Karl Malden vs. Gene Hagman
Fra : Pentax

Dato : 24-04-06 21:36

Jeg har lige set en gammel film med Marlon Brando og Karl Malden 'One Eyed
Jacks'. Er det bare mig, som synes at Gene Hagman og Karl Malden ligner
hinanden. Jeg har søgt på Google for at se om der var en familiemæssig
sammenhæng, men kunne ikke finde noget.

Desuden ligner temaet i filmen om temaet i 'De nådesløse'. Begge film har en
ondskabsfuld sherif, som spilles af henholdsvis Karl Malden og Gene
Hagman.....sammentræf?

John

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-04-06 23:16

"Pentax" skrev:

> [...]
> ligner hinanden. Jeg har søgt på Google for at se om der var en
> familiemæssig sammenhæng, men kunne ikke finde noget.

Jeg ved ikke om det kun er dig. Jeg synes ikke de ligner hinanden.

> Desuden ligner temaet i filmen om temaet i 'De nådesløse'. Begge film
> har en ondskabsfuld sherif, som spilles af henholdsvis Karl Malden og
> Gene Hagman.....sammentræf?

Bortset fra der i både "Når mænd hader" (One-Eyed Jacks) og "De
nådesløse" optræder en ren satan af en sheriff, så forekommer temaet i
de to film mig at ligge meget langt fra hinanden. Der er adskillige
andre westerns og krimier hvori sadistiske og psykopatiske strømere ter
sig.

Såvel Karl Malden som Gene Hackman er altid værd at se, også uden sporer
og seksløbere.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.ingerslevsgaard.dk