Woody Allen film MATCH POINT
Fra : Bo Warming

Dato : 21-04-06 22:48

Kun 3 Woody Allen film er bedre: Mig og Annie, Manhattan, Hannah og
hendes søstre - og måske Små og store synder, der har præcis samme
tema, plot og Nietzsche-filosofi som idags premierefilm
Plot: en amerikansk go-get'er spiller på to heste - kone og
elskerinde, og vikler sig ind i løgne, så mord på elskerinde bliver
fristende og vælges, og der perfekte mord er ikke svært, og
samvittighedsnag overkommes så nemt som at klø sig i røven.
Dostojevskys "Forbrydelse og straf" - go home.

Scarlett Johannsen er første skuespillerinde, der nogensinde har
overgået Marilyn Monroe i liderlig sympatisk sexethed. Efter min
smag. Se den og bliv hæsblæsende underholdt og liret op i over to
timer.

"Hvis jeg havde en hund, der skabte sig så meget som min samvittighed,
ville jeg drukne den. Mark Twain

"Selvrespekt - den trygge fornemmelse af, at ingen endnu er
mistænksom. H.L. Mencken

" En dårlig samvittighed kan dog gøre livet interessant .
Søren Kierkegaard

" Et anfald af samvittighed er tegn på at personens
samvittighed ikke er på højde med hans gerning. Nietzsche

"Good friends, good books and a sleepy conscience: this is the
ideal lifeMark Twain

" Samvigtighed og fejhed er samme sag.samvittighed er
varemærket. Oscar Wilde

"Vi kan bedre leve med en dårlig samvittighed end med et
dårligt rygte. Nietzsche

Samvittighed er en svigermor, hvis besøg aldrig hører op H.L.
Mencken

Samvittighedens bid er usømmeligt. Nietzsche

Dårlig samvittighed er en sygdom som mennesket uvægerligt får, når
det er låst inde i et samfund og fred - alle instinkter, der ikke kan
finde en ventil udad, vender sig indad. Nietzsche Moralens oprindelse
1887

Woody Allen : Hollywood - skuespiller og instruktør, 1935-

Mit svar er ja, hvad var spørgsmålet? Woody Allen i talkshow på TV.

Showing up is eighty percent of life.Woody Allen

"The doctor receive a call "My friende think he is a chicken". I will
send an ambulance at once, to have him taken to the psychiatric ward,
answers the doctor. "But I need the egg!" stopped the caller him, and
Woody Allen adds "WE ALL NEED THE EGG" (end of film "Me and Annie")
Is sex dirty? Only if it's done right. Woody Allen

Don't knock masturbation, it's sex with someone else, that you
like.Woody Allen

On bisexuality: It immediately doubles your chances for a date on
Saturday night.Woody Allen

Showbusiness is worse than dog eat dog, it is dog does not return
other dog's phone calls. WOODY ALLEN

Food in this place is really terrible. Yes, and such small portions.
That is essentially how I feel about life. WOODY ALLEN

Jeg har ikke noget imod at dø, men jeg vil bare ikke være tilstede når
det sker. Woody Allen

Når jeg lytter for meget til Wagners musik, kan jeg ikke beherske mig.
Jeg får lyst til at invadere Polen. Woody Allen

Jeg ville aldrig være medlem af en klub, der er så ukritisk, at den
vil acceptere mig som medlem. Woody Allen

Fra : Peter Heide

Dato : 25-04-06 13:49

Spoiler. det skider Bo på.

> [...]
> overkommes så nemt som at klø sig i røven.
> Dostojevskys "Forbrydelse og straf" - go home.

Anyway. Så filmen og må gi der ret i at det
er en af Woody's fineste. Men der dér med samvittighedsnag; han
så sgu da ikke ud til at have det alt for godt i udgangsscenen
i filmen. En kone han ikke elsker, en lalleglad familie af UKs.
værste overklasseløg. Shitloads af penge men total over-
flade det hele. Han holder ikke i længden

> Scarlett Johannsen er første skuespillerinde, der nogensinde har overgået
> Marilyn Monroe i liderlig sympatisk sexethed. Efter min smag. Se den og
> bliv hæsblæsende underholdt og liret op i over to timer.

Jeg kunne nu bedere lide hende i Lost in Trans. Der fik man
også et godt billede af hendes ualmindelig velformet bagdel.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-04-06 23:26

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
> Spoiler. det skider Bo på.

Tåber der ikke tåler viden, er ikke min målgruppe, og de åbner nok kun
mine indlæg, hvis de har set lyset og ved at hemmelighedskræmmeri er
altid dumt.

> [...]
> værste overklasseløg. Shitloads af penge men total over-
> flade det hele. Han holder ikke i længden

Filmen er ikke entydig om samvittighedsnag, sådan som den tidligere
Woody Allen film var.
Hans utilpashed lige efter hans mord, er nok angst for opdagelse

Selvrespekt - den trygge fornemmelse af, at ingen endnu er mistænksom.
H.L. Mencken

"Conscience: the inner voice which warns us that someone may be
looking. H.L. Mencken

> Jeg kunne nu bedere lide hende i Lost in Trans. Der fik man
> også et godt billede af hendes ualmindelig velformet bagdel.

Hun var ikke liderlig i Lost in Translation.

Regnvejrsknaldet i den aktuelle film viste en dejlig dyrisk kvinde og
velformet afklædt hofteparti

Spændingen der skabtes var alle Alfred Hitchkock effekter lagt oven i
hinanden - den perfektionerede den genre, som han lagde forarbejdet
til

"Drama is life with the dull bits cut out. Alfred Hitchcock 1899 -
1980

Hævn er sød og ikke fedende. Alfred Hitchock (1899-1980)

For mig er biografen ikke et stykke liv, men et stykke kage.
Alfred Hitchcock

Når man ser Desperate Housewife og denne film, så må man glæde sig til
at man en dag begynder at lave anstændig pirrende dygtig porno,
hvilket ikke er gjort endnu,

Modeller der ikke er silikonerede. Oscarkvalitet.