Klassisk filmudlejning i Kbh
Fra : Sjønne

Dato : 19-04-06 12:00

Hej gruppe,

Var i Blockbuster på Østerbro forleden og spurgte om de havde en
klassikerafdeling, hvilket de sjovt nok ikke havde. Så hvor går man hen i
København, hvis man vil leje 'verdensfilm' eller kvalitetsudgivelser som
f.eks. Criterion Collection?

Jeg husker en butik i Berlin, der havde alle mestrene i alfabetisk
rækkefølge samt alle mulige smalle udgivelser. Findes der sådan en i
Københavnsområdet?

Mhv.
Sjønne

Fra : Morten S Hansen

Dato : 19-04-06 14:09

> Jeg husker en butik i Berlin, der havde alle mestrene i alfabetisk
> rækkefølge samt alle mulige smalle udgivelser. Findes der sådan en i
> Københavnsområdet?

Prøv at gå på biblioteket - eller endnu bedre bibliotek.dk som kan bestille
hjem fra alle biblioteker i landet.

Ellers har Cinemateket i Gothersgade et stort videotek med 3.000 titler -
filmene kan dog ikke lånes hjem, men gennemsyn er gratis.

/morten

Fra : Peter Heide

Dato : 20-04-06 19:57

"gennemsyn gratis"

Vil det sige at man kan "låne" dem hjem og hvis det ingen interesse har,
efter
gennemsynet,kan man komme retur med den ?

Sjønne, tag ind på Fredensborggade, der ligger sikkert landets bedste
video/dvd
udlejning. De har ALT fra det helt seriøse til det værste. Tro mig !

Fra : Morten S Hansen

Dato : 20-04-06 22:02

> Vil det sige at man kan "låne" dem hjem og hvis det ingen interesse har,
> efter
> gennemsynet,kan man komme retur med den ?

Det betyder at du kan se filmene på stedet gratis, men ikke låne dem med
hjem.

/morten

Fra : HC

Dato : 24-04-06 05:31

> Jeg husker en butik i Berlin, der havde alle mestrene i alfabetisk
> rækkefølge samt alle mulige smalle udgivelser. Findes der sådan en i
> Københavnsområdet?

Den der filmforretning som er med i en af Pusher filmene - eller er det
Bleeder? - har en maaaasssseeee film... Men jeg kan altså ikke huske hvad
gaden hedder - esromgade? måske, men der er nok en der kan huske det.

HC

Fra : Peter Heide

Dato : 26-04-06 19:51

se mit indlæg