Undertekster på TCM?
Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 08:25

I aften sender TCM (igen) Rio Bravo med John Wayne, men - som tidligere -
uden danske undertekster.

Langt de fleste film på TCM er tekstede og dem der ikke er, vurderer jeg -
ved læsning af programoversigten - til at være små og ukendte film, der
aldrig har været importeret til Danmark, hvilket kan forklare de manglende
tekster.

Men Rio Bravo er da en klassiker, som der helt sikkert findes undertekster.
Hvorfor sender de den så altid uden?

Jeg downloader hver måned TCM's månedsoversigt (nordic) og her kan jeg se
både hvilke sprogsynkroniseringer og undertekster de enkelte sendes med.

Hvad er TCM's system?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-04-06 09:23

On Sun, 16 Apr 2006 09:24:54 +0200, Kurt Hansen wrote:

> Jeg downloader hver måned TCM's månedsoversigt (nordic)

url?

Wenn die Nonnen jodeln in den Klöstern
Dann fängt es an zu östern

Fra : Carl Drud

Dato : 16-04-06 09:27

Peter Loumann wrote:

> url?

http://tcmonline.co.uk/listings/

Carl

Fra : Peter Loumann

Dato : 16-04-06 09:35

On Sun, 16 Apr 2006 10:27:26 +0200, Carl Drud wrote:

> http://tcmonline.co.uk/listings/

Tak! Af en eller anden grunds ku' jeg ikke selv finde videre fra

http://tcmonline.co.uk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-04-06 23:55

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> wrote in message

> http://tcmonline.co.uk/listings/
>
> --
> Med venlig hilsen
> Carl

Hej Carl.

Tak for urlen, jeg kan se at der kommer "Det Beskidte Dusin" kl. 2100 - at
kikke!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 17:21

On Sun, 16 Apr 2006 09:24:54 +0200, Kurt Hansen wrote:

> Jeg downloader hver måned TCM's månedsoversigt (nordic) og her kan jeg se
> både hvilke sprogsynkroniseringer og undertekster de enkelte sendes med.

Jeg havde glemt linket, men Carl var hurtig. Fint nok, men ingen har budt
på et svar på mit spørgsmål:

--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Carl Drud

Dato : 17-04-06 17:30

Kurt Hansen wrote:

> Men Rio Bravo er da en klassiker, som der helt sikkert findes undertekster.
> Hvorfor sender de den så altid uden?
>
> Hvad er TCM's system?

Fra siden her: <http://tcmonline.co.uk/info/index.jsp>

"Subtitles and services for the hard of hearing.
If you require subtitles please use the Teletext button on your TV
remote control whilst TCM is on screen.This will take you to the TCM
Teletext services.

- English subtitles available on page 784.
- Dutch subtitles available on page 785.
- Danish subtitles available on page 786.
- Swedish subtitles available on page 777.

We offer close caption subtitles on a selection of films. For signed
films please check listings."

Carl

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 21:14

On Mon, 17 Apr 2006 18:29:54 +0200, Carl Drud wrote:

> [...]
> - Swedish subtitles available on page 777.
>
> We offer close caption subtitles on a selection of films. For signed

Okaaay, jeg formoder at "Teletext" er det samme som "Tekst-TV"? Der er
ingen "Teletext"-knap på min fjernbetjening og begrebet findes heller ikke
i manualen.

Jeg har et Panasonic TH-42PA50 og modtager TCM via Selector fra TDC-kabel.
Når jeg har TCM fremme på skærmen og trykker på tekst-TV-knappen er der
intet indhold på siden. Side 786 eksisterer ikke, men der står 800 nede i
bunden. Når jeg så taster 800, skifter tallet forneden bare til 810.

Øv
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jubii

Dato : 17-04-06 21:33

On Mon, 17 Apr 2006 22:13:33 +0200, Kurt Hansen <kurt-snabela-towle.dk> wrote:
in dk.kultur.film

> [...]
>intet indhold på siden. Side 786 eksisterer ikke, men der står 800 nede i
>bunden. Når jeg så taster 800, skifter tallet forneden bare til 810.

TCM (Turner Classic Movies) er en 24-timers filmkanal, der viser klassiske
biograf-succeser og giver dig fascinerende tilbageblik og interviews fra filmens
utrolige verden.

Sendetid Hele døgnet
Sprog Engelsk
Danske undertekster Ja
Tekst-tv Ja
Lyd Stereo

Hvis du ikke kan få danske undertekster frem, så må tdc jo lyve.
Men al reklame er jo løgn, så...

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 21:43

On Mon, 17 Apr 2006 22:32:44 +0200, Jubii wrote:

> [...]
> Tekst-tv Ja
> Lyd Stereo
>
> Hvis du ikke kan få danske undertekster frem, så må tdc jo lyve.

Hvis du læser mit oprindelige indlæg Message-ID:
<4zkei9a0m4sc$.b8di75zcnu53$.dlg@40tude.net> skrev jeg, at der er nogle
*få* film der ikke sendes med undertekster - langt de fleste gør. Jeg
undrede mig bare over, at en stor film som "Rio Bravo" ikke sendes med
danske undertekster.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jubii

Dato : 18-04-06 10:11

On Mon, 17 Apr 2006 22:42:43 +0200, Kurt Hansen <kurt-snabela-towle.dk> wrote:
in dk.kultur.film

> [...]
>*få* film der ikke sendes med undertekster - langt de fleste gør. Jeg
>undrede mig bare over, at en stor film som "Rio Bravo" ikke sendes med

På tdc siden stod der ikke noget om undtagelser, og jeg kan godt finde side 786
på teksttv, men så bruger jeg ikke digitalfiduser.
Så skrot digitalfidusen og se tcm direkte.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-06 13:30

On Tue, 18 Apr 2006 11:10:46 +0200, Jubii wrote:

> [...]
> på teksttv, men så bruger jeg ikke digitalfiduser.
> Så skrot digitalfidusen og se tcm direkte.

Det kan jeg desværre ikke. Indgangsbilletten til Selector er mellempakken
og den indeholder ikke TCM.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-06 21:38

On Mon, 17 Apr 2006 22:13:33 +0200, Kurt Hansen wrote:

> [...]
> intet indhold på siden. Side 786 eksisterer ikke, men der står 800 nede i
> bunden. Når jeg så taster 800, skifter tallet forneden bare til 810.

Arrch, jeg fæ. det er selvfølgelig tekst-TV på Selectorens fjernbetjening!

Når jeg har TCM fremme på skærmen og trykker på tekst-TV-knappen, er der en
sort bar foroven, hvor der står P786, hvilket jo er danske undertekster -
det er åbenbart "Default"-indstillingen?

Jeg har ikke haft lejlighed til at afprøve det, når der kører en film uden
undertekster, men hvis filmen ikke sendes med danske undertekster, kan de
vel heller ikke vises.

Hvordan skifter jeg iøvrigt side? Det kunne da være morsomt at skifte til
f.eks. P785 for at se om der kommer hollandske undertekster under.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Carl Drud

Dato : 18-04-06 17:03

Kurt Hansen wrote:

> Jeg har ikke haft lejlighed til at afprøve det, når der kører en film uden
> undertekster, men hvis filmen ikke sendes med danske undertekster, kan de
> vel heller ikke vises.

Jeg må beklageligvis meddele at jeg ikke selv har erfaring med det.

> Hvordan skifter jeg iøvrigt side? Det kunne da være morsomt at skifte til
> f.eks. P785 for at se om der kommer hollandske undertekster under.

Er det ikke bare at taste sidenumret på selector fjernbetjeningen?

Carl