1. verdenskrig i film
Fra : Mr. D

Dato : 22-04-06 23:54

> [...]
> jeg burde anbefale den. Den er flot lavet, og billederne er utroligt
> æstetiske. Den har næsten gjort krigen lidt for lækker. Diane Kruger
> og Benno Fürmann er sandt for dyden ikke verdens største skuespillere,
> og historien er noget sentimentalt bavl, hvis eneste forsvar ligger i
> at den ikke er frit opfundet. Desuden er filmen ikke klippet ned i en
> længde som passer til den ret beset ganske lille historie den
> fortæller. Men der bliver lavet så få film om Den store Krig, så jeg
> skal nok alligevel have den hjem til filmhylden, når den engang kommer

Pengene på min filmkonto er for længst brugt op helt frem til 2009 eller
sådan noget, men jeg ville også gerne have den film på DVD. Har ikke set
den, men glæder mig.

.... men i det hele taget, hvad findes der så af film om den store krig? Jeg
vil også utroligt gerne se nogle flere, men hvad er der?

Jeg ved selvfølgelig der er "Intet Nyt fra Vestfronten". Jeg har kun set
udgaven med Borgnine, og den er udmærket, men jeg ville også gerne se den
gamle version.

Så har jeg set "En lang forlovelse", og den er go'

Jeg så lige den anden dag "Regeneration". Det er en OK film, og hvis jeg
havde set den på TV ville jeg have været tilfreds. Men bag på coveret
sammenlignes den med Saving Pr. Ryan, og den kommer overhovedet ikke i
nærheden, så jeg var nok lidt skuffet. Andre meninger om den film?

.... Og så ved jeg faktisk ikke hvad jeg ellers skal se. Hvad findes der
ellers fra den store krig? Findes der overhovedet noget?

simon

Fra : Ole Kofoed

Dato : 23-04-06 01:30

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ... Og så ved jeg faktisk ikke hvad jeg ellers skal se. Hvad findes der
> ellers fra den store krig? Findes der overhovedet noget?

Kubricks "Paths of Glory"
http://uk.imdb.com/title/tt0050825/

Chaplins "Shoulder Arms"
http://uk.imdb.com/title/tt0009611/

Howard Hawks' "Sergeant York"
http://uk.imdb.com/title/tt0034167/

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 06:55

On Sun, 23 Apr 2006 02:30:22 +0200, Ole Kofoed wrote:

> Kubricks "Paths of Glory"
> http://uk.imdb.com/title/tt0050825/
>
> Chaplins "Shoulder Arms"
> http://uk.imdb.com/title/tt0009611/
>
> Howard Hawks' "Sergeant York"
> http://uk.imdb.com/title/tt0034167/

Du glemte "Blackadder Goes Forth"
http://uk.imdb.com/title/tt0096548/

Hvad er iøvtigt forskellen på uk.imdb.com og imdb.com?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Christian TC

Dato : 23-04-06 22:47

"Ole Kofoed" <ole@cowfeet.dk> wrote in message

> Kubricks "Paths of Glory"
> http://uk.imdb.com/title/tt0050825/

Har i helt glemt "Intet nyt fra Vestfronten"? Eminent film. Ellers er
der "Aces High" men det er lang tid siden jeg har set den.
--
Mvh Christian TC
"Fluefiskeri er spild af tid, tænk på hvor små de er!"

Fra : Anders Hertz

Dato : 25-04-06 10:53

On Sun, 23 Apr 2006 00:54:18 +0200, "Mr. D"
<s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> [...]

>sammenlignes den med Saving Pr. Ryan, og den kommer overhovedet ikke i
>nærheden, så jeg var nok lidt skuffet. Andre meninger om den film?

Havde det på samme måde. Var dybt skuffet.

Andre 1 VK film jeg har set fornyligt er:

Deathwatch Andy "Gollum" Serkis
http://www.imdb.com/title/tt0286306/

Og klassiken Lawrence of Arabia
http://www.imdb.com/title/tt0056172/