Scary Movie 4 og Farenheit 9/11
Fra : Kim2000

Dato : 12-04-06 10:05

Yes !! Der kommer en Scary Movie 4. De første 3 har været fremragende,
næsten på højde med Høj Pistolføringsfilmene som jeg også var vild med og
fortsat kan ligge og trille ned af sofaen over. Jeg så lige et klip fra
Scary Movie 4, hvor præsident (Leslie Nielsen) sidder i en børnehave, da en
sikkerhedsvagt kommer hen og siger at landet er blevet angrebet. Præsidenten
skal dog lige høre historien færdig.

Efter at have set Farenheit 9/11 i går på DR så kan jeg til min overraskelse
se at den scene faktisk stemmer meget overens med virkeligheden! Havde jeg
ikke set det i går, havde jeg grinet højere af det, for så åndsvagt er der
jo ingen der opfører sig. Som min kone i går udbrød "jamen de antyder sguda
valgsvindel". Nej, skat, svarede jeg, de fortæller det direkte.

I Michael Moores film fortæller man en lang række ting, men det er svært at
tage stilling til alt sammen, men man kan sige een ting, man kan fandme
fortælle en ret kedelig historie så man bliver hængende. Jeg var meget
positivt overrasket, og meget overrasket over de naturlige følgeslutninger
den kommer frem til. Men er der lavet en "modsat side".

Jeg tænker her på, at hvis man udelukkende ser en film om at vi ikke gik på
Månen så er alle hurtigt enige om at de gjorde vi ikke, når man så ser en
sådan "modsat film" (Vi gik der), hvor argumenterne bliver pillet fra
hinanden, så ændre billedet sig. Så er der kommet en modspils film mod
Farenheit 9/11.

mvh
Kim

Fra : Davidsen

Dato : 12-04-06 17:46

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en sådan "modsat film" (Vi gik der), hvor argumenterne bliver pillet fra
> hinanden, så ændre billedet sig. Så er der kommet en modspils film mod

Ved ikke om der er en film, men der er denne (og mange lignende):
http://www.slimindustries.com/~bowling/
som er en 'underside' af www.bowlingfortruth.com

Mvh
Davidsen

Fra : Davidsen

Dato : 12-04-06 17:48

> [...]
> en sådan "modsat film" (Vi gik der), hvor argumenterne bliver pillet fra
> hinanden, så ændre billedet sig. Så er der kommet en modspils film mod

http://makeashorterlink.com/?O236313FC

Mvh
Davidsen

Fra : Peter Juhl

Dato : 16-04-06 12:10

Davidsen wrote:

> http://makeashorterlink.com/?O236313FC

Og den har fået fantastiske anmeldelser:

I am impressed by the five star review two weeks before this film has
even been released! Imagine the raves once people see it. Just as my
video tapes of the Republican convention were wearing out, along comes
this breath of fresh air. Thank you Overstock.

Best Republican Propoganda hurriedly put together to preempt the
ORIGINAL dont miss the original :)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-04-06 13:17

Den 16-04-06 13.10 skrev Peter Juhl følgende:
> Davidsen wrote:
>
> Og den har fået fantastiske anmeldelser:

De er virkelig fede!

Jeg kan også godt lide denne:
I will love it! I will find this film compelling and accurate - the way
I would not have found Moore's film, if I had seen it.

Man må dog håbe, at folk læser anmeldelserne og ikke nøjes med at tælle
stjerner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan bruger og skræddersyr du proceslinjen. Få for eksempel et praktisk

Fra : John Hinge

Dato : 13-04-06 09:57

On 12 apr 2006 Kim2000 was heard to say:

> [...]
> argumenterne bliver pillet fra hinanden, så ændre billedet sig. Så
> er der kommet en modspils film mod Farenheit 9/11.

Der har været megen hylen og tuden, men i det omfang jeg har ku se
består det i høj grad af en kombination af :
"Jamen han er forudindtaget og skæv i sin indgangsvinkel"
Og det er jo ganske korrekt, og det har han lov til at være.
"Han siger en masse løgn"
Og det har de sjovt nok noget sværere ved. Eller også finder de
små fejl og bruger til at sige at så er de store ting han siger også
forkerte eller måske endda direkte usande.

Specielt forgængeren Bowling for Columbine har der været en del snak
om tidligere i gruppen, og der blev også lystigt henvist til sider
som sku tilbagevise alt hvad den onde onde mr. Moore sagde, men
de bestod typisk af ovenstående argumentation.

Moore påstår såvidt jeg kan se ikke nogen steder at han er upartisk
eller at han forsøger at klippe neutralt. Det ville ikke være nær
så virkningsfuldt.

Hvad angår moon hoax tingene som du kort nævner, så er det svært.
Jeg *tror* på at vi (menneskeheden altså) har været der og sat små
flag, kørt i fin jeep etc.
De modbeviser folk plejer at komme med om perspektiv etc. Er igen
og igen blevet afvist af folk med betydeligt bedre viden om f.eks.
de kameraer folkene havde med og bedre viden om perspektiv.
Alligevel kan moon hoax udsendelser få en masse mennesker til at
fnyse og spørge om hvor alle de penge så er blevet af og kræve
sandheee-eee-eeeeden nuuuuu ! Gerne sammen med sandheden om Roswell :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 10:42

John Hinge wrote:

> Hvad angår moon hoax tingene som du kort nævner, så er det svært.
> Jeg *tror* på at vi (menneskeheden altså) har været der og sat små
> flag, kørt i fin jeep etc.

Hvis formålet med den såkaldte hoax skulle være at bilde befolkningen ind vi
havde været på månen, hvorfor så foretage FLERE togter derop, med fare for
at blive afsløret?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : darkh

Dato : 13-04-06 11:00

> Hvis formålet med den såkaldte hoax skulle være at bilde befolkningen ind
> vi havde været på månen, hvorfor så foretage FLERE togter derop, med fare
> for at blive afsløret?

Jeg tror nu også at vi har været der... Men hoaxen kunne bestå i at billed
delen er optaget her på jorden, for at sikre en kvalitet der kunne
retfærdigøre overfor befolkningen at der skulle bruges så mange penge på at
komme derop. Nasa var presset til at vise resultater.

mvh
Jesper

Fra : Mr. D

Dato : 13-04-06 11:15

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi havde været på månen, hvorfor så foretage FLERE togter derop, med fare

Nu er det jo kun den første, der er en hoax ifølge de fleste af disse
konspirationsteoretikere. Den var nødvendig fordi USA var ved at tabe
rumkapløbet.

.... men er man til moon hoax, er Michael Moore også lige ned ad ens
boldgade.

simon

Fra : Too Old

Dato : 13-04-06 18:45

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in

> ... men er man til moon hoax, er Michael Moore også lige ned ad ens
> boldgade.

Michael Moore er en helt!
Amerikanerne har brug for sådan en som ham!

Fra : Mr. D

Dato : 13-04-06 22:38

"Too Old" <@> skrev i en meddelelse
> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in

> Michael Moore er en helt!

Michael Moore er en hoax

> Amerikanerne har brug for sådan en som ham!

Amerikanerne har lige så meget brug for Michael Moore som en makrel har brug
for tomat

simon

Fra : Per Vadmand

Dato : 13-04-06 23:16

Mr. D wrote:

> Michael Moore er en hoax

Bare ærgerligt, ingen har kunnet afsløre ham, ikke?

Per V.

--
At standse terror ved at bekæmpe Islam er som at bekæmpe hooligans ved
at forbyde fodbold.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 16-04-06 02:41

On 13 Apr 2006 17:44:52 GMT, in dk.kultur.film Too Old <@> wrote:

>"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote in

>Michael Moore er en helt!

Michael Moore er en manipulerende nar.

>Amerikanerne har brug for sådan en som ham!

Helt enig.

Fra : mohr

Dato : 21-04-06 10:24

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad angår moon hoax tingene som du kort nævner, så er det svært.
> Jeg *tror* på at vi (menneskeheden altså) har været der og sat små
> flag, kørt i fin jeep etc.

Tja, sådan er vi mennesker jo så forskellige. I min bevidsthed, er moon
landing en af civilisationens største løgne. Jeg forstår simpelthen ikke, at
der er mennesker som kan få sig selv til at tro det var muligt at rejse til
månen i 1969-72, og tilmed forblive deroppe i op mod 14 døgn under ekstreme
konditioner.

\Morten

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-04-06 12:03

mohr wrote:

> [...]
> det var muligt at rejse til månen i 1969-72, og tilmed forblive
> deroppe i op mod 14 døgn under ekstreme konditioner.

Og jeg fatter simpelthen ikke, at der er mennesker, der altid er rede til at
hoppe på den første, den bedste konspiationsteori.

Tror nogen virkelig, at en hoax, der nødvendigvis måtte omfatte så mange
mennesker og institutioner, ikke for længst ville være blevet afsløret - vel
at mærke af andre end computernørder?

Per V.

Fra : mohr

Dato : 21-04-06 13:10

> Og jeg fatter simpelthen ikke, at der er mennesker, der altid er rede til
> at hoppe på den første, den bedste konspiationsteori.

Ikke forstået - hvordan relatere det sig til min overbevisning?

> Tror nogen virkelig, at en hoax, der nødvendigvis måtte omfatte så mange
> mennesker og institutioner, ikke for længst ville være blevet afsløret -
> vel at mærke af andre end computernørder?

Nu ved jeg ikke om du henviser til mig som værende en 'computernørd', eller
troende på disse? Begge dele er ukorrekte.

Menneskeheden er diversificeret i dens betragtninger, og jeg undres blot
over den store sandhedstiltro til USA i den periode.

\Morten

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-04-06 14:24

mohr wrote:
> [...]
>
> Menneskeheden er diversificeret i dens betragtninger, og jeg undres
> blot over den store sandhedstiltro til USA i den periode.

Og for at sige det ligeud: jeg undrer mig over din naivitet. Man skal
virkelig være godtroende for at hoppe på den med, at månelandingen sakulle
være fup. Den rangerer på linie med teorierne i sin tid om Paul McCartneys
død.

Per V.

Fra : mohr

Dato : 21-04-06 14:48

> [...]
> være fup. Den rangerer på linie med teorierne i sin tid om Paul McCartneys

Haha, jamen du er jo glimrende eksempel på hvad jeg mener.

\Morten

Fra : Kim2000

Dato : 21-04-06 14:30

"mohr" <mohr.fjern-dette..@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Menneskeheden er diversificeret i dens betragtninger, og jeg undres blot
> over den store sandhedstiltro til USA i den periode.

Lad gå at USA kunne slippe godt fra det i en periode, men at tro på et så
stort svindelnummer, der i mindste ville have krævet 40-50 personer, plus
astronauterne, plus præsidenterne, plus der rådgivere, kunne holde kæft
overfor alt og alle i 30 år, det er simpelthen helt usandsynligt. Men så
vidt jeg husker så er det i december japanerne har en satelit rundt om Månen
og over de steder hvor amerikanerne landede, så kan alle
konspirationsteoritikerne vel een gang for alle blive overbevist, eller
måske kan man få japanerne til at passe ind i den også

Jeg mindes forresten at have læst et sted at Reagans stjernekrigsprojket var
et mere eller mindre svindelnummer, kan det passe jeg har læst amerikanerne
have indrømmet at stjernekrigsprojketet var milevidt fra at fungerer og at
man ikke havde en forventning om det nogensinde kom til det? (Udover
selvfølgelig Bush´ ynkelig forsøg for et par år siden)

mvh
Kim

Fra : mohr

Dato : 21-04-06 14:47

> [...]
> astronauterne, plus præsidenterne, plus der rådgivere, kunne holde kæft
> overfor alt og alle i 30 år, det er simpelthen helt usandsynligt.

Nu har Bill Clinton i sin bog faktisk antydet at det er en hoax.

\Morten

Fra : Kim2000

Dato : 21-04-06 15:19

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har Bill Clinton i sin bog faktisk antydet at det er en hoax.

Det mindes jeg ikke, kan du huske sådan cirka hvor jeg se i bogen?

Man kan i hvert fald sige, at så har man et forbandet stort problem når
japanerne kommer hjem med billederne fra månen, hvis der ikke holder en
månebil deroppe

Fra : mohr

Dato : 22-04-06 13:44

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det mindes jeg ikke, kan du huske sådan cirka hvor jeg se i bogen?

Det er også kun en antydning, der kan tolkes på flere måder.
Opcit. dansk udgave s. 165:

"Bare en måned før havde Apollo 11-astronauterne Buzz Aldrin og Neil
Armstrong forladt deres kollega Michael Collins om bord på rumskibet
Columbia og var gået en tur på månen, og de havde dermed med fem måneder
slået præsident Kennedys mål om at sætte en mand på månen, før tiåret var
omme. Den gamle tømrer spurgte mig, om jeg virkelig troede på, at det var
sket. Jeg sagde selvfølgelig, jeg havde set det i fjernsynet. Han var uenig,
han sagde, at han ikke et øjeblik troede på det, at "de der tv-fyre" kunne
få ting til at se virkelige ud, som ikke var det. Dengang syntes jeg han var
en særling. I mine otte år i Washington så jeg nogle ting, der fik mig til
at spekulere på, om han ikke var forud for sin tid".

Hvis du har en af de engelske udgaver er det på s. 154/ 156.

Interessant at det lige er i sine otte år i Washington, han kommer til at
"spekulere" (eng. udg. "wonder") over dette.

> Man kan i hvert fald sige, at så har man et forbandet stort problem når
> japanerne kommer hjem med billederne fra månen, hvis der ikke holder en
> månebil deroppe

Ja - jeg håber faktisk at de finder tre stk. 'månebiler' (Apollo 15, 16,
17), og seks månelandingsmoduler samt seks månelandingsfartøjer mv..

Nedenstående links fortæller mere om 'månebilen':

http://nssdc.gsfc.nasa.gov/planetary/lunar/apollo_lrv.html
http://www.hq.nasa.gov/alsj/LRV_OpsNAS8-25145.pdf (38 MB)
http://www.hq.nasa.gov/alsj/lrv_thermal_alsj.pdf (32 MB)

VLTI telescopet vil efter planen også kunne genkende objekter af en sådan
størrelse i slutningen af 2006 (samme tid som japanerne, om de holder
planen):

http://www.eso.org/outreach/press-rel/pr-2005/pr-06-05.html

Jeg er på ingen måde i tvivl om at der har været prober mv. på månen, men
stiller blot spørgsmål ved, om der har landet seks bemandede fartøjer på
månen i perioden 1969-1972.

\Morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-04-06 18:21

Den 22-04-06 14.43 skrev mohr følgende:

> Det er også kun en antydning, der kan tolkes på flere måder.
> Opcit. dansk udgave s. 165:

Det var dog en frygtelig ubehjælpsom oversættelse! Hvem har oversat bogen?

> [...]
> en særling. I mine otte år i Washington så jeg nogle ting, der fik mig til
> at spekulere på, om han ikke var forud for sin tid".

Jeg tvivler meget stærkt på, at Clinton tænker på månehoax, men at han
derimod har lært, at tv-folkene kan lave overbevisende
forfalskninger/manipulationer.

> Interessant at det lige er i sine otte år i Washington, han kommer til at
> "spekulere" (eng. udg. "wonder") over dette.

Næh, det er jo der, han er i pressens bevågenhed og ikke mindst i
skudlinjen for de konservative medier.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : mohr

Dato : 23-04-06 14:55

> Det var dog en frygtelig ubehjælpsom oversættelse! Hvem har oversat bogen?

Enig Om end teksten i den engelske udgave heller ikke er for klar -
IMHO.

"Bill Clinton - Mit liv: På dansk ved Claus Bech, Vibeke Houstrup og Jørgen
Nielsen". Jeg er lidt træt af at det ikke er den engelske org. udgave jeg
har fået signeret.

> Jeg tvivler meget stærkt på, at Clinton tænker på månehoax, men at han
> derimod har lært, at tv-folkene kan lave overbevisende
> forfalskninger/manipulationer.

Som jeg indledte med, så kan det vel tolkes på forskellig vis, og jeg vil på
ingen art forsøge at 'kloge på', hvad Clinton tænker, men jeg håber du har
ret. "Dengang syntes jeg han var en særling" (Back then, I thought he was a
crank) - mener Clinton stadig det?

> Næh, det er jo der, han er i pressens bevågenhed og ikke mindst i
> skudlinjen for de konservative medier.

Det jeg mener er, at jeg finder det ganske pudsigt, at Clinton kan huske
hvad en tilfældig gammel tømrer-særling fortalte ham ca. 30 år tidligere,
hvis der ikke er en udløsende faktor. Mht. pressens bevågenhed, så havde han
allerede deres søgelys gennem sine fire perioder som guvernør i Arkansas,
dog knap på samme niveau selvfølgelig.

\Morten

Fra : Per Vadmand

Dato : 23-04-06 17:04

mohr wrote:

> "Bill Clinton - Mit liv: På dansk ved Claus Bech, Vibeke Houstrup og
> Jørgen Nielsen". Jeg er lidt træt af at det ikke er den engelske org.
> udgave jeg har fået signeret.

Bech og Nielsen plejer at være kompetente oversættere, Houstrup kender jeg
ikke. Men at der er tre oversættere på, tyder på, at det har skullet gå
rigeligt stærkt - og resultatet er vel så derefter (nu har du kun givet et
enkelt eksempel).

Per V.

Fra : mohr

Dato : 23-04-06 17:49

> [...]
> rigeligt stærkt - og resultatet er vel så derefter (nu har du kun givet et

Nu er jeg på ingen måde super sprogligt begavet, men det er ikke det eneste
sted, jeg finder oversættelsen mindre heldig. Alt Clinton så har skrevet
bogen i 'jeg snakker lidt med mig selv stil', gør det måske heller ikke til
en nem opgave at oversætte murstenen.

\Morten

Fra : Mr. D

Dato : 21-04-06 20:31

> mohr wrote:

> At standse terror ved at bekæmpe Islam er som at bekæmpe hooligans ved
> at forbyde fodbold.

Det er en sandhed med modifikationer og et udsagn med mange nuancer.

simon

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-06 10:46

Kim2000 wrote:
> Yes !! Der kommer en Scary Movie 4. De første 3 har været fremragende,

Ikke enig ... jeg synes sgu det er for billigt med deres halvstupide
parodier.

mvh.
Kim Frederiksen