Samisk/svensk/norsk oldtidsfilm?
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 16-04-06 01:02

Dansk tv viste for nogle år siden en film med oldtidsindhold som vist var
indspillet på samisk (dvs. Lapland-mål). Jeg så den egentlig ikke, men nu
kunne det være interessant at se om man kunne få fat i den. Nogen der kender
til titlen? Den var enten en svensk eller norsk produktion. Hed et eller
andet med "Jægeren" eller sår'n...

Fra : es

Dato : 16-04-06 15:46

Det kan være "Stifinderen" du er ude efter. Den er norsk, instrueret
af Niels Gaup
og foregår blandt samer omkring år 1000. Den var meget omtalt da den
kom frem, fik vistnok osse en Oscar-nominering. Her er et IMDB-link:
http://www.imdb.com/title/tt0093668/

Og hvorfor den hedder "Ofelas" hos IMDB aner jeg ikke.

hilsen Esther

Fra : Holst

Dato : 16-04-06 16:15

es wrote:

> [...]
> http://www.imdb.com/title/tt0093668/
>
> Og hvorfor den hedder "Ofelas" hos IMDB aner jeg ikke.

Sikkert fordi det er den samiske titel. Stifinderen skulle være på
samisk, og det var netop det, der gav den den store omtale, som den fik
dengang, idet det skulle være første spillefilm på samisk.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 17-04-06 05:18

Holst skrev:

> Sikkert fordi det er den samiske titel. Stifinderen skulle være på
> samisk, og det var netop det, der gav den den store omtale, som den fik
> dengang, idet det skulle være første spillefilm på samisk.

Jeg tror nu også den fik omtale fordi den var god. Jeg synes selv den
er fed - har den stadig på indspille-video fra dengang den var i
fjernsynet. Fantastiske vinterlandskaber, og god handling og spænding,
næsten uden ord.

Desværre lader det ikke til, den findes på DVD.

- Tue

Fra : J. Eriksen

Dato : 17-04-06 09:04

http://oebfa.com/index.php?lang_id=en&page_id=15&item_id=2423

Fra : Morbid Angel

Dato : 17-04-06 11:33

On 16 Apr 2006 21:18:17 -0700, "Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com>
wrote:

>Desværre lader det ikke til, den findes på DVD.
>
>- Tue

Ellers kan den jo købes hos CDOn for 99,- dkr

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=402179

Mvh

MA

Mine DVDfilm: http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/MorbidAngel

Fra : Lars

Dato : 17-04-06 12:10

Morbid Angel skrev:

>Ellers kan den jo købes hos CDOn for 99,- dkr
>
>http://www.cdon.com/product.phtml?prod=402179

Med det link kommer jeg kun til Cdon's forside.

--
/Lars

Fra : Morbid Angel

Dato : 17-04-06 21:04

On Mon, 17 Apr 2006 13:09:33 +0200, Lars
<lars@spammers-go-to-hell.invalid> wrote:

>Med det link kommer jeg kun til Cdon's forside.

Ser ud til at cdon har databaseproblemer linket fungerer igen nu kl 22

Fra : Tue Sørensen

Dato : 17-04-06 14:14

J. Eriksen skrev:

> http://oebfa.com/index.php?lang_id=en&page_id=15&item_id=2423

Nå, det var da glædeligt!

- Tue

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 17-04-06 16:07

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> wrote in

> Nå, det var da glædeligt!

hmm den hos cdon er meget billigere og er med DD+DTS 5.1.

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Thomas S

Dato : 17-04-06 21:06

Lars wrote:

> Med det link kommer jeg kun til Cdon's forside.

Så kan du vel selv lige søge på Ofelas. Det kunne jeg i hvert fald

Thomas S

Fra : Lars

Dato : 17-04-06 21:36

Thomas S skrev:

>Så kan du vel selv lige søge på Ofelas. Det kunne jeg i hvert fald

Ved jeg godt . Det var bare en konstatering at linket er/var
defekt.

--
/Lars

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 18-04-06 06:05

Lars <lars@spammers-go-to-hell.invalid> wrote in

> Ved jeg godt . Det var bare en konstatering at linket er/var
> defekt.

Det er ikke defekt - cdon har bare en forside hvor man skal
vælge land :( Har man gjort det først virker linket fint.

/hilsner