filmlængde?
Fra : M. Andersen

Dato : 27-04-06 06:16

Hej!

http://www.dvdpriser.dk/Listproducts.asp?ID=221&Sort=Wanted&Soegeord=passion+of+the+christ
kan i se at der er 6 minutters forskel på de to film - hvorfor mon? Jeg går
ikke ud fra, at de 6 minutter er hvad der fordyrer med 50% - nogen der kan
forklare dette?

På forhånd tak

Mette

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 27-04-06 07:47

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
går
> ikke ud fra, at de 6 minutter er hvad der fordyrer med 50% - nogen der kan

Måske genopstandelsen er med i den lange??

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 27-04-06 14:16

M. Andersen wrote:
> [...]
> ikke ud fra, at de 6 minutter er hvad der fordyrer med 50% - nogen der kan

Uden at have klikket på din URL, kan det så være PAL vs NTSC?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : M. Andersen

Dato : 27-04-06 15:00

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Uden at have klikket på din URL, kan det så være PAL vs NTSC?
>
> --
> Peter Knutsen
> sagatafl.org

Jeg synes ikke umiddelbart at jeg kan se nogen forskel andet end længden -
der står region2 på begge...

Fra : Jesper

Dato : 27-04-06 15:26

M. Andersen <ikke@taleom.dk> wrote:

> [...]
> on+of+the+christ kan i se at der er 6 minutters forskel på de to film -
> hvorfor mon? Jeg går ikke ud fra, at de 6 minutter er hvad der fordyrer

Begge dele er R2, det betyder PAL. Men det er da muligt at man det ene
sted har opgivet biograflængden (127 min) og det andet sted DVD PAL
længden (121 min).

Og prisforskellen? Tja, når filmen ikke længere er ny, så bliver den sat
ned. Nogen sætter prisen ned med mere end andre.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Thales

Dato : 27-04-06 16:26

Ifølge IMDB findes der 2 versioner af filmen:

Runtime: 127 min / 120 min (cut)

In January 2005, Mel Gibson announced that a slightly (5-6 minutes) shorter
version would be released to theaters in March 2005 (just in time for
Easter),
under the title "The Passion Recut". The new version features no new
scenes,
but trimming of the most graphic scenes, particularly the scourging.

http://www.imdb.com/title/tt0335345/alternateversions

Hilsen
Thales

Fra : M. Andersen

Dato : 27-04-06 17:13

"Thales" <thales@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> scenes,
> but trimming of the most graphic scenes, particularly the scourging.

Ja, det forklarer det jo!! Mange tak

Fra : maxx

Dato : 27-04-06 22:28

Det største chock ved den var at James Caviezel
ingen gang blev oscar nomineret, jeg forstår ikke
altid deres valg af nomineringerne og vinderne

Maxx