David Cronenberg
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 28-04-06 16:15

Hejsa

Jeg har ikke tidligere instruktør David Cronenbergs film, men det har ændret
sig en smule...Fluen og The Dead Zone har jeg set for mange år siden, og
kunne lide dem dengang, men ved ikke om de kan tåle et gensyn, er nok mest
interreseret i om The Dead Zone er noget ved...

Desuden har jeg set...

Scanners: OK
The Brood: God
A history of violence: Rigtig god
Crash: Rigtig god

Hvad så, hvad skal jeg så igang med fra ham...Hvad med Spider, har hørt at
den er meget mærkelig...men hvis jeg kan lide de andre, kan jeg så også lide
den??

Mvh. Brian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-04-06 17:24

Den 28-04-06 17.14 skrev Brian, Rikke og Kristian følgende:

> [...]
> kunne lide dem dengang, men ved ikke om de kan tåle et gensyn, er nok mest
> interreseret i om The Dead Zone er noget ved...

Jeg kan forestille mig, at Fluen er noget bedaget, men The Dead Zone
holder stadig.

> Hvad så, hvad skal jeg så igang med fra ham...Hvad med Spider, har hørt at
> den er meget mærkelig...

Den er meget speciel og foruroligende. Filmen virker utrolig langsom i
starten, men den kryber stille og roligt ind under huden på dig og giver
en rigtig god fornemmelse af, hvordan det er at være mentalt syg. Den
burde efter min mening have resulteret i en Oscar-nominering til Ralph
Fiennes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : Lars Rindsig

Dato : 28-04-06 18:02

Brian, Rikke og Kristian wrote:

> Hvad så, hvad skal jeg så igang med fra ham...Hvad med Spider, har hørt at
> den er meget mærkelig...men hvis jeg kan lide de andre, kan jeg så også lide
> den??

Hvis du kunne lide Crash vil du sikkert også kunne lide Videodrome. Min
personlige favorit er Naked Lunch, der forstår at sætte William
Burroughs' abstrakte paranoia-fantasier i en sammenhæng så de fremstår
fuldstændigt reelle.

Lars

Fra : Claus

Dato : 28-04-06 18:11

Hvis du kan engelsk, kan du søge på imdb.com og læse brugeranmeldelser... og
se at der er mange forskellige opfattelser. Forøvrigt er det da en meget god
ide at se flere film af samme instruktør, uanset om man på forhånd ved om
man kan lide dem eller ej.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 28-04-06 19:27

"Claus" <anonym@xx.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget god ide at se flere film af samme instruktør, uanset om man på
> forhånd ved om man kan lide dem eller ej.

Nu kan jeg også dansk, og derfor spørger jeg her, hvor andre ligesom jeg
selv gerne vil give deres mening til kende omkring film de har set...

Nu er det svært at vide på forhånd om man kan lide en film eller ej, og du
har selvfølgelig ret i at man ikke bør vide på forhånd om man kan lide den.
SÅ mit spørgsmål går nok mere på om jeg skal forvente noget i samme stil som
de film jeg har set...Det er dog rart nogen gange at vide lidt om hvad man
kan forvente.

mvh. Brian

Fra : Peter G

Dato : 28-04-06 20:00

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> writes:

> [...]
> de film jeg har set...Det er dog rart nogen gange at vide lidt om hvad man

Dead Ringers ("Blodbrødre") med Jeremy Irons i en dobbeltrolle gjorde et
godt indtryk på mig da jeg så den for 13½ år siden. Om jeg mener det
samme om filmen i dag er uvist.

--
M.v.h. Peter.
"Personlig ser jeg med stor tilfredshed på den udvikling, offentliggørelsen af