Krimi om kunstsvindlere
Fra : Helge Duif

Dato : 15-04-06 17:31

Hej, er der nogen her der kan hjælpe...??

For et års tid siden (eller er det efterhånden to...) så jeg en halv film på
en af de danske kanaler (DR eller TV2)

Det var en krimi, der handlede om en kunstmaler, der skulle lave en
forfalskning af et værdifuldt maleri (Rembrandt eller Van Gogh tror jeg)..,
bare det at få fat i malingen var en omstændig affære, hvor han skulle ud på
det sorte markede, idet den slags maling, der blev brugt for 100 år siden
til malerier både var giftig og forbudt osv..., man ser også, hvordan han
maler forfalskningen.

På et tidspunkt kommer også en kvinde ind i billedet (vist nok en
forsikringsdetektiv ell. lign.) der forsøgte at afsløre svindlen.

Filmen foregik vist nok i Paris og Amsterdam.

Det var en Amerikansk (Engelsk) film.

Jeg har forsøgt at Google mig til et svar, men uden held.

Er der nogen, der har et bud...??

mvh. Helge

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 15-04-06 19:00

Et gæt:
Kunne det være "The Thomas Crown Affair" ? Pierce Brosnan?

mvh JC

Fra : Helge Duif

Dato : 15-04-06 22:22

> Kunne det være "The Thomas Crown Affair" ? Pierce Brosnan?

Hej, nej det er desværre ikke den film, i The Thomas Crown Affair er Pierce
Brosnan, så vidt jeg husker, kunsttyv, mens den film jeg søger, der er
hovedperson kunstforfalsker...., og meget af filmen handler om, hvordan han
forfalsker det maleri der er midtpunkt. Så vidt jeg husker, var filmen ikke
forfædelig gammel, max 8 år...

mvh. Helge

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-04-06 22:23

"Helge Duif" <helgeGULBILduif@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]

> Filmen foregik vist nok i Paris og Amsterdam.
>
> Det var en Amerikansk (Engelsk) film.
>
> Jeg har forsøgt at Google mig til et svar, men uden held.

Måske "Incognito"?
http://www.imdb.com/title/tt0119365/

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Helge Duif

Dato : 16-04-06 09:38

> Måske "Incognito"?
> http://www.imdb.com/title/tt0119365/
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK

Hej Aragorn, tak for hjælpen, jeg er 99% sikker på at det er den rigtige
film ud fra det jeg har fundet indtil nu...

mvh. Helge

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-04-06 23:07

On Sat, 15 Apr 2006 18:30:49 +0200, "Helge Duif"

Hvad med The Good Thief med Nick Nolte?
http://www.imdb.com/title/tt0281820/

Mvh

MA