Jacques-Yves Cousteaus undervandsserie
Fra : Sjønne

Dato : 12-04-06 11:53

Jeg vil høre om nogen kender kvaliteten og forskellen på de her to
udgivelser, fra henholdsvis 'noget ukendt', men billigt Europæisk og Warner
Home Videos udgivelse der er på vej? Den første på 18 DVD og den sidste på
12:

http://www.2xmoinscher.com/dvd/detail.asp?id=27394

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0007GP70K?v=glance

Fra : Holst

Dato : 12-04-06 12:08

Sjønne wrote:

> [...]
> Home Videos udgivelse der er på vej? Den første på 18 DVD og den sidste på

Sidstnævnte er da kun på seks dvd'er. Der står da tydeligt: Number of
discs: 6

Medmindre du altså tager de 6 dvd'er fra The Jacques Cousteau Odyssey -
The Complete Series og lægger til de 6 dvd'er fra Jacques Cousteau -
Pacific Explorations.

Men så bør du måske også huske de 6 dvd'er fra Jacques Cousteau - River
Explorations, og så når du også med denne udgivelse op på 18 dvd'ere.

<http://www.amazon.com/gp/product/B0007GP70K/ref=pd_bxgy_img_b/002-4371943-1581600?%5Fencoding=UTF8&v=glance&n=130>
<http://www.amazon.com/gp/product/B0009A40KM/ref=pd_bxgy_img_b/002-4371943-1581600?%5Fencoding=UTF8&v=glance&n=130>
<http://www.amazon.com/gp/product/B000E8JNTC/ref=imdbpov_dvd_0/002-4371943-1581600?%5Fencoding=UTF8&v=glance&n=130>

Fra : Sjønne

Dato : 12-04-06 12:22

Okay, så antallet ligner hinanden, men hvad med kvaliteten - kender du noget
til den?

Fra : Sjønne

Dato : 12-04-06 16:50

Nå, efter en dag omkring research af Jacques Cousteau DVDer viser det sig at
hans optagelser er omgivet af en masse bureaukrati. Så jeg har brug for
hjælp af nogen som kender deres Cousteau!

Jeg kan se det første link jeg skrev, er 18 dvd'er fra spansk RTVE med 36
episoder fra 1968-1976. Kender nogen noget til kvaliteten af dem?

Det næste link er amerikanske PBS-producerede og Warner-udgivet episoder fra
1978 og fremad. Halvdårlig anmeldelser, men interessante alligevel.

Tilsidst vil jeg spørge om nogen ved, hvordan man får fat på hans
spillefilm? Altså The Silent World (1956), The Golden Fish og World Without
Sun (1964). Der findes en fransk udgave af førstnævnte, men jeg tror ikke
den fås med engelske undertekster, hvilket desværre er et must da jeg ikke
blev opdraget i frankofilt øjemed.

Alt hjælp modtages med kyshånd!!

Sjønne

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 19-04-06 08:50

Sjønne wrote:
> [...]
> udgivelser, fra henholdsvis 'noget ukendt', men billigt Europæisk og
> Warner Home Videos udgivelse der er på vej? Den første på 18 DVD og

Kender ikke udgivelserne, men måske er der nogle dykkere i dk.fritid.dykning
der gør.

Husker i øvrigt med glæde tilbage på de fremragende udsendelser. En del af
dem blev sendt på DR2(?) for små 10 år siden.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Sjønne