Gøg & Gokke Titel ?
Fra : maxx

Dato : 24-04-06 19:37

Hvad er titel på denne her film hvor gokke hænger ud af
vinduet?

Huske jeg rigtig er der også noget med en løve
der løber rundt dernede!

http://www.laurel-and-hardy.com/html/home2.html

Ps. findes der en fed liste med alle gøg & gokke film,
også meget gerne med små caps til.

Maxx

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 24-04-06 19:13

"maxx" skrev i en meddelelse

> Ps. findes der en fed liste med alle gøg & gokke film,
> også meget gerne med små caps til.

Der er jo denne her , den var på link siden fra den side
du henviser til , prøv at surfe fra link siden , du komme meget langt
omkring
http://www.sotd.org/films/films.htm

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Just George

Dato : 24-04-06 19:33

maxx had these thoughts

> Hvad er titel på denne her film hvor gokke hænger ud af
> vinduet?

Hvis det er billedet på siden Restoration du tænker på,
så er det et billede fra deres kortfilm: Laughing Gravy
Den omhandler en hund de forsøger på at smugle ind på et
hotel hvor de har lejet sig et værelse.
Den kortfilm på 30min lavede de i 1931.
--
Just George.
Strengere straf til fartbøller:

Fra : maxx

Dato : 25-04-06 03:19

Takker det er den

også tak til Michael og Jan

Fra : Just George

Dato : 25-04-06 12:12

maxx had these thoughts

> Takker det er den
>
> også tak til Michael og Jan

Forresten hvis du gerne vil vide hvad der er ude på DVD med
Laurel & Hardy, så kan du kigge på www.amazon.de
Jeg har allerede købt over 30 af DVD'erne hos dem.
Bla har de også lige dumpet priserne på dem, de koster fra
5 Euro pr. stk.

Bare søg på ordet: Laurel , så dukker alle sammen op.
Alle de Tyske releases du ser er de restaurerede versioner og
orig. lyd er også incl.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-04-06 20:20

"Just George" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bare søg på ordet: Laurel , så dukker alle sammen op.
> Alle de Tyske releases du ser er de restaurerede versioner og

Hvad blev der foresten af de farvelagt versioner ,dem var der en del polymik
om i 90'erne svjh .
eller var det bare en måde til at forny rettigheder

Fra : Jan Andersen

Dato : 25-04-06 20:55

On Tue, 25 Apr 2006 21:20:29 +0200, "Michael Meidahl Jensen"
<mmjFJERNDETTE@tidsfaktoren.dk> wrote:

>Hvad blev der foresten af de farvelagt versioner ,dem var der en del polymik
>om i 90'erne svjh .
>eller var det bare en måde til at forny rettigheder

De er med på Universals 21-dvd boks. Og sikken spild af plads!
De er ganske simpelt *intet* værd.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Just George

Dato : 26-04-06 13:09

Jan Andersen had these thoughts

> De er med på Universals 21-dvd boks. Og sikken spild af plads!
> De er ganske simpelt *intet* værd.
>
> --
> Jan
>
> Remove 'FOS' from emailaddress.

Dem man dog skal holde sig fra er dem de lavede hos FOX.
For her fik de ikke lov til at lave deres sædvanlige slap stick
som de ellers gjorde hos Hal Roach, hvor L & H selv bestemte
over deres film.
FOX troede at deres egne skribenter var morsomme, så de
drejebøger fik Laurel & Hardy besked på at de bare havde at spille
efter, med det resultat at deres film blev yderst kedelige.

Skal man have rigtige Laurel & Hardy film, så skal man købe dem
som de lavede hos Hal Roach.

Fra : maxx

Dato : 27-04-06 00:06

> [...]
>
>Bare søg på ordet: Laurel , så dukker alle sammen op.
>Alle de Tyske releases du ser er de restaurerede versioner og

Lyder rigtig godt, tak for tipet

Maxx

Fra : Jan Andersen

Dato : 24-04-06 20:25

On Mon, 24 Apr 2006 19:36:55 +0100, maxx <maxx@hotmail.com> wrote:

>Hvad er titel på denne her film hvor gokke hænger ud af
>vinduet?
>
>Huske jeg rigtig er der også noget med en løve
>der løber rundt dernede!

Det kan være "The Chimp" du tænker på. Her er ihvertfald en løve med.
Om Ollie hænger ud af et vindue kan jeg ikke huske (og jeg er for
doven til at sætte dvd'en på

For øvrigt en variant af Angora Love (ged) ligesom Laughing Gravy
(hund) er det. I The Chimp der det dog (surprise) en abe de får
udbetalt som løn fra et falleret cirkus.

Fra : Jan Andersen

Dato : 25-04-06 12:48

On Mon, 24 Apr 2006 21:24:41 +0200, Jan Andersen
<FOSjklash@FOSmail.dk> wrote:

> [...]
>(hund) er det. I The Chimp der det dog (surprise) en abe de får
>udbetalt som løn fra et falleret cirkus.

Nu checkede jeg så lige mine dvd'er. Det er ganske rigtig i Laughing
Gravy at Ollie hænger ud af vinduet, men løven er i The Chimp (og her
falder Stan ud af vinduet.)

Fra : maxx

Dato : 27-04-06 00:12

Hmm så må jeg heller havde dem begge!
Tak Jan for info

Maxx

Fra : Jan Andersen

Dato : 27-04-06 08:52

On Thu, 27 Apr 2006 00:11:33 +0100, maxx <maxx@hotmail.com> wrote:

>Hmm så må jeg heller havde dem begge!
>Tak Jan for info

Jeg kan ellers anbefale:
http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews16/laurel_and_hardy_collection_dvd_review.htm

Det skulle være de samme masters som KinoWelt's.

Heri får du alt, hvad der er værd at have med L&H.
Det der mangler er Fox-filmene (som er fra deres filmiske efterår),
nogle fremmedsprogs varianter samt Atoll K, Fra Diavolo, Bonnie
Scotland & The Flying Deuces.
Af disse savner jeg kun Bonnie Scotland.
Det negative der er ved boksen er at man kunne have sparet adskillige
discs ved ikke at have inkluderet de #¤%&!? farvelagte-udgaver !

Og lige nu kan den fåes til en god pris:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0001K2KE8/dvdbeaver-21/ref%3Dnosim/026-9858885-4825225

Fox-filmene er for øvrigt også lige blevet udgivet. Hvis man er samler
(og det er man jo), skal man naturligvis også have disse

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-04-06 11:46

Er der egentlig nogen forklaring på, hvorfor i alverden hunden hedder
"Laughing Gravy"? Hvem kalder dog en hun for "leende sovs"?

Per V.

--
At standse terror ved at bekæmpe Islam er som at bekæmpe hooligans ved
at forbyde fodbold.

Fra : Ole Kofoed

Dato : 27-04-06 15:38

"Jan Andersen" <FOSjklash@FOSmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det der mangler er Fox-filmene (som er fra deres filmiske efterår),
> nogle fremmedsprogs varianter samt Atoll K, Fra Diavolo, Bonnie
> Scotland & The Flying Deuces.
> Af disse savner jeg kun Bonnie Scotland.

"Fra Diavolo" og "Bonnie Scotland" er lige blevet udgivet af Warner i USA:

http://www.dvd-basen.dk/home.php3?mvis=ok&ok=go&idhop=82418

Mvh.

Ole

..

Fra : Jan Andersen

Dato : 27-04-06 19:17

On Thu, 27 Apr 2006 16:38:22 +0200, "Ole Kofoed" <ole@cowfeet.dk>
wrote:

>"Fra Diavolo" og "Bonnie Scotland" er lige blevet udgivet af Warner i USA:
>
>http://www.dvd-basen.dk/home.php3?mvis=ok&ok=go&idhop=82418

Sådan! Bonnie Scotland er en lille perle.

Fra : maxx

Dato : 27-04-06 16:53

> [...]
>
>Fox-filmene er for øvrigt også lige blevet udgivet. Hvis man er samler
>(og det er man jo), skal man naturligvis også have disse

Kæmpe stor TAK, nu er der noget at gå igang med

Maxx

Fra : Thomas S

Dato : 27-04-06 13:17

Per Vadmand wrote:
> Er der egentlig nogen forklaring på, hvorfor i alverden hunden hedder
> "Laughing Gravy"? Hvem kalder dog en hun for "leende sovs"?

Google afslører, at der er restauranter, spilforretnigner, firmaer,
bands, dj's etc., der går under navnet. Men mon ikke de er opkaldt
efter filmen? Så uanset hvad grunden måtte være, så er det vel uden
for al tvivl, at det er et godt valg.