeg kan kun finde på ét minus ved filmen: Det var umuligt
at sidde stille, når musikken buldrede ud i biografen .
Kunne ikke lade være med at vippe med foden og svinge
med. Der en del musik i filmen - men ikke for meget - lige
tilpas.

Se den!

Og når vi så snakker Johnny Cash, så har jeg jo været
ved at kigge lidt rundt på nettet i dag. Blandt andet fandt
jeg denne meget bevægende musikvideo, som man ikke
skal snyde sig selv for (lige efter reklameklippet):

http://www.roxwel.com/player/johnnycashhurt.html?bitrate=_300&mediatype=wmv&x=34&y=12

Vi var virkeligt rørte efter at have set den. Sad bare uden
at sige noget.

Til videoen følger denne tekst:
"Extremely moving video directed by Mark Romanek is
at times uncomfortable to watch because it does not hide
that Johnny Cash and his wife, June Carter Cash, were
at the end of their lives. June Carter died two months
after the filming and Johnny died four months after.
Although written and first recorded by Nine Inch Nails,
Trent Reznor was so moved by Cash's interpretation
that he declared, 'That song isn't mine anymore.' 'Hurt'
won the Grammy and Country Music Award for best
video of the year."
--

Linket før til en udgave af video med en bitrate på 300.
Er dette for hurtigt til jeres forbindelse, kan I let ændre

Hvad mener I om den?

Kent.

Fra : B.S.

Dato : 03-05-06 11:16

Kent skrev:
> Hej
>
> Min kæreste og jeg var i biografen i går for at se
> "Walk The Line" - filmen om Johnny Cash's liv.
>
> Dén skal I simpelthen love jer selv at se!!!!

Tja da jeg så den i vores egen biograf heroppe havde jeg det sådan lidt
- Hmmm. Havde ikke det store kendskab til ham i forvejen men og det tror
jeg man skulle hvis man skulle få noget ud af den.
Mit syn på ham nu er en stof misbruger der lavede musik.

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Kent

Dato : 03-05-06 15:01

"B.S." <news@FJERNgronaerten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg man skulle hvis man skulle få noget ud af den.
> Mit syn på ham nu er en stof misbruger der lavede musik.

Nå.

Kent.

Fra : Anders

Dato : 03-05-06 20:03

For at sige noget mere positivt er jeg 100% enig i at det er en skide go´
film!

Overlegent og surverænt skuspil.

Helt utroligt at det rent faktisk ER dem der synger!!!
- ved siden af deres skuespiller-karriere kan de jo nærmest start en
sang-karriere...og en god én.

-Anders

Fra : Kent

Dato : 03-05-06 20:33

"Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Helt utroligt at det rent faktisk ER dem der synger!!!
> - ved siden af deres skuespiller-karriere kan de jo nærmest start en

Enig! Da vi så filmen, mente jeg at kunne høre, at det var Cash
der sang nogle af sangene - men det er jo ikke sandt. Det
er virkelig Phoenix, der synger alle Cash-sangene, og det er
altså vildt imponerende! Manden kan jo synge . Jeg bliver
vist nødt til at købe soundtracket til filmen .

Skylder måske lige at sige, at i området hvor jeg bor - vestjylland -
er "Walk The Line" først lige netop begyndt at gå i biograferne!
I andre dele af landet er det jo længe siden, den fik premiere.

Det er en film, jeg gerne vil se igen!

Kent.

Fra : Anders

Dato : 03-05-06 23:43

> Skylder måske lige at sige, at i området hvor jeg bor - vestjylland -
> er "Walk The Line" først lige netop begyndt at gå i biograferne!
> I andre dele af landet er det jo længe siden, den fik premiere.

Vildt! - det er 2 månder siden jeg så den i Grand her i kbh.
....men det er jo nok fordi den er blevet så populær at den er røget ud i det
ganske land!

-Anders

Fra : Kent

Dato : 04-05-06 07:10

> Vildt! - det er 2 månder siden jeg så den i Grand her i kbh.
> ...men det er jo nok fordi den er blevet så populær at den er røget ud i
> [...]

Ja, jeg forstår det heller ikke. Som regel får de fleste film
premiere i vestjylland samme tid som resten af landet, men
måske har man - af uforståelige grunde - været bange for, at
"Walk The Line" ikke ville blive en succes. Men det må man
da sige, den er blevet .

Kent.